Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-09, 12:20
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastStands
.

Någon måste du väl ha?


Nej, ingenting. Kan inte ens få en vän på internet.


Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Låter som att du har gett upp och att du tillskriver ditt utseende alla problem du har.

Det är först när du slutar se ditt utseende som ett hinder för dig som du kan gå vidare. Tycker du ska prata med en psykolog om detta. Googla psykolog + din stad. Det är gratis och de har tystnadsplikt.

Det finns mycket hjälp att få, och du kan på ett effektivt sätt bli kvitt dessa tankar. Men du måste vara beredd att ta tag i ditt problem och vilja bli frisk från tankarna om att du är mindre värd än andra. Detta kommer ge dig bättre självkänsla

Sen skulle jag bara vilja säga att även om du nu vore så dålig som du själv tror (vilket förmodligen inte ens stämmer - man tror alltid att man ser värre ut än vad man verkligen gör) så finns det faktiskt människor som inte alls bryr sig om utseende. Så ditt hopp är inte ute någon stans, vare sig när det gäller att hitta vänner eller en livspartner.

Börja där du är, använd vad du har och gör vad du kan

Nej, det är inte endast pga mitt utseende. Det är även min efterblivenhet som sätter käppar i hjulet. Har man varken utseende eller personlighet på sin sida så har man ju inget att hämta. Jag kommer aldrig få en vän och inte heller en egen familj med barn och flickvän. Mitt problem är så pass stort att jag inte kan gå ut utan huvudbonad och tjocka tröjor. Och jobba/skola funkar inte heller. Finns ingen menning med mitt liv. Jag kan inte fixa mig själv. Att acceptera mig själv funkar inte heller, jag är för äcklig och pinsam.
Citera
2015-10-09, 12:22
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Jag undrar om du luktar illa också? Alltså har du en äcklig odör?
För egna erfarenheter säger att fulhet inte är lika farligt som stank.
Det är bra att ha självinsikt iaf. Fula människor borde inte störa snygga människor och detta har du ju insett. Mycket bra

Vet ej, mycket möjligt.

Jag är så pass ful att även fula människor tycker att jag är ful.
Citera
2015-10-09, 12:25
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag förstår inte vad det är som gör att du känner dig så värdelös. Är det bara det att du känner dig ful? Hur menar du att du inte kan få vänner pga det? Visst har utseendet betydelse i alla relationer, men trots allt så är ju det bara en liten lite del av en personlighet.
Många människor har väldigt lätt att se sina brister, men inte sina styrkor.
När jag var ung och jobbade extra i en matbutik så kom det fram att det fanns två tjejer där som var avundsjuk på varandra. Den ena berättade för mig att hon var så avundsjuk på en smal tjej. Den smala tjejen berättade att det enda hon så hos den kraftiga tjejen var hennes mycket vackra hy. Den smala tjejen hade väldiga akneproblem.
Just det här, har jag stött på så många gånger.
Du får jobba på de sidor, innre och ytte som är bäst just hos dig. Ju äldre man blir så spelat utseendet mindre och mindre roll.


Jag har jättemånga kroppsliga defekter.
Jag är socialt efterbliven.
Mitt livs-cv är pinsam.
Jag kan inte fixa mig själv, jag är alltså fast. Hade ju inte varit några problem om jag gillade detta liv jag har, men det gör jag ju inte. Varit nedstämd i 11 år nu.

Därför är jag värdelös.
Citera
2015-10-09, 21:59
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8881yuliano
Nej, ingenting. Kan inte ens få en vän på internet.




Nej, det är inte endast pga mitt utseende. Det är även min efterblivenhet som sätter käppar i hjulet. Har man varken utseende eller personlighet på sin sida så har man ju inget att hämta. Jag kommer aldrig få en vän och inte heller en egen familj med barn och flickvän. Mitt problem är så pass stort att jag inte kan gå ut utan huvudbonad och tjocka tröjor. Och jobba/skola funkar inte heller. Finns ingen menning med mitt liv. Jag kan inte fixa mig själv. Att acceptera mig själv funkar inte heller, jag är för äcklig och pinsam.

Jag tycker som sagt att du ska gå och fixa ditt mindrevärdhetskomplex först av allt. Vad är det värsta som kan hända att du träffar en psykolog och löser detta? Även om det är så illa som du säger med hur du ser ut och beter dig så tror jag helt ärligt att du fortfarande kan ha ett bra liv om du bara lär dig sluta tänka så lågt om dig själv. Fixa dina sociala problem och skaffa ett jobb där du får öva dig på att möta människor tycker jag är en bra plan :- ) Allt gott åt dig, vet hur det är att leva med låg självkänsla som kille och hoppas att du kommer över det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback