Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 22:28
  #13
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Jag förstår din poäng.

Tycker du det är överjävligt nu så skulle du sett hur det gick till när sporten var i sin linda. Nu har det iaf läkare som checkar till dem efteråt men även puserna vid behov.
Citera
2015-10-05, 05:19
  #14
Medlem
Sigstens avatar
Det är inte misshandel. Det är den bästa sporten som finns och inget annat!

De som ställer upp gör det frivilligt och tjänar miljontals kronor på det!
Citera
2015-10-05, 05:23
  #15
Medlem
prizs avatar
Jag tyckte TS poäng om Mona Sahlin var ganska bra. Hur kan hon tycka MMA är så häftigt men förbjuda boxning?
Citera
2015-10-05, 05:56
  #16
Medlem
Normgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Att gå upp i ringen för att slå den andre sönder och samman, är inget annat än misshandel. Det är dessutom för jävligt med folk som lurar upp dessa, som inte förstår vad de ger sig in på, att de ska tjäna miljoner på detta. Det gör de men till resultatet av att de sitter med miljoner med en hjärna som inte funkar.
Oj, vilken taskig människosyn. De är alltså lurade, de stackars atleterna. Jag tror att de är lika kapabla att ta informerade beslut om sin egen kropp som alla andra, du inkluderad. Det är i varje fall deras fulla rätt att bestämma över sin egen kropp.
Citera
2015-10-05, 06:13
  #17
Medlem
Äh. Det är kul att slåss lite. All idrott handlar om kamp i någon form. Att övervinna, överleva och vara bättre än andra. Vår fina moderna civilisation är bara en lövtunn konstruktion som försöker få oss att glömma att vi fortfarande är bestialiska djur.
Vi behöver få utlopp för våra primitiva drifter och då är det ju perfekt om vi kan göra det under så schyssta förhållanden som möjligt.
Citera
2015-10-05, 07:32
  #18
Medlem
Jolteons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Att gå upp i ringen för att slå den andre sönder och samman, är inget annat än misshandel. Det är dessutom för jävligt med folk som lurar upp dessa, som inte förstår vad de ger sig in på, att de ska tjäna miljoner på detta. Det gör de men till resultatet av att de sitter med miljoner med en hjärna som inte funkar.

Jadu, nånstans bland alla åren dom har tränat innan dom går upp i en ring tror jag att tanken på vad dom gett sig in på slagit dem. MMA är ett slagsmål på en otroligt hög fysisk nivå och en otroligt hög kunskapsnivå. Och båda deltagarna är med på det så varför förbjuda det?
Citera
2015-10-05, 12:28
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag tyckte TS poäng om Mona Sahlin var ganska bra. Hur kan hon tycka MMA är så häftigt men förbjuda boxning?
Just Monas argument för det var konstigt kan jag hålla med om, men annars så är det inte konstigt att många tycker boxning borde förbjudas. Hårda slag mot huvudet i 10 - 15 ronder gör det mycket farligare än MMA.
Citera
2015-10-05, 15:19
  #20
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Att gå upp i ringen för att slå den andre sönder och samman, är inget annat än misshandel.

Vet inte om du trollar eller inte.

Men man går faktiskt inte upp för att slå den andre "sönder och samman", man går upp för att vinna, och det kan ske på flera sätt.
Citera
2015-10-05, 17:11
  #21
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastStands
Boxning är också misshandel, alla kampsporter är misshandel. Hockey är misshandel då man blir tacklad.

MMA 1v1 är väl inte så farligt, kolla 5v5 så får du se på något helt annat. MMA är för tamt, hade hellre sett pankration.

Att du jämför MMA med gladiatorspel är bara löjligt, ytterst sällan någon dör och några vapen används inte.

Oj jag trodde inte det fanns MMA i team, får kolla på youtube, sökte på det google och dök upp en match mellan polacker och svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag tyckte TS poäng om Mona Sahlin var ganska bra. Hur kan hon tycka MMA är så häftigt men förbjuda boxning?

Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Just Monas argument för det var konstigt kan jag hålla med om, men annars så är det inte konstigt att många tycker boxning borde förbjudas. Hårda slag mot huvudet i 10 - 15 ronder gör det mycket farligare än MMA.

Jo jag tänkte att jag hört att MMA mindre farligt för man har en massa annat, sparkar mot ben, clinch och grappling... än bara slag mot överkroppen som i boxning.
Citera
2015-10-05, 17:32
  #22
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jo jag tänkte att jag hört att MMA mindre farligt för man har en massa annat, sparkar mot ben, clinch och grappling... än bara slag mot överkroppen som i boxning.
En annan faktor som gör att boxning utmärker sig är att du kan gå i golvet och vara borta för att sedan resa dig på 8-9 och fortsätta, detta kan upprepas ett antal gånger innan du faktiskt bedöms vara avslutad och det vinkas av.
Citera
2015-10-05, 17:41
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jo jag tänkte att jag hört att MMA mindre farligt för man har en massa annat, sparkar mot ben, clinch och grappling... än bara slag mot överkroppen som i boxning.
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
En annan faktor som gör att boxning utmärker sig är att du kan gå i golvet och vara borta för att sedan resa dig på 8-9 och fortsätta, detta kan upprepas ett antal gånger innan du faktiskt bedöms vara avslutad och det vinkas av.
Jo proffsboxning är betydligt farligare än MMA men även amatörboxning är farligt.
Dock ser MMA betydligt värre ut än boxning.
Många andra idrotter är även betydligt farligare än MMA, exempelvis ishockey och ridsport där
det enbart i Sverige finns mängder och åter mängder med dödsfall inom dessa två idrotter
samtidigt som det inom MMA (mig veterligen?) enbart finns 1 dödsfall någonsin i hela världen
och detta då i Ryssland på nån mycket tveksam inofficiell tävling på 90-talet.

Om du frågar mig så kan man tyvärr inte göra allt som är farligt olagligt för då flyttar det bara
under jorden och blir än mer farligt, detta inklusive ridsport.
__________________
Senast redigerad av Epikantus 2015-10-05 kl. 17:48.
Citera
2015-10-06, 11:52
  #24
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Jo proffsboxning är betydligt farligare än MMA men även amatörboxning är farligt.
Dock ser MMA betydligt värre ut än boxning.
Många andra idrotter är även betydligt farligare än MMA, exempelvis ishockey och ridsport där
det enbart i Sverige finns mängder och åter mängder med dödsfall inom dessa två idrotter
samtidigt som det inom MMA (mig veterligen?) enbart finns 1 dödsfall någonsin i hela världen
och detta då i Ryssland på nån mycket tveksam inofficiell tävling på 90-talet.

Om du frågar mig så kan man tyvärr inte göra allt som är farligt olagligt för då flyttar det bara
under jorden och blir än mer farligt, detta inklusive ridsport.
Det finns några stycken dödsfall i MMA. I regel är det inte i smaband met tävling utan antingen under viktnedgången inför eller efteråt då de inte fått någon tillräcklig läkarvård. I sammanhanget är det dock väldigt få, särskilt om man ska benämna MMA som "världens farligaste sport", "blodsport" och liknande. Det är också färre än de andra idrotterna du nämner.

Amerikansk fotboll är väl den idrott med mest huvudskador/hjärnskakningar iallafall. Detta efter att jänkarna insett att det faktiskt kan vara farligt, när 100+ kg gubbar med full utrustning springer rakt in i varandra gång på gång, och börjat forska på bieffekterna av detta..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback