Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Det kan man. Men statistiken talar sitt tydliga språk. När kvinnor ökar sin karriär och status ratar de automatiskt män på en lägre nivå. Ofrivilliga barnlösa män på 45+ har ökat lavinartat bland lågutbildade på 30 år pga detta.
Sedan tror jag att de flesta, oavsett kön, som har någon form av karriär tycker det är genant och oseriöst för dem som personer att vara med. De andra killarna var mer obskyra egenföretagare och kock.
Men beror det inte ofta på att dessa män kommit på sent i livet att de vill ha barn och att stor del av dem är alkisar eller missbrukare.
Jag känner till 2 45+ som inte har barn, ena är riktigt aspig och han vill inte ens ha barn, men om 5 år kanske han vill och hamnar i gruppen ofrivillig barnlös äldre.
Sen är det en annan som dricker ofta och blir helt galen när han dricker.
Sen känner jag till ett par där kvinnan är över 30 och tjatat om barn i åratal och mannen vill vänta han e närmare 40, tror ju hon blir för gammal när han väl går med på det annars kanske hon lämnar och skaffar med en som vill.
När jag växte upp så ville iallafall män inte ha barn, kanske de kommit på när de är gamla att de vill och varför ska en yngre kvinna behöva ta en gammal man, hon kanske vill h barn med en jämnårig med bättre sperma.
Jag tror att största anledningen till att män blivit ofrivilligt barnlösa är för att de velat vänta. Många kvinnor är med ofrivilligt barnlösa för de väntat, redan vid 30 är det försent för många.
Hur många har inte genomgått abort med, män som velat att tjejen ska göra abort och par som velat göra abort.
Sen sitter de där 45+ och barnlösa för de gjorde abort.