Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-29, 19:50
  #25
Medlem
De är luffare som lärt sig ett enkelt sätt att försörja sig på, bra betalt är det också. Väldigt många av mina vänner är ordningsvakter, majoriteten är av sånna karaktärer som inte förtjänar samhällets tillit för att utföra sånt arbete. Sen har man en-två vänner som tar jobbet på allvar, är socialt kompetenta och som man önskar borde ha sökt till polishögskolan.

Man vill ju nästan ge dem en käftsmäll när de på morgonen i tunnelbanan med sin macho-blick stirrar på folk. Extra kul är det att se förortens stökiga grabbar söka sig till OV utbildningen och faktiskt komma in, självklart har de med sig samma attityd till jobbet. Tyvärr, de förtjänar inte samhällets respekt, deras propaganda på TV (Tunnelbanan) är ett bevis på det.
Citera
2018-08-14, 14:15
  #26
Medlem
Jag går inte runt i kostym men går runt i fräscha kläder
Är det bara jag som känner mig totalt utstirrad när man går förbi en ordningsvakt, ännu mer än poliser
Typ om man går i ett halvtomt köpcenter eller annat ställe?

Jag förstår dem, antar att om det är en påverkad eller skyldig person reagerar de på ett paranoid sätt och börjar följa efter? Som att de vill provocera lite diskret
Ska man bara titta fram eller möta blicken lite casual?

Annat folk man möter så håller båda lite avstånd, men ordningsvakter är precis tvärtom
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback