Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-06, 15:56
  #1
Medlem
Spoke_islands avatar
En katt har hittats ihjälsparkad i ett trapphus på Marsvägen, Stenkulla i Nyköping.
http://www.expressen.se/nyheter/fami...-i-trapphuset/
Stenkulla, vad är det för typ av område till att börja med.
Citera
2015-10-06, 16:00
  #2
Medlem
crippe-flippes avatar
Är det ett berikat område så finner man svaret direkt av vem/vilka som står bakom detta satans idiotiska beteende..........
Citera
2015-10-06, 16:18
  #3
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe-flippe
Är det ett berikat område så finner man svaret direkt av vem/vilka som står bakom detta satans idiotiska beteende..........
En snabb sökning på ratsit visar att peroner över 40 är det blandat medans personer under 40 är i huvudsak utländska namn (utomnordiska).
Citera
2015-10-06, 16:23
  #4
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe-flippe
Är det ett berikat område så finner man svaret direkt av vem/vilka som står bakom detta satans idiotiska beteende..........
http://www.nykopingshem.se/
Titta på bild 1 så får du en hint..
Citera
2015-10-06, 18:53
  #5
Medlem
JanFyhrholdts avatar
I trappuppgången bor enligt www.birthday.se 71 personer över 16 år, varav ca 30 med utländska efternamn. 20 av dessa är muslimska. Hur många katter som bor där är för mig okänt, annat än den katt som skulle ha blivit dödad. Minst 20 muslimer, de under 17 år oräknade, och en katt i samma
trappuppgång är nog ingen bra kombination. De flesta av den muslimska typen av invandrare
är väl inga djurvänner precis, när det gäller husdjur. Hur de vanligtvis förhåller sig till katter och andra djur finns det kanske någon statistik som kan visa.
Djurplågeri och dödande av oskyldiga djur är ju något som förekommer mer eller mindre i olika "kulturer". Min gissning är, att om man äger en katt, skall man inte bo i en trappuppgång med
muslimska efternamn.
__________________
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2015-10-06 kl. 19:02.
Citera
2015-10-06, 19:33
  #6
Medlem
John-Daltons avatar
Vad är det för dårar som springer lösa ute i vårt samhälle? Helt klart empatilösa och gravt störda individer.
Citera
2015-10-06, 19:51
  #7
Avstängd
micro113s avatar
Jag undrar mest hur man kommit fram till att katten "sparkades ihjäl" --- givet skadorna som anges skulle jag ju satsa mer pengar på att katten hamnat i en dörr som smällts igen över huvudet på den .. avsiktligt eller oavsiktligt.


Citat:
En tand sitter på sniskan och det är blod på nosen.
Citera
2015-10-07, 00:21
  #8
Medlem
Jag som själv bor här i Nyköping hoppas innerligt på att någon här eller på FB kan ge tips på vem denna GM kan vara, så kommer jag gladeligen se till så att GM aldrig någonsin kommer att kunna utföra något liknande igen.
Citera
2015-10-07, 00:44
  #9
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag undrar mest hur man kommit fram till att katten "sparkades ihjäl" --- givet skadorna som anges skulle jag ju satsa mer pengar på att katten hamnat i en dörr som smällts igen över huvudet på den .. avsiktligt eller oavsiktligt.
Haha korkade trollmicro har åter igen otur när hon tänker.

Smälla igen dörren och där råkar finnas en katt. Händer det dig ofta?
Citera
2015-10-07, 01:41
  #10
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Haha korkade trollmicro har åter igen otur när hon tänker.

Smälla igen dörren och där råkar finnas en katt. Händer det dig ofta?
Inte. Katter har en tendens att försöka slinka igenom en dörr på väg att stänga sig. Jag har själv slagit igen ytterdörren när jag hade bråttom ut bara för att höra egna katten tjuta till bakom mig när den klämdes över bakdelen i dörröppningen.

Frågan micro ställer är i högsta grad relevant. Vad säger egentligen att katten sparkades ihjäl?
Citera
2015-10-07, 01:43
  #11
Avstängd
forfannavs avatar
Vet ej varför etnicitet tas upp ens, kattplågeri är typiskt svennebeteende, ensamvarg 13åring säkert.
Citera
2015-10-07, 01:49
  #12
Medlem
SergeantPreppers avatar
Varför ens låta kattkräket springa lös i trapphuset?

Hundägare ska fann ha koll och plocka bajs hela tiden medans kattjävlarna pissar och skiter i sandlådan där barnen leker,har sett det med egna ögon FLER ÄN EN GÅNG.

Jag sörjer fan inga döda kattjävlar (borde räknas som Skadedjur)som dessutom tenderar att bjuda in sig själva hos varenda granne som kan vara allergiska eller helt enkelt bara inte villa massa jävla äckliga katthår på möblerna.

Håll kattfan instängd eller kopplad plocka upp kattskiten och sluta grina i media jävla mongolioder.

Oooh va alla ska hata mig nu MEN VEM FAN BRYR SIG...gör om gör rätt!
__________________
Senast redigerad av SergeantPrepper 2015-10-07 kl. 01:51.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback