Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-10-06, 21:03
  #49
Medlem
m0gges avatar
Kan inte tänka mig att polisanmälan kommer leda till fällande dom alternativt strafföreläggande, sådana här fall tenderar att läggas ner.

Att uttala sig i media om att bögar är virus är inte så jävla smart kan tyckas, sen har man självklart rätt att ha sin egna åsikt om bögar, positiv som negativ.
Citera
2015-10-06, 21:11
  #50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
RFSU startar bråk på annat håll:



http://unvis.it/http://www.svd.se/os...takt/i/senaste

Äntligen lite friendly fire i godhetsalliansen.

En intressant grej: jag kollade på RFSU:s sida nu om mödomshinnan. Sedan sist jag kollade där (p.g.a. en debatt jag var i då), så har de censurerat kommentarerna. Alla kommentarer, från en läkare bl.a., och egna erfarenheter från kvinnor, som säger att mödomshinnan VISST finns - har tagits bort! Är det inte märkligt..?
Citera
2015-10-06, 21:37
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En intressant grej: jag kollade på RFSU:s sida nu om mödomshinnan. Sedan sist jag kollade där (p.g.a. en debatt jag var i då), så har de censurerat kommentarerna. Alla kommentarer, från en läkare bl.a., och egna erfarenheter från kvinnor, som säger att mödomshinnan VISST finns - har tagits bort! Är det inte märkligt..?

Tycker att du skall ägna din framtid åt att försöka få tag på ett fotografi på en mödomshinna.
Och då inte en artificiellt skapad på en plastikkirurg.
Citera
2015-10-06, 22:00
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Klokt. Varför måste åsiktskorridoren vara så trång i Sverige? Varför kan vi inte få tycka olika?

För att folk som avskyr homosexuella kan innebära en säkerhetsrisk för homosexuella? Om inte direkt så kanske indirekt om t.ex. lagar införs som inkräktar på den frihet som homosexuella har i nuläget ifall att antalet människor som avskyr homosexuella plötsligt växer så mycket att sådana lagar faktiskt skulle kunna införas.
Ett stort antal människor med samma åsikt (i detta fall homofobi) kan dessutom uppmuntra varandra till att begå sjuka gärningar. Men vad vet jag, jag har förmodligen fel i allt jag skriver, varför skulle homofober vilja homosexuella något ont? Klart att homofober ska få vara ifred, precis som vi gladligen tar emot is-krigare som återvänder från sin kamp nere i mellanöstern. Mys.
__________________
Senast redigerad av MmFastNej 2015-10-06 kl. 22:32.
Citera
2015-10-06, 22:48
  #53
Medlem
Fällande dom eller ej är ointressant. Ännu mer Riktigt usel PR är väll något sveriges imamer inte är sugna på. Detta är absolut riktigt jävligt pajig PR. Kanske inte gör av eller till bland sv muslimer. Men resten av samhället (tex de som administrerar föreningsbidrag).
Citera
2015-10-06, 22:57
  #54
Avstängd
thecunts avatar
Det var sunt sagt av imamen, om vi nu ska hålla oss till ämnet. Homosexualitet är ett virus. Feminism är också ett virus skulle jag säga, en ideologi som inskränker mannens rättigheter/skyldigheter. Resultatet av all hjärntvätteri som pågått de senaste decennierna börjar vi se i det splittrade svenska folket.
__________________
Senast redigerad av thecunt 2015-10-06 kl. 22:59.
Citera
2015-10-11, 23:02
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Se det från den ljusa sidan: Till och med Metro skriver om händelsen. Det är ju alltid något. Vad gäller "toleransstjärtisar" som Gardell kommer de att fortsätta blåneka alla samband mellan homohat och islam, det kan man vara säker på.
Eller åtminstone hävda att man kan "utbilda" bort den delen av deras religiösa tro.
Citat:
Jonas Gardell efterlyser en svensk imamutbildning för att påskynda den oundvikliga utvecklingen mot tolerans.

http://www.expressen.se/kultur/garde...ka-garderoben/
__________________
Senast redigerad av KingWeatherhat 2015-10-11 kl. 23:04.
Citera
2015-10-13, 14:02
  #56
Medlem
Nu läggs förundersökningen ner.

– Jag kan gissa att det inte räcker upp till nivån, säger Martin Inglund, kommissarie vid Hallandspolisen.

http://www.expressen.se/kvallsposten...men-laggs-ner/

Citat:
Imamen räknade upp exempel på virus – och ett så kallat virus hävdade han var homosexualitet.

Föreläsning lades upp på Youtube och den har fått folk att reagera. Nykterhetsföreningens bildningsverksamhet bröt sitt samarbete med moskén och RFSL polisanmälde imamen.

– Från vårt perspektiv är det aldrig acceptabelt med sådana uttalanden.
Citera
2015-10-13, 16:09
  #57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Tycker att du skall ägna din framtid åt att försöka få tag på ett fotografi på en mödomshinna.
Och då inte en artificiellt skapad på en plastikkirurg.


http://i.ytimg.com/vi/d2KigaKq4O0/maxresdefault.jpg

P.S. Jag ÄR kvinna, och jag känner bättre till hur min anatomi är - eller VAR i det här fallet - än vad du gör...
Citera
2015-10-13, 16:23
  #58
Medlem
Jahopp, då lades åtalet ner. Trots detta öppenhjärtiga uttalande kommer väl islam fortfarande ses som fredens och kärlekens religion som vill allas väl.

Enligt min mening är det islam och alla muslimer som är viruset i vår värld.
Citera
2015-10-13, 16:31
  #59
Medlem
BorgeHs avatar
Imamen har rätt. Det är ett virus, en mildare ofarligare variant.

Den värre varianten leder till troende islam, en farlig sjukdom. Den yttrar sig i ett aggressivt beteende mot alla som inte har sjukdomen och ett intolerant och lögnaktigt beteende. De beskriver sig då ofta som "fridens människor" strax innan de får vredesutbrott för någon inbillad oförrätt.

De drabbade ses knäböja offentligt med rumpan rakt mot skyn 5 gånger om dagen. Kvinnliga sjuka ses ofta skynda förbi offentligt i stora skymmande tygstycken. Vi misstänker att sjukdomen har gett dem stora och missprydande utslag.

I den allvarligaste formen av sjukdomen vill patienterna ta livet av sig själva och många andra, friska, med ett självmordsattentat.

Prognosen är inte god, ordentligt tillfrisknade kan först ses efter en omfattande lobotomibehandling. Patienten blir då dock arbetsoförmögen, men det är ingen nämnbar skillnad från patienter i det normala sjukdomsstadiet.

OBS Ironi!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback