Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-06, 21:22
  #1
Medlem
UncleZombies avatar
Vad är det ni gillar med fiddys? Är de roligare att köra eller nåt? Jag har inte fattat grejen med dem och tycker det vore intressant att höra vad det är ni gillar med dem.
Citera
2015-10-06, 22:04
  #2
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Ja dom är roliga. Dessutom så får man köra dom på B-kortet.
Citera
2015-10-06, 22:07
  #3
Medlem
UncleZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Ja dom är roliga. Dessutom så får man köra dom på B-kortet.
Är de inte jobbiga att köra på? Jag tänker på storleken...
Citera
2015-10-06, 22:16
  #4
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleZombie
Är de inte jobbiga att köra på? Jag tänker på storleken...

Oj, jag vet inte varför men jag skrev inlägget i tron om att det var vägreggade fyrhjulingar du frågade om. http://cdn.blocket.com/static/0/imag...3874902227.jpg
Citera
2015-10-06, 23:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleZombie
Vad är det ni gillar med fiddys? Är de roligare att köra eller nåt? Jag har inte fattat grejen med dem och tycker det vore intressant att höra vad det är ni gillar med dem.

Enligt mig så ät fiddys roliga på sitt sätt, dem är snabba för sin storlek samt lätta i vikt och därför lätta att manövra och t.ex. hoppa/stegra med. Roliga små leksaker
Citera
2015-10-09, 12:13
  #6
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Ja dom är roliga. Dessutom så får man köra dom på B-kortet.

Bara de som är certifierade som en moped klass 1 (med nummerplåt) eller klass 2 men de är väldigt få. De flesta fiddys är inte godkända som EU-mopeder och många har dessutom större cylindervolym än 50cc.

(Fiddys var ursprungligen minsta motocrossklassen i USA och motsvarar närmast den minsta 50cc motocrossklassen i Sverige, även om det finns en del skillnader)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback