Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eh, det var ju precis det han satt och gjorde, erkände att han gjort fel som inte ringde.
ok- han kröp till korset i slut programmet. Han gör sina sluga pudlar- allt för sin image.. Men vilken förälskad man som helst, vill ringa och lyssna på tjejens röst-
blir hon glad nu...att jag ringer? ja hon kvittrar och blev lycklig-
åh jag vill bara höra hennes röst-få veta hennes känsla och höra vad hon vill, vad hon ska göra idag... och såvidare osv...
Jag skulle vilja påstå att han är känslomässigt mer stängd än Johanna.
För han har inte ens insett vilket kyligt intryck han gör. Han är väl van vid ytliga kontakter, och han verkar vara en hyvens till kille vid första anblicken.
Det är senare i programmet som han uppvisar brister,
han kan ha svårt för fördjupade relationer- han kan ha blivit dödligt besviken, hursomhelst,
jag tror att han behöver reflektera över sig själv lite mera- eller mogna.
Ja du har helt rätt om de sura tjejerna,
Jennyfer som varit så vän och rar, hon skriker och kommenterar från läktarplats,så Agneta S fick säga till. Varför de plötsligt nu, insett att han har dålig karaktär-när de tidigare var som omsvärmande höns-de var så intresserade i honom tidigare-
det kan väl bara betyda att de känner sig svikna, lurade, och utnyttjade.
Att de nu ger utlopp för sina känslor, ledsna för att de blev bortvalda, lurade och utnyttjade
Bäst ändå om de hållit tyst-eller berättat att de känner sig svikna osv.
De tjejerna-beter sig inte korrekt själv. De beter sig dåligt.
Citera
2017-12-20, 16:56
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Man opereras inte om man inte är ordentligt överviktig, tänk 120-130 kg. Johanna var lååångt ifrån så tjock!.

Man kan opereras för mindre övervikt, men får då betala själv. Men det krävs nog en del övervikt för det också såklart.
Citera
2017-12-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Man kan opereras för mindre övervikt, men får då betala själv. Men det krävs nog en del övervikt för det också såklart.
Johanna verkar ha haft det tufft, tidigare och framstår som en känslig person.
Hon har " jobbat "med sig själv, ni berättar om operationer, och droganvändning, kanske dåliga
relationer hon också lämnat bakom sig. Hon verkar idag, öppen och ärlig, målinriktad och har uppenbarligen kämpat sig fram. Hon hade visst finska rötter, och bott med sin mamma och syskon.
Bakgrunden verkar likna Niclas, han hade visst också en jobbig bakgrund, uppväxt med ensam mamma
och syskonen. Johanna och Nicklas har haft liknade utgångsläge.
Dessa två har kanske kämpat hårt mot sina mål, han för ekonomisk yrkesmässig framgång, Johanna har fokus på utbildning som kan leda till framgång.
Känslomässigt så har hon nått lite längre än honom- kanske därför det blev fel.
Hon ställer krav på honom som partner, medans han anser att en välplanerad trip till huvudstaden är
det som han kan ge.
Han framstår som materialistisk och med förfruset känsloliv. Kanske träffar han en kylig tjej som tycker att ekonomin är det viktigaste.
Citera
2017-12-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Ja jag håller med om att han saknar insikt om vad för person han egentligen behöver vara med. Känns som att han valde bort Jennyfer pga hennes mamma. Han har svårt att ta kritik och motgångar.
Ja, det är jobbigt med folk som hela tiden försöker vara perfekta. Som han sa att han gillar bacon men undviker det... Ingen levnadsglad prisse precis. Han borde släppa loss, unna sig och våga göra bort sig. Nu gör han bort sig för att han vill vara ofelbar.
Citera
2017-12-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, det är jobbigt med folk som hela tiden försöker vara perfekta. Som han sa att han gillar bacon men undviker det... Ingen levnadsglad prisse precis. Han borde släppa loss, unna sig och våga göra bort sig. Nu gör han bort sig för att han vill vara ofelbar.
ja så är det nog. Han vill ha sin image -och det blir bara konstlat.
SÅ klart borde han ha reflekterat innan programmet över sina egna brister och förstått att det skulle komma fram även de dåliga egenskaperna.
Svårt att sätta sig in i hur det skulle bli om man var med i ett sådant program. Men nog borde man tänka till flera gånger innan man är med i en såpa med massor av tjejer, som försöker få en att tappa andan-av hänförelse. Tänka innan om man måste vara fysisk mot tjejer, eller om man kan bestämma sig för att inte hångla runt för mycket.
Det har kommit fram om hans misshandel tex- även tjejernas bakgrund kan komma fram-är det värt att delta i en kärlekssåpa om man har mystisk bakgrund. Och allt kommer att nagelfaras av svenska folket och inte minst avhandlas i detalj flashbacktråd..
En eloge till alla ändå att de vågade delta i detta, jag skulle aldrig ha gjort det.
Citera
2017-12-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Precis! Dessutom hade dom nog sitt första sex på Mallis... och jag tror inte han tog henne med storm precis... Avtändande beteende.
Nä jag tror inte det blev något där heller- han var för osäker.
Kanske invaggades dessa båda att det skulle förbli såsom det varit på deras paradisö.
När Johanna fick veta om att han hånglat och vaggat in Alexandra i förälskelse in i det sista, klart Johanna blev besviken.
Antar att Johanna kunde få tillgång till hela programmet under första tiden hon befann sig i Palma.
Hon deltog aldrig i sittningarna i studion-men så klart fick hon följa allt vad som hänt.
Eller Alexandra hörde kanske själv av sig och berättade vad som hänt mellan henne och Niclas.
Det kan inte vara roligt att se att ens utvalda rumlar runt som han gjorde. Nicklas lät ju Johanna tro att hon var hans utvalda under en lång tid-eller hur?
Citera
2017-12-20, 18:02
Medlem
Är så jävla trött på att höra att kvinnor inte ska särbehandlas och vi lever i ett patriarkat samhälle, men vi ska fortfarande vara "gentlemän" och bära deras väskor och hålla upp dörrar och dra ut stolar, betala för deras sällskap och behandla dem som prinsessor.

Jag vägrar betala på mina dejter, de som tar illa upp kan dra åt helvete. Finns många smarta tjejer där ute som har fattat detta.
Citera
2017-12-20, 18:04
Medlem
I beskrivningen av kvällens program står det att "Niclas visar även känslor för någon helt annan i studion" - någon som vet något mer om det här? Streamade programmet idag men såg ingenting sådant. Det ser även ut som att det kommer att vara ett till avsnitt imorgon men Sjödin verkar ju avrunda redan i kvällens avsnitt. Någon som har mer koll?
Citera
2017-12-20, 18:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flum.McHash
I beskrivningen av kvällens program står det att "Niclas visar även känslor för någon helt annan i studion" - någon som vet något mer om det här? Streamade programmet idag men såg ingenting sådant. Det ser även ut som att det kommer att vara ett till avsnitt imorgon men Sjödin verkar ju avrunda redan i kvällens avsnitt. Någon som har mer koll?

Mot Alexandras mamma.
Citera
2017-12-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Mot Alexandras mamma.
De ”känslorna” försvann nog snabbt efter Alex och mammans planerade bakhåll mot Niklas i studion. Naturligtvis med Agnetas goda minne - hon njöt nog av att se Niklas pudla för något som Alex kändes minst lika skyldig till. Tips till Alex: man måste inte öppna munnen framför morsan bara för att en snubbe vill kyssas.
Senast redigerad av tizzenizze 2017-12-20 kl. 19:14.
Citera
2017-12-20, 19:47
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
De ”känslorna” försvann nog snabbt efter Alex och mammans planerade bakhåll mot Niklas i studion. Naturligtvis med Agnetas goda minne - hon njöt nog av att se Niklas pudla för något som Alex kändes minst lika skyldig till. Tips till Alex: man måste inte öppna munnen framför morsan bara för att en snubbe vill kyssas.

Ha, ha, ha Jo, hon var lite skeptisk sen. Han blev väl kär i hela familjen för att han hade blivit så grillad av Jennyfers mamma innan.
Citera
2017-12-20, 20:07
Medlem
dialektikers avatar
Alltså kritiken om att han hånglade så mycket. Jag gillar heller inte när det hånglas loss för mycket och tycker det är smått vedervärdigt med de amerikanska varianterna när Bachelorna/Bacheloretterna hånglar precis med varenda en, men jag gissar att tv 4:a faktiskt aktivt sökt en som lovat att hångla loss lite, för förra säsongen fick ju Sebastian så mycket kritik av att han var så feg och sval, med sånt?
Misstänker att det är som Paradise Hotel, att de aktivt söker de som lovar att hångla och göka (och detta löfte brukar deltagarna verkligen hålla, där den ena har värre bakgrund än den andra som fd porrskådespelare eller smått kriminella osv)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in