Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-03, 21:52
  #1
Medlem
1. Varför faller inte planeterna ur sina positioner? Enligt Newtons lagar borde sådana stabila banor som planeternas inte finnas. De borde antingen falla in mot solen eller flyga ut i rymden.

2. Hur kan ljuset från solen falla snett ner mot jorytan som den ibland gör när den lyser genom målnen? Jag refererar till sk Jesus-ljus som man ibland kan se när solen huttar ett hål i målnmassorna. Oftast sprider sig detta ljus i flera riktningar, men det är ju omöjligt ifall solen är avlägsen från jorden. Det borde falla rakt.

3. Spindelnät. Hur fan kan spindlarna som ofta inte är av obetydlig storlek flyga runt och spänna upp sina nät? Det borde vara omöjligt pga tyngdkraften.

Har ni fler sådana indikatorer så får ni gärna komma med dem i tråden. Ni får gärna förklara för mig hur dessa fenomen fungerar för jag kan inte hitta någon rimlig förklaring.
Citera
2015-10-03, 21:59
  #2
Medlem
4. Evulotionen borde ha sorterat bort personer med uppfuckad slutledningsförmåga.
Citera
2015-10-03, 22:19
  #3
Medlem
eenoks avatar
http://m.youtube.com/watch?v=KF6V05YOZUo Mycket intressant, universum kryllar av liv om man tror på panspermia teorin vilket jag gör, så hur och vilken super intelligent kraft eller varelser har skapat det och varför? Högre dimensionella gudar, som dom beskriver i videon så är all materia en fysisk manifestation av en andlig kärleksfull kraft som vibrerar igång på något gudomligt vis igenom koder som finns i materia och dna
Citera
2015-10-03, 22:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
1. Varför faller inte planeterna ur sina positioner? Enligt Newtons lagar borde sådana stabila banor som planeternas inte finnas. De borde antingen falla in mot solen eller flyga ut i rymden.

2. Hur kan ljuset från solen falla snett ner mot jorytan som den ibland gör när den lyser genom målnen? Jag refererar till sk Jesus-ljus som man ibland kan se när solen huttar ett hål i målnmassorna. Oftast sprider sig detta ljus i flera riktningar, men det är ju omöjligt ifall solen är avlägsen från jorden. Det borde falla rakt.

3. Spindelnät. Hur fan kan spindlarna som ofta inte är av obetydlig storlek flyga runt och spänna upp sina nät? Det borde vara omöjligt pga tyngdkraften.

Har ni fler sådana indikatorer så får ni gärna komma med dem i tråden. Ni får gärna förklara för mig hur dessa fenomen fungerar för jag kan inte hitta någon rimlig förklaring.

Ja jag kan bara säga att dina exempel faller bort direkt. Det finns inget i dem som strider mot naturlagarna.
Om du däremot kommer ner till kvantfysiken så är det en annan sak. På den nivån finns det fortfarande massor av fenomen som verkligen är oförklarliga och högst märkliga.

Det finns också seriösa forskare som menar att vår universum är en simulering i ett datorsystem i ett universum på en högre nivå. Att vi lever i en Matrixvärld och det finns vissa saker som tyder på detta. Här är ett exempel på en föreläsning om detta ämne:
https://www.youtube.com/watch?v=Chfoo9NBEow
Citera
2015-10-04, 01:12
  #5
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg

Ja fan den vibrerar med kärleksfull energi när du ser fattiga tigga pengar för mat eller varm säng. När 14 åriga flickor blir bortrövad från deras hem och sålda till krigshärjade herrar för att blidka deras sadistiska njutning. Eller när nationalistisk anda bedriver fälttåg där 250 tusen människor dog varje vecka i skyttegravarna.

Namn på ting, förvränger och trasslar till det. Det är vad det är. Allt som kan finnas kommer att kunna finnas. Det handlar bara om vad Vi gör av den gåva vi har.

Sen är det makalöst att du skriver på flashback för att raljera mot någon sorts paranoid alter konspirationsteorier om verkligheten. Du har ju förfan psykos, i dess ringa bemärkelse. Läs på om vad andra människor ha kommit framtill innan du antar att hobby-filosofi har upplyst dig.

Men du kanske inte vågar lyssna på andra för de är konstruerade och därmed manipulerade av sanningen?
__________________
Senast redigerad av Yppsilon 2015-10-04 kl. 01:14.
Citera
2015-10-04, 11:10
  #6
Avstängd
The INVENTION of science.
Citera
2015-10-04, 11:24
  #7
Medlem
1. Hur vet du att planeterna inte sakta faller ur sina positioner ?

2. Ljuset faller inte snett, det faller parallellt. Det du menar är att det kan se ut som ljuset faller snett pga det ses från ditt perspektiv. Den till synes breda delen från ditt perspektiv är mycket närmare dig än den till synes smala delen, men de är lika breda. I detta fall är det omöjligt för ögat att bedömma avståndsskillnaden till den till synes breda respektive den smala delen.

3. Spindlar flyger inte, dom klättrar i sina nät eller i en tråd.
Citera
2015-10-05, 21:09
  #8
Medlem
Det här var fan en riktigt dum trådstart... Jag gillar frågeställningen men vafan är det för exempel? spindlar?!


ehm... Den starkaste indikationen på att vi lever i en konstruerad värld är väl matrix-teorin? det vill säga att förutsatt att tekniken fortsätter att följa en exponentiell utveckling, så måste den någon gång vara så stark att den skulle kunna driva en simulator jämförbar med våran "verklighet". Därför uppkommer frågeställning: hur vet vi att vi inte lever i simulatorn just nu? osv osv


finns det andra mer utvecklande förslag?
Citera
2016-12-16, 05:54
  #9
Medlem
En spelfilm på ämnet:

https://www.youtube.com/watch?v=QCdBGtbej-M

Se den med en kopp kaffe!
Citera
2016-12-16, 06:03
  #10
Medlem
https://sethcenter.com/products/the-...k-jane-roberts
Citera
2016-12-16, 06:08
  #11
Medlem
Den sistnämnda finns inläst på YouTube också.
Citera
2016-12-30, 10:56
  #12
Medlem
Huvudargumentet enligt mig är att om du har en kikare och riktar in den 0,2 grader under stjärnan sirius så ser man två döda pixlar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback