Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-08, 13:59
  #13
Medlem
HipToBeSquares avatar
En absolut majoritet av Toyotabilarna är vita, vilket inte är en bra färg för militära ändåmål. Jag antar de fått tag på dem från samma säljkanaler som används av FN. ISIS är väl ändå mer eller mindre ett FN uppdrag.
Citera
2015-10-08, 14:45
  #14
Medlem
ljus5s avatar
Vad kostar en sådan bil? Hur många sådana bilar har IS? Vem finansierar IS? Qatar och Saudiarabien?
Citera
2015-10-08, 16:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
En absolut majoritet av Toyotabilarna är vita, vilket inte är en bra färg för militära ändåmål. Jag antar de fått tag på dem från samma säljkanaler som används av FN. ISIS är väl ändå mer eller mindre ett FN uppdrag.
För PR-ändamål är det en ypperlig kontrastfärg till IS-krigarnas svarta outfits och de svarta islamistflaggorna. Ser stylat och genomtänkt ut - skulle inte förvåna om färgen vit varit önskvärd i dessa sammanhang.

IS tycks ju ha nått stor framgång oavsett bilfärg, de irakiska soldaterna "är rädda som hundar för IS" stod det i DN osv. De skulle ha kunnat köra röda bilar och ändå lyckats så pass som de har, gissar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback