Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-05, 11:46
  #1
Medlem
Hej!

Har varit riktigt smal hela livet, för 2månader sedan vägde jag 64kg och nu väger 68kg.
Dock tycker jag att dessa 4kg enbart lagt sig på magen - Hur kommer det sig egentligen?
Ser ju riktigt smal tjock ut bara
Citera
2015-10-05, 11:59
  #2
Medlem
Genetik till största del.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191223 mer läsning.
Citera
2015-10-05, 12:14
  #3
Medlem
Senapstjuvens avatar
Men det är väl bara till att bli av med de fyra kilona igen om det stör dig.
Citera
2015-10-05, 12:35
  #4
Medlem
Sebzors avatar
Det finns något som kan hjälpa dig - bantning.
Citera
2015-10-05, 13:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Genetik till största del.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191223 mer läsning.


så om jag går upp till 80kg så kommer jag ha 16kg fett på enbart magen? :0
Citera
2015-10-05, 13:04
  #6
Medlem
Swe1227s avatar
Läs på lite om du lider av överdriven svank vilket gör att magen ser större ut. Går att träna/stretcha bort om så är fallet. https://www.youtube.com/watch?v=BEn61BL4Nwk
Citera
2015-10-05, 13:05
  #7
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailrace
så om jag går upp till 80kg så kommer jag ha 12kg fett på enbart magen? :0

Självklart inte.
Citera
2015-10-05, 13:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailrace
så om jag går upp till 80kg så kommer jag ha 16kg fett på enbart magen? :0

Gå ner önskade kilon tills du tycker din kropp ser bättre symmetrisk ut. Sedan lägger du in en långsam viktökning med styrketräning på det, bingo.
Citera
2015-10-05, 13:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Gå ner önskade kilon tills du tycker din kropp ser bättre symmetrisk ut. Sedan lägger du in en långsam viktökning med styrketräning på det, bingo.


Jag är 180cm lång, så jag tycker att 68kg redan är i underkant.
Citera
2015-10-05, 14:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailrace
Jag är 180cm lång, så jag tycker att 68kg redan är i underkant.

Man ska inte stirra sig blind på vad vågen säger. Vågens enda funktion ska vara att man kontrollerar om man går upp/ner vikt. Använd måttband. Börja styrketräna.
Citera
2015-11-23, 06:45
  #11
Medlem
Låter som du har mycket östrogen och för lite testosteronproduktion.

Du äter förmodligen som de flesta, alltså 50-70 % kolhydrater, 30-40 % protein och 10 -20 %fett? Med hormonkännslig genetik kan der vara avgörande. Det är fett, speciellt mättat animaliskt fett som testosteron bildas av. Folk borde alltså göra tvärt om och äta 50-70℅ fett istälketm.

Den omställningen har folk stört problem att inse. De har blivit lärda från barnålder att fett, speciellt mättat är farligt.

Sen kan det också vara i kombination med att du är undertryckt/undergiven på jobbet, i hemmet eller i bekantskapskretsen. Den kroniska sjukdomen feminism har förändrat hela den svenska mansrollen och bidragit med ohälsa i form av dränering av testosteron.

Nyblivna pappor får lägre testo ett tag. Segergester och vissa sitt-poser har tex bevisats bidra till ökat testosteronpåslag. Visserligen temporärt, men om det är så enkelt, tänk dig då vad en hel samhällsstruktur kan bidra med!

Få ordning på detta först. Nästa steg är att försöka hålla sig borta från östrogenliknande produkter och mat. Sen att träna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback