Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-05, 11:25
  #1
Medlem
Tänkte göra en egen majbrasa men som ändå är lite mindre än de vanliga. saken är bara det att jag aldrig köpt ved så har ingen aning om hur mycket det kommer kosta så hoppas uppskattningsvis att de kommer kostar nånstans runt 2000-5000 kr totalt. har för mig kanske också att man behöver ett tillstånd av kommunen. Min fråga är om någon utav er har gjort något liknande förut och isåfall hur ni gick tillväga då?
__________________
Senast redigerad av doppelgangerman 2015-10-05 kl. 11:27.
Citera
2015-10-05, 11:42
  #2
Medlem
ehccas avatar
Tänker du köpa ved för att göra en majbrasa? Har du inte nå gammalt skräp/ris/soffa/kartonger/däck (nej förresten), som du ändå behöver bli av med?
Citera
2015-10-05, 13:55
  #3
Medlem
bolibumpahs avatar
Hahahah men vännen då. Man köper inte saker till en majbrasa. Syftet med majbrasor är att elda upp årets skräp. ;D
Citera
2015-10-08, 19:24
  #4
Medlem
Moramannens avatar
Man har ju inte ved till en majbrasa. Hör om det finns nån i grannskapet som har en hög med gammalt ris och sly den vill bli av med, så får du det kanske t.o.m. gratis mot att du fraktar bort det. Tillstånd vet jag inte, men det kan vara bra att underrätta brandkåren innan så de vet om det i förväg. Beror förstås på hur stort du har tänkt dig, och var nånstans.
__________________
Senast redigerad av Moramannen 2015-10-08 kl. 19:28.
Citera
2015-10-08, 19:46
  #5
Medlem
r0bzs avatar
Varför spendera pengar på en brasa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback