Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 20:06
  #1
Medlem
Hej på er!

Som rubriken lyder har jag ganska stora problem med min bröststorlek. Har en storlek på 65K, så vissa här kanske kan förstå. Lite småhängiga men vad väntar man sig vid en sådan kupa? Gravity is a bish, eller vad?

Har ni några husmorstips? Får lite huvudvärk, har svårt med bhar, hjälper det att träna bröstmusklerna för att få lite mer lyft osv.
Otroligt tacksam för vad som än trillar in i tipslådan.
Citera
2015-10-04, 20:14
  #2
Medlem
AntonSandstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelsi
Hej på er!

Som rubriken lyder har jag ganska stora problem med min bröststorlek. Har en storlek på 65K, så vissa här kanske kan förstå. Lite småhängiga men vad väntar man sig vid en sådan kupa? Gravity is a bish, eller vad?

Har ni några husmorstips? Får lite huvudvärk, har svårt med bhar, hjälper det att träna bröstmusklerna för att få lite mer lyft osv.
Otroligt tacksam för vad som än trillar in i tipslådan.
Beror ju på hur "illa" det är! Och hur det ser ut! Tränar ju rätt mycket själv så kanske kan hjälpa dig så gott det går!
Citera
2015-10-04, 21:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelsi
Hej på er!

Som rubriken lyder har jag ganska stora problem med min bröststorlek. Har en storlek på 65K, så vissa här kanske kan förstå. Lite småhängiga men vad väntar man sig vid en sådan kupa? Gravity is a bish, eller vad?

Har ni några husmorstips? Får lite huvudvärk, har svårt med bhar, hjälper det att träna bröstmusklerna för att få lite mer lyft osv.
Otroligt tacksam för vad som än trillar in i tipslådan.

Jag vet att det kanske låter tråkigt men om du har problem med ex rygg och axlar så skulle jag rekommendera dig att göra en bröstförminskning. Om du har problem kan du få hjälp via vården.. Det kan vara så att du inte behöver bekosta det själv...
Citera
2015-10-04, 22:02
  #4
Medlem
AntonSandstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Jag vet att det kanske låter tråkigt men om du har problem med ex rygg och axlar så skulle jag rekommendera dig att göra en bröstförminskning. Om du har problem kan du få hjälp via vården.. Det kan vara så att du inte behöver bekosta det själv...

Jo precis! Men lättare om man ser problemet, men som ovanstående säger.. är det ett problem för dig med rygg osv så är vården dit du ska vända dig!
Citera
2015-10-05, 13:29
  #5
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2015-10-08, 18:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Jag vet att det kanske låter tråkigt men om du har problem med ex rygg och axlar så skulle jag rekommendera dig att göra en bröstförminskning. Om du har problem kan du få hjälp via vården.. Det kan vara så att du inte behöver bekosta det själv...
Jag har övervägt detta och det är någonting jag faktiskt skulle vilja göra. Är däremot för ung och mina bröst växer fortfarande (!).
Citera
2015-10-09, 21:57
  #7
Medlem
lithionits avatar
är man så vet inte så mycket om det hela, däremot om du har ett allvarligt problem så kan i vissa fall landstinget bekosta en bröstförminskning, det är väl det ena permanenta botet för problemet.
Citera
2015-10-10, 22:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
är man så vet inte så mycket om det hela, däremot om du har ett allvarligt problem så kan i vissa fall landstinget bekosta en bröstförminskning, det är väl det ena permanenta botet för problemet.
Absolut vänder jag mig dit, men i absolut sista hand. Jag vill hellre bli av med mina problem och behålla dem som de är.
Citera
2015-10-10, 22:50
  #9
Medlem
GeneralPoops avatar
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men brösten är ju i princip fett.

Vad skulle hända om du tränar ordentligt?
Då menar jag inte att du extremt snabbt ska försöka gå ner i vikt, då dina bröst och skinnet runt dessa kommer hänga ner till knäna.

Men om du har en långsiktig plan där du sakta men säkert minskar i vikt samt kanske börjar köra en lchf-liknande kost där din kropp lär sig bränn fett effektivt istället för massa kolhydrater.

Känns ju som att en stabil och stark kropp dels kommer kunna bära upp din bröst betydligt bättre samt även kommer minska storleken på dom.
För en gemensam nämnare hos riktigt vältränade kvinnor är ju avsaknaden av bröst (eller snudd på).
Citera
2015-10-11, 02:06
  #10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Vad är din längd och vikt?
Citera
2015-10-20, 17:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vad är din längd och vikt?
Inte för att det bör ha någon betydelse men jag är 165 cm lång och väger 63 kg.
Citera
2015-10-20, 17:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men brösten är ju i princip fett.

Vad skulle hända om du tränar ordentligt?
Då menar jag inte att du extremt snabbt ska försöka gå ner i vikt, då dina bröst och skinnet runt dessa kommer hänga ner till knäna.

Men om du har en långsiktig plan där du sakta men säkert minskar i vikt samt kanske börjar köra en lchf-liknande kost där din kropp lär sig bränn fett effektivt istället för massa kolhydrater.

Känns ju som att en stabil och stark kropp dels kommer kunna bära upp din bröst betydligt bättre samt även kommer minska storleken på dom.
För en gemensam nämnare hos riktigt vältränade kvinnor är ju avsaknaden av bröst (eller snudd på).
Jag har faktiskt tränat hårt till och från i mitt liv men det har blivit allt svårare då mina bröst växt (även om inte jag själv på resten utav kroppen går upp i vikt). Nu är jag aktiv i stallet minst en gång i veckan, springer minst fem gånger i veckan plus mycket aktivitet under lakanen, om du förstår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback