2015-10-06, 21:05
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
45-årsåldern. Det finns flera.
Det finns många i detta höghus..inte många svenska namn..men ingen som är exakt 45. Finns det namn?
Citera
2015-10-06, 21:33
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobsson
Fan inte första gången Hålvägen är på kartan haha.

Nej detta är väl ett av de senaste händelserna men det kanske finns fler (FB) Misstänkt mord i Botkyrka, Stockholm - personen föll från femte våningen (2015-06-04)
Citera
2015-10-06, 22:29
Avstängd
nidbilds avatar
Hedersmord ?
Citera
2015-10-06, 22:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Hedersmord ?
Knappast. Hedersmord ska visa att familjens heder är upprättad, och det är den inte om inte mordet uppdagas.
Citera
2015-10-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Hedersmord ?
Tror inte att det är nåt hedersmord.
Citera
2015-10-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Då måste man alltså haft span på dem, alltså var de kända av polisen sedan tidigare. Alltså gängbrottslighet. Den som är förvånad på riktigt får en glass.
Hur menar du nu?
Citera
2015-10-06, 22:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1DayAtTheTime
Hur menar du nu?

Jag uttryckte mig nog en smula oklart. Polisen fick tips om att en kvinna kunde ha mördats. Tar sedan in tre personer. Personerna togs ju knappast in flagrante delicto, så det var därför jag tänkte mig att de var kända sedan tidigare. Å andra sidan måste ju något ha kopplat dem till misstanke om just det här brottet. Kan det ha varit så att den som tipsade även uppgav namnen på en eller fler av de nu anhållna?

http://unvis.it/svd.se/misstankt-kvi...ste/om/sverige
Citera
2015-10-06, 23:38
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag uttryckte mig nog en smula oklart. Polisen fick tips om att en kvinna kunde ha mördats. Tar sedan in tre personer. Personerna togs ju knappast in flagrante delicto, så det var därför jag tänkte mig att de var kända sedan tidigare. Å andra sidan måste ju något ha kopplat dem till misstanke om just det här brottet. Kan det ha varit så att den som tipsade även uppgav namnen på en eller fler av de nu anhållna?

http://unvis.it/svd.se/misstankt-kvi...ste/om/sverige

Kanske att en av de som anhölls tipsade polisen? Hon/han kan ha hamnat mitt i en skitig situation som var svår att ta sig ur på en gång. När trion skiljs åt ringer den personen polisen men behöver anhållas för att utredas givetvis. Endast spekulationer.
Citera
2015-10-06, 23:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgk
Polisbilen på ABs bilder står utanför Hålvägen 26. Finns ett par där i 45-årsåldern med en hemmaboende dotter. Säkert irrelevant men ni har en adress att spekulera kring iaf.
Då kan det ju vara dottern som blivit mördad, och föräldrarna + en bror/kusin som sitter anhållna.
I så fall ligger hedersmord nära till hands.
Citera
2015-10-07, 00:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Då kan det ju vara dottern som blivit mördad, och föräldrarna + en bror/kusin som sitter anhållna.
I så fall ligger hedersmord nära till hands.
Det är alltid lika roligt när rasister dyker upp i trådar utan att alls har satt sig in i dem.
Citat:
Knappast. Hedersmord ska visa att familjens heder är upprättad, och det är den inte om inte mordet uppdagas.
Citera
2015-10-07, 00:25
Medlem
Gotenkss avatar
Citat:
Det är alltid lika roligt när rasister dyker upp i trådar utan att alls har satt sig in i dem.
Kul att du länkar din egna kommentar som nån slags fakta.... Klart det kan vara hedersmord även om kroppen göms. Att dottern är på väg att göra något som skulle "kränka" deras heder, men inte har gjort det än. Tex hon säger en dag att på måndag tänker hon avsäga sin islamska tro och bli kristen istället.

Sen kan du ta rasist kortet och stoppa upp någonstans tbh. Han liksom du har rätt till sina spekulationer utan påhopp.
Citera
2015-10-07, 00:37
Medlem
Citat:

Det är väl tanken med hedersmord ja.. men att en kropp måste återfinnas för att heder ska återställas är något du hittar på här och nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in