Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 19:04
  #1
Medlem
KruxaNs avatar
Nu är det så att under helgen flyttade jag in i ett studentkollektiv och Telias digital-tv ingår i hyran som är inkopplad via fiber i väggen; detta resulterade att under samtidigt som man skrev på kontrakt så fick jag två boxar. En Motorola-box och en bredbands-switch. Som tydligen måste sammarbeta tillsammans för att fungera.

Jag kopplade in allt enligt manualerna men det vill ändå inte fungera. Jag har testat att koppla in via två olika metoder, vilket den ena är bättre än den andra.

Alltså, när jag kopplade in enligt manualerna säger den bara "Network not found, check your cables."

Men när jag kopplar in nätverkssladden direkt till Motorola-boxen så blir det grönt och den säger saker som "Starting software". Men när den har laddat klart blir det endast en vit skärm på tvn, och sedan händer inget.

Någon som har koll?
__________________
Senast redigerad av KruxaN 2015-10-04 kl. 19:07.
Citera
2015-10-04, 21:08
  #2
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN

Alltså, när jag kopplade in enligt manualerna säger den bara "Network not found, check your cables."


Vad är det för bredbandsswitch du har fått? Fabrikat och modell?

Det låter som om din TV-tjänst inte är aktiverad, kolla med Telia.
Citera
2015-10-05, 14:52
  #3
Medlem
KruxaNs avatar
Det är en Inteno, som verkar vara efter lite research en standard switch för Telia. Men jag kontaktade iallafall Telia och dom sa att jag borde testa att fabriksåterställa switchen, vilket jag gjorde. Och nu är den mindre användbar än tidigare eftersom nu säger den: "Could not start software".
Citera
2015-10-05, 18:41
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Det är en Inteno, som verkar vara efter lite research en standard switch för Telia. Men jag kontaktade iallafall Telia och dom sa att jag borde testa att fabriksåterställa switchen, vilket jag gjorde. Och nu är den mindre användbar än tidigare eftersom nu säger den: "Could not start software".

Är det en tjänstedelare, Inteno XG6745? Ansluter du TV-boxen till gul port?
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2015-10-05 kl. 18:44.
Citera
2015-10-05, 19:05
  #5
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är det en tjänstedelare, Inteno XG6745? Ansluter du TV-boxen till gul port?

Ja, men det är en XG6846.
Citera
2015-10-05, 20:05
  #6
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Det är en Inteno, som verkar vara efter lite research en standard switch för Telia. Men jag kontaktade iallafall Telia och dom sa att jag borde testa att fabriksåterställa switchen, vilket jag gjorde. Och nu är den mindre användbar än tidigare eftersom nu säger den: "Could not start software".

Lite syftningsfel antar jag? Du menar att TV-boxen säger "Could not start software" - inte Intenon?

Har du kopplat in TV-boxen till Inteno-port2 samt kollat att länklampan lyser så är det bara att ringa Telia igen.
Citera
2015-10-05, 23:00
  #7
Medlem
PeterNosters avatar
Du kan behöva starta om Inteno och sen starta om TV-boxen.
Det är som sagt TV-boxen som ska ladda ner program från Telia.
Det kan haka upp sig då och då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback