• 1
  • 2
2015-10-05, 23:08
Medlem
Hegamons avatar
Ni som kör Cabriolet varför? Har testad en cab och den var varken särskilt givande nedcabbad eller uppcabbad. Upplevde en viss känsla av att vara uttittad. Vad är bäst med cab egentligen?
Senast redigerad av Hegamon 2015-10-05 kl. 23:10.
Citera
2015-10-05, 23:10
Medlem
Ett tecken på att man har liten penis men gott om pengar.
Citera
2015-10-05, 23:12
Medlem
DolphinMelters avatar
Känslan av frihet och vinden i håret. Man känner sig som ett djur i bur i bil med tak (speciellt på sommaren)
Citera
2015-10-05, 23:15
Medlem
YoungTonys avatar
Fungerar perfekt för att marknadsföra sin frisörsalong

Finns väl inga män som frivilligt köper en cab?
Citera
2015-10-05, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ni som kör Cabriolet varför? Har testad en cab och den var varken särskilt givande nedcabbad eller uppcabbad. Upplevde en viss känsla av att vara uttittad. Vad är bäst med cab egentligen?
Roadtrippade med några polare i en sådan för några år sedan. 30 grader ute, solen stekte, ölen var kall och vinden blåste iväg våra nyinköpta kepsar från våra flottiga skallar, men jösses vad gött det var!

Kortfattat: poängen är när du kör nedcabbat en galet varm sommardag med polarna utan tröja. Du blir varse, ska du se!
Citera
2015-10-05, 23:29
Medlem
Sereenas avatar
Är jäkligt härligt om man bara ska glida runt en stekhet sommardag.
Citera
2015-10-05, 23:44
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungTony
Fungerar perfekt för att marknadsföra sin frisörsalong

Finns väl inga män som frivilligt köper en cab?

Hitler åkte alltid nercabbat!

Nej allvarligt talat, som flera redan varit inne på, en vacker sommardag på en lagom krokig landsväg är det perfekt. I stan och på motorvägen är det inte samma njutning. Sen går det faktiskt att köra nercabbat i regn också utan att bli blöt, det gäller bara att inte stanna.
Senast redigerad av att 2015-10-05 kl. 23:56.
Citera
2015-10-06, 00:11
Medlem
Frihetskänslan, avundsjuka blickar, status och ett bevis på att man vågar vara sig själv och skilja sig från mängden..

Fattar du inte det så saknar du den viljan
Citera
2015-10-06, 00:24
Medlem
Visst skulle det vara härligt att glida runt på slingriga gamla landsvägar i en cab, men som den Stockholmsorienterade bilist jag är så sitter jag mest och skakar på huvudet när jag ser dem.

Här om dagen såg jag en cab i södra länken (lååång tunnel för er som undrar). Tänkte att det där är nog knappast någon njutning, så jag drog ned bägge sidorutorna -ehh, ljudnivån i den tunneln gör ju vem som helst knasig... och där satt någon och åkte nedcabbat. Vevade snabbt upp, och njöt i fulla drag av att INTE ha någon cab...
Citera
2015-10-06, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeifV
Visst skulle det vara härligt att glida runt på slingriga gamla landsvägar i en cab, men som den Stockholmsorienterade bilist jag är så sitter jag mest och skakar på huvudet när jag ser dem.

Här om dagen såg jag en cab i södra länken (lååång tunnel för er som undrar). Tänkte att det där är nog knappast någon njutning, så jag drog ned bägge sidorutorna -ehh, ljudnivån i den tunneln gör ju vem som helst knasig... och där satt någon och åkte nedcabbat. Vevade snabbt upp, och njöt i fulla drag av att INTE ha någon cab...

Visserligen jäkligt optimistisk lirare, men visst dånar det inte lika mycket i cab som i bil med nedrullade rutor? Såvitt jag vet är det ju turbulensen som uppstår när luftströmmarna fångas inne i bilen som gör att det låter så mycket - det problemet har du ju inte i cabedinhon!
Citera
2015-10-06, 00:38
Medlem
YoungTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Hitler åkte alltid nercabbat!

Nej allvarligt talat, som flera redan varit inne på, en vacker sommardag på en lagom krokig landsväg är det perfekt. I stan och på motorvägen är det inte samma njutning. Sen går det faktiskt att köra nercabbat i regn också utan att bli blöt, det gäller bara att inte stanna.
Ganska säker på att det var Eva Braun som övertalade honom att skaffa den

Nä men det kan säkert ha sina fördelar, bara att jag personligen inte ser dom.
Citera
2015-10-06, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5373n
Visserligen jäkligt optimistisk lirare, men visst dånar det inte lika mycket i cab som i bil med nedrullade rutor? Såvitt jag vet är det ju turbulensen som uppstår när luftströmmarna fångas inne i bilen som gör att det låter så mycket - det problemet har du ju inte i cabedinhon!

Ingen turbulens i bilen jag har nu, men har haft andra där effekten varit minst sagt obehaglig. Oljudet i tunneln förvånade mig, visst det var mkt trafik, men ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in