Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 17:01
  #1
Medlem
Silltunnas avatar
Har blivit intresserad av en bostad där utgångspriset är 1 miljon. Lade märke till att det var många på visningen som verkade intresserade. Budgivningen startar i dagarna. Har räknat ut att jag kan vara med till 1,4 miljoner innan jag måste dra mig ur. Hur bör jag agera i budgivningen?
Citera
2015-10-04, 17:55
  #2
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Om någon annan har ett högre pristak spelar det ingen större roll hur du gör nu, det du kunde ha gjort var att bjuda 1.4 innan visning om du ansåg det vara skäligt och hoppats på att säljaren accepterat
Citera
2015-10-04, 19:46
  #3
Medlem
Vet inte vart du söker bostad men "lockpriser" vid miljonen brukar i dessa tider gå upp till allt från 1.4 mil - 1.9 mil.

1.4 låter ganska klent faktiskt
Citera
2015-10-04, 20:49
  #4
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDenden

1.4 låter ganska klent faktiskt

Inte när det gäller en bostadsrätt med skyhög avgift ute på landsbygden.
Citera
2015-10-04, 20:50
  #5
Medlem
Silltunnas avatar
Och varför vill jag bo ute på landsbygden undrar ni kanske nu?
Svaret är lika självklart som enkelt: För att slippa alla blattar i och omkring storstäderna.
Citera
2015-10-05, 15:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Och varför vill jag bo ute på landsbygden undrar ni kanske nu?
Svaret är lika självklart som enkelt: För att slippa alla blattar i och omkring storstäderna.

Ingen frågade men jag antar att du var tvungen, för ett flashbackinlägg utan rasism är liksom inte värt det. Eller?

OT: Jag hade väntat till alla andra budat klart och om högsta budet då var något jag kunde tävla med lagt mitt bud då (inte alltför högt men ändå så att det syns att jag menar business).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback