2018-10-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
I vissa yrken har det betydelse hur man är privat. Man kan t o m få spareken för vad man gjort som privatperson. Jag tro inte att t ex en polis i privatlivet får begå grova brott. En del får sparken för sexuella trakasserier i privatliv o c v.

Fast det går inte jämföra. Han kyssar tjejer o det är inte brott. Finns inget jobb som hindrar dig kyssa eller ligga med hur många du vill
Citera
2018-10-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det kan man. Men statistiken talar sitt tydliga språk. När kvinnor ökar sin karriär och status ratar de automatiskt män på en lägre nivå. Ofrivilliga barnlösa män på 45+ har ökat lavinartat bland lågutbildade på 30 år pga detta.

Sedan tror jag att de flesta, oavsett kön, som har någon form av karriär tycker det är genant och oseriöst för dem som personer att vara med. De andra killarna var mer obskyra egenföretagare och kock.
Men beror det inte ofta på att dessa män kommit på sent i livet att de vill ha barn och att stor del av dem är alkisar eller missbrukare.
Jag känner till 2 45+ som inte har barn, ena är riktigt aspig och han vill inte ens ha barn, men om 5 år kanske han vill och hamnar i gruppen ofrivillig barnlös äldre.
Sen är det en annan som dricker ofta och blir helt galen när han dricker.

Sen känner jag till ett par där kvinnan är över 30 och tjatat om barn i åratal och mannen vill vänta han e närmare 40, tror ju hon blir för gammal när han väl går med på det annars kanske hon lämnar och skaffar med en som vill.

När jag växte upp så ville iallafall män inte ha barn, kanske de kommit på när de är gamla att de vill och varför ska en yngre kvinna behöva ta en gammal man, hon kanske vill h barn med en jämnårig med bättre sperma.

Jag tror att största anledningen till att män blivit ofrivilligt barnlösa är för att de velat vänta. Många kvinnor är med ofrivilligt barnlösa för de väntat, redan vid 30 är det försent för många.

Hur många har inte genomgått abort med, män som velat att tjejen ska göra abort och par som velat göra abort.
Sen sitter de där 45+ och barnlösa för de gjorde abort.
Citera
2018-10-28, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Men beror det inte ofta på att dessa män kommit på sent i livet att de vill ha barn och att stor del av dem är alkisar eller missbrukare.
Jag känner till 2 45+ som inte har barn, ena är riktigt aspig och han vill inte ens ha barn, men om 5 år kanske han vill och hamnar i gruppen ofrivillig barnlös äldre.
Sen är det en annan som dricker ofta och blir helt galen när han dricker.

Sen känner jag till ett par där kvinnan är över 30 och tjatat om barn i åratal och mannen vill vänta han e närmare 40, tror ju hon blir för gammal när han väl går med på det annars kanske hon lämnar och skaffar med en som vill.

När jag växte upp så ville iallafall män inte ha barn, kanske de kommit på när de är gamla att de vill och varför ska en yngre kvinna behöva ta en gammal man, hon kanske vill h barn med en jämnårig med bättre sperma.

Jag tror att största anledningen till att män blivit ofrivilligt barnlösa är för att de velat vänta. Många kvinnor är med ofrivilligt barnlösa för de väntat, redan vid 30 är det försent för många.

Hur många har inte genomgått abort med, män som velat att tjejen ska göra abort och par som velat göra abort.
Sen sitter de där 45+ och barnlösa för de gjorde abort.

Så du menar att antalet alkisar och missbrukare ökat kraftigt mot för 30 år sedan? Enligt de studier jag sett har det minskat kraftigt. Tror du att män som vill ha barn sent i livet också ökat kraftigt? Vad tyder på det?

Om du kollar på din vänskapskrets, hur många exempel har du där mannen har kraftigt lägre social status och karriär än kvinnan (utan att kompensera det med utseende)? Hur vanligt är det att tex en kvinnlig jurist är tillsammans med en patrullerande manlig polis? Att en kvinnlig marknadschef är tillsammans med ett manligt butiksbiträde osv?

https://fof.se/tidning/2018/8/artike...an-blir-pappor
Citera
2018-10-28, 02:06
Medlem
tuffkatts avatar
Blonda tjejen från Dalarna är flickvänsmaterial och helt i min smak, skulle nog kunna satsa en slant på att hon vinner allt.

Utöver henne så gillar jag den andra blonda tjejen som han spelade tennis med. Hon verkade lite korkad i början men nu får jag en helt annan uppfattning, hon framstår som intelligent i hur hon resonerar och agerar. Dessutom är hon den enda tjejen som inte är sådär klyschigt förälskad och desperat som alla andra tjejer är.
Citera
2018-10-28, 05:49
Medlem
Pappersvargens avatar
Det är så jävla dumt att produktionen tagit in så många unga tjejer i 20-årsåldern. Vad ska en 33-årig polis med ordentlig insyn i olika delar av samhället ha för intellektuellt utbyte med någon som nyligen tagit studenten? Det kan ju aldrig klaffa. Ska han skaffa barn inom några år med någon som är så mycket yngre?

Tycker för övrigt att David är bra. Han verkar vettig, respektfull, känner av tjejerna han dejtar på ett bra sätt överlag. Hoppas det slutar bra.
Citera
2018-10-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Så du menar att antalet alkisar och missbrukare ökat kraftigt mot för 30 år sedan? Enligt de studier jag sett har det minskat kraftigt. Tror du att män som vill ha barn sent i livet också ökat kraftigt? Vad tyder på det?

Om du kollar på din vänskapskrets, hur många exempel har du där mannen har kraftigt lägre social status och karriär än kvinnan (utan att kompensera det med utseende)? Hur vanligt är det att tex en kvinnlig jurist är tillsammans med en patrullerande manlig polis? Att en kvinnlig marknadschef är tillsammans med ett manligt butiksbiträde osv?

https://fof.se/tidning/2018/8/artike...an-blir-pappor
I min vänskapskrets och släkt så har oftast kvinnan högre karriär. Kan inte komma på något motsatt faktiskt, tror det är så i 100%av fallen.
Hon har bara högre inkomst i hälften av fallen.
Ja jag tror att män inte vill ha barn i samma ålder som tidigare åldrar, räcker man kollar på deras farsor när de skaffade första barnet.

Senaste deceniumen har män velat leka av sig och velat vänta och kvinnorna de träffat duger bara till sex.
De har inte varit redo för barn än om det kommit på tal, de vill ut och resa osv.

De som man hittar här som gjort tjejer gravida klagar på att de blivit lurade, att de vill frånsäga sig faderskapet osv. Hade de inte gjort den tjejen gravid hade de varit ofrivilligt barnlösa om 20 år.
Citera
2018-10-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
I min vänskapskrets och släkt så har oftast kvinnan högre karriär. Kan inte komma på något motsatt faktiskt, tror det är så i 100%av fallen.
Hon har bara högre inkomst i hälften av fallen.
Ja jag tror att män inte vill ha barn i samma ålder som tidigare åldrar, räcker man kollar på deras farsor när de skaffade första barnet.

Senaste deceniumen har män velat leka av sig och velat vänta och kvinnorna de träffat duger bara till sex.
De har inte varit redo för barn än om det kommit på tal, de vill ut och resa osv.

De som man hittar här som gjort tjejer gravida klagar på att de blivit lurade, att de vill frånsäga sig faderskapet osv. Hade de inte gjort den tjejen gravid hade de varit ofrivilligt barnlösa om 20 år.

Så du har alltså flera vänner där kvinnan verkligen är högutbildad karriärskvinna (marknadschef, jurist, läkare, psykolog etc) och mannen är relativt lågutbildad (lastbilschafför, lagerarbetande, patrullerande polis, butiksbiträde)? Jag pratar alltså inte om ett par där kvinnan är typ lärare och tjänar 40k och mannen byggare och tjänar 34k.

Jag har ALDRIG stött på detta i princip och då har jag ändå arbetat i massor av stora organisationer med kvinnlig majoritet. Har också pratat med kvinnliga bekanta om detta och INGEN skulle acceptera ovanstående situation.
Citera
2018-10-29, 13:36
Medlem
följer man några av tjejerna via sociala medier kan man enkelt räkna ut att de inte blivit "the one" som fått sista rosen. för det känns inte jätte troligt att michelle, li eller isabelle som umgås konstant - reser ihop & festar loss i dubai, har blivit sist kvar.

för jag tror inte jag hade varit så pass nära vän med någon av de andra tjejerna om jag hade blivit vald och fått sista rosen.

eller vad tror ni?
Citera
2018-10-29, 15:23
Medlem
Det är väl en no-brainer att det står mellan Skåne-Hedvig och Dala-Mathilda, förmodligen med den sistnämnda som vinnare. Det är rätt tydligt att det saknas något(tjej för skeptisk, inte tillräckligt snygg eller för naiv/ung) i interaktionen mellan polisen och de övriga deltagarna.
Citera
2018-10-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det är väl en no-brainer att det står mellan Skåne-Hedvig och Dala-Mathilda, förmodligen med den sistnämnda som vinnare. Det är rätt tydligt att det saknas något(tjej för skeptisk, inte tillräckligt snygg eller för naiv/ung) i interaktionen mellan polisen och de övriga deltagarna.

Skulle bli extremt förvånad om det blev Hedvig. Hon verkar vara en gullig tjej men Falun blir numret för stort.

Hon ser vansinnigt bra ut btw.

https://www.instagram.com/p/BUKdn_Fg...d=l94j8thv510e
Citera
2018-10-29, 18:55
Medlem
exoticspices avatar
Hela den här Bachelor är så fånig på något sätt. Polisen tar emot den ena tjejen efter den andra i sin hammock och delar ut sina rosor. "Vill du ta emot denna ros"? "Jaaaa, tack så mycket"!

Att vara med där och få en slags "dom" på om man som tjej duger eller inte duger för att få vara med i hans fortsatta liv är så förnedrande, och från en vanlig kille som man lika gärna kunde träffa på krogen och dumpat dagen efter om han inte passade.
Citera
2018-10-29, 21:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hela den här Bachelor är så fånig på något sätt. Polisen tar emot den ena tjejen efter den andra i sin hammock och delar ut sina rosor. "Vill du ta emot denna ros"? "Jaaaa, tack så mycket"!

Va, det är ju så tunt det brukar vara i Bachelor. Förhör varandra om de vill ha barn snart och/eller om de vill gifta sig, och så vidare. Mer brukar de inte snacka om. Jag begriper inte vad de menar om att de kommer nära varandra på sina dejter.
Tittar runt sig och säger att "Å vad vacker utsikten är. Åh, vad fantastisk den här solnedgången är." och så pratar de inte om något mer. Sen kanske det blir en kyss på det.

Jag fattar inte vad folk får för meningsutbyte med varandra på sån skral nivå att dela tankar med varandra. Jag tycker man måste prata om mer saker än om den andra är intresserad av att skaffa barn, för att komma på om man är intresserad av den andre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in