Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-13, 21:16
  #13
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Psykiatrin är ju dessvärre väldigt korrupt och vi vet inte så mycket om fältet, egentligen.

Det finns sjukdomar där det är jättebra, tveklöst! Sedan finns det många diagnoser som man mest tjänar pengar på.

Lyrica mot ångest är väl ett klockrent exempel, visst fungerar det men oerhört beroendeframkallande och patenterat vilket innebär att Pfizer tjänade bra på alla missbrukare de skapade...

Jag studerade tyvärr ämnet för ingående för att klara av att lita på läkemedelsbolag. Eftersom man inte följer vetenskaplig metodik är jag skeptisk. Däremot inte anti konceptet...


Många som har ångest tror jag väljer att ta psykofarmaka med beroenderisk som t.ex. Lyrica (även om det egentligen är en antiepileptika.) Så länge dom blir av med sitt helvete.
Ångest finns det visserligen varierande grader av som med smärta men dom som har det riktigt illa kan det jämföras som att gå runt i ett eget privat kaos där kroppen bara vill explodera åt olika håll.
Då känns beroenderisken som ett framtida problem och man behöver lindring nu på direkten!
Citera
2016-01-15, 23:55
  #14
Medlem
Attunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag tycker absolut att psykofarmaka behövs, samma sak med tvångsbehandling. Givetvis under "strikta" förhållanden.

Om du menar att alla droger skall legaliseras så håller jag inte med, men menar du att bara cannabis skall legaliseras så håller jag helt och hållet med dig.

Legalisera allt är väl o ta i men tycker att allting borde avkriminaliseras iallafall.
Citera
2016-01-20, 05:10
  #15
Medlem
Mjälls avatar
Legalisera all narkotika och avreglera läkemedelsbranschen. Inga recept eller något. Systemet är förlegat och lagen står i vägen. Låt kunskapsutbudet och den fria marknaden mogna istället.

Dessutom är det fullständigt befängda mediciner man ofta får, framförallt antipsykotiska. Har inte erfarenhet av just det själv, som tur är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback