Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 11:56
  #1
Medlem
Hej!

Jag funderar på att starta podd-radio. Frågan är om vad. Vad tycker ni saknas i utbudet idag? Gärna något jag kan göra själv. Vill inte kämpa med gäster och annat, utan gör den gärna själv. Frågan är vad jag ska prata om och diskutera? Vad tycker du?
Citera
2015-10-04, 16:36
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Jag tycker du ska prata om dig och din mamma.
Citera
2015-10-04, 17:28
  #3
Medlem
insectqueens avatar
Det måste ju vara något som intresserar dig. Har du verkligen inga som helst tankar kring vad du vill göra?
Citera
2015-10-04, 18:28
  #4
Medlem
DolphinMelters avatar
Titta på vad de stora mediahusen gör, och sen gör du någon helt annat. Sport, politk, film, spel, musik, humor är redan gjort. Tycker iden om en podd med din mamma låter intressant. Lycka till!
Citera
2015-10-04, 18:29
  #5
Medlem
robomans avatar
Jag tycker att det låter dödsdömt om du inte har någon egen idé om varför du vill podda. Jag menar, även om du inte har ett specifikt tema klart så har du väl en anledning till att du vill podda? Tycker du att du och dina kompisar är roliga? I så fall kanske ni ska ha ett mindre seriöst format där ni bara skojar om ditt och datt. Tycker du att du har kloka åsikter? I så fall får du specificera inom vilka områden du vill orera, och så gör du det.

Eftersom det finns så enormt många poddar så tror jag att man ligger efter redan från början om man inte har någon klar bild av vad man vill göra. Ja förutsatt att man vill ha många lyssnare alltså. Om man bara vill snacka för sitt eget terapeutiska syfte, ja då kan man ju göra vad som helst som faller en in.
Citera
2018-12-04, 19:09
  #6
Medlem
Gör som tjejerna i A piece of cake gör. De tar upp ett viktigt ämne varje vecka de anser vara relevant i dagens samhälle!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback