Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-07-29, 08:31
  #97
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Märkligt, media skriver inget om Kinas ockupation av Tibet och Mongoliet. Att Ryssland ockuperar delar av Georgien. Moldavien och Ukraina. Så många år har gått och Turkiet ockuperar fortfarande Cypern. Västsahara ockuperas av Marocko. Israel har en ORIMLIGT stor plats i vårt nyhetsflöde. Jag anser att Turkiet förlorade WW1, UK vann och fick kontrollen över Transjordanien. Jag slår vad om att ingen här hört om en av de största etniska rensningarna i Europa. Sudetenland var ett land som efter WW2 inte längre fanns. Hört i media om detta folk och vart deras land tog vägen. Skulle inte tro det...
Det är inte ofta som media uppmärksammar Israels grymheter mot palestinierna, de senaste dagarna får nog betraktas som undantag.
Citera
2017-07-29, 16:49
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är inte ofta som media uppmärksammar Israels grymheter mot palestinierna, de senaste dagarna får nog betraktas som undantag.
Flera gånger varje månad skulle jag säga, men du kanske inte lyssnar alltid? Förklara för mig istället varför Tyskland vid WW2 slut klarade att ta emot 15 miljoner Västpommertyskar och Sudetentyskar och ändå skapa ett välmående land. Arabländerna klarade inte att ta emot 1 miljon Palestinier och ge dem medborgarskap. Sudetenland fanns i Europa sedan 1300-talet, det var total etisk rensning när det försvann. Tog de på sig en offerkofta? Började de med terrorism i Tjeckoslovakien? Räknas Böhmen ens som ockuperat land i våra historieböcker?
Citera
2017-07-29, 17:13
  #99
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Flera gånger varje månad skulle jag säga, men du kanske inte lyssnar alltid? Förklara för mig istället varför Tyskland vid WW2 slut klarade att ta emot 15 miljoner Västpommertyskar och Sudetentyskar och ändå skapa ett välmående land. Arabländerna klarade inte att ta emot 1 miljon Palestinier och ge dem medborgarskap. Sudetenland fanns i Europa sedan 1300-talet, det var total etisk rensning när det försvann. Tog de på sig en offerkofta? Började de med terrorism i Tjeckoslovakien? Räknas Böhmen ens som ockuperat land i våra historieböcker?
Det blir naturligtvis tjatigt om media tar upp det varje gång Israel begår övergrepp mot palestinier, det händer ju varje dag för dem. Dessutom bor fortfarande över 2 miljoner palestinier i flyktingläger, det skulle man också kunna beskriva i media.
Ditt övriga resonemang är både OT och irrelevant.
Citera
2017-07-29, 18:48
  #100
Medlem
Mohamed Omar:

Citat:
Tänk om en svensk, extremnationalistisk organisation hade samlats på ett torg. Stolta pappor hade klätt sina sönder i soldatuniformer. Så skanderade de slagord om kamp för sitt folk och om att massakrera judar.

Vad tror ni hade hänt? Jag tror att extremnationalisterna hade mötts av motdemonstrationer. Jag tror att media hade skrivit om dem. Demonstranterna hade fotograferats och hängts ut av Expo. Man hade försökt få dem sparkade från sina jobb.

Nu var det palestinska nationalister som samlades på Gustaf Adolfs-torget i Helsingborg tisdagen den 18 juli. Det var palestinska pappor som hade klätt sina söner i uniformer. Det var palestinier som skanderade slagord som hyllade kampen mot Israel och hotade judar med massaker. Se videon här

Då händer ingenting. Då är det tyst i media.

Förmodligen vet de svenska antirasisterna, ofta veka och bleka medelklassungdomar från akademikerhem, att det är farligare att störa en palestinsk demonstration… Bättre att plocka godhetspoäng helt riskfritt genom att stå och skrika på Jimmie Åkesson.

https://detgodasamhallet.com/2017/07...org/#more-8582

Judehatet är godkänt när det kommer från muslimer, av många års intryck av politikers och mediers agerande/underlåtenhet i ämnet att döma. Vänsteraktivistiskt slödder håller sig också borta.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback