Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-03, 19:40
  #1
Medlem
d00rkeys avatar
I en annan tråd här på Flashback Forum hävdas det då och då att den senaste masskjutningen i Oregon skulle vara en så kallad false flag, att händelsen alltså skulle handla om att den federala staten på något skumt sätt har arrangerat den för att få till stånd hårdare vapenlagar och, enligt x22 Report på https://www.youtube.com/watch?v=gqMqvH3G66w, effektivt kunna avväpna det stackars hunsade amerikanska folket* för att den federala diktaturen och statstyranniet ska kunna fullbordas.


Visserligen kan det ligga en (liten) del i vad konspirationsteorier förmedlar (ibland) och man bör nog inte helt och hållet slå dövörat till mot precis allt som man vid en första anblick kan tycka är en konspirationsteori. Men samtidigt får man nog försöka se lite till vem avsändaren bakom ett meddelande (som t ex videon ovan) kan vara och sedan dra slutsatser även utifrån det.

Så för att inte överösa tråden i det andra delforumet med fler knäppgökar och konspirationsteoretiker tänkte jag att vi kanske skulle diskutera saken här istället, alltså om man kan anse att det ligger någonting i det här "false flag"-tänkandet, och kanske i synnerhet i förhållande till det nyligen inträffade massmordet i Oregon.
Citera
2015-10-03, 19:44
  #2
Medlem
prizs avatar
Tror det är för svårt att arrangera en sån här false flag. Det skulle ju betyda att ett grovt antal skådespelare som är offrens släkt måste ljuga.

Finns nog lättare false flags att arrangera då.
Citera
2015-10-03, 19:48
  #3
Medlem
ByeByeBostons avatar
Det har ryktats om att personen på bilden som jag länkar har varit på ett flertal skjutningar, jag vet inte om det är sant dock.

http://postimg.org/image/648r4gehf/
Citera
2015-10-03, 19:58
  #4
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tror det är för svårt att arrangera en sån här false flag. Det skulle ju betyda att ett grovt antal skådespelare som är offrens släkt måste ljuga.

Finns nog lättare false flags att arrangera då.
Svårt och svårt?
Att få en rubbad individ att genomföra en viss gärning är nog inte såå jävla svårt egentligen. Det beror nog bara på hur rubbad och/eller lättmanipulerad han/hon är.

Edit: Förresten så är det nog inte så, även i foliehattarnas ögon, att morden inte har ägt rum. /edit

Jag tror dock inte för ett ögonblick att någon vettig, typ demokratisk, stat eller myndighet skulle våga sig på något sådant som det här, eller som 9/11. Om det på minsta vis kom ut att det faktiskt ligger någonting i konspirationsteorierna i dessa fall skulle det helt enkelt bli ett jääääävla liv som ingen sådan stat eller myndighet skulle "överleva".
Citera
2015-10-04, 00:04
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tror det är för svårt att arrangera en sån här false flag. Det skulle ju betyda att ett grovt antal skådespelare som är offrens släkt måste ljuga.

Finns nog lättare false flags att arrangera då.


Finns det någon vinning i små bluffar för regeringen det är ju en enorm risk!

Jag slår nog dövörat till och fötterna bakut för de flesta konspiratörer. Dem kommer med något bevis sen när man granskar det närmare visar det sig att det var något annat eller har en rimlig förklaring!

Jag har varit med om det gång på gång att deras teorier faller!
Citera
2015-10-04, 18:55
  #6
Medlem
fluffypuffys avatar
Hurvida det påverkar om detta var en s.k. false flag eller ej är osäkert, men att hans identitet försöks framställas som vit, foton på honom ser suspekt vita ut, hans facebook är efter skjutningen övertagen och ändrad i.
Han var en mörkhyad muslim med isis-kontakter, och detta borde hamna under "terrordåd".
Ryssland hade honom på terrorlista, som usa nekade sig,

http://www.eutimes.net/2015/10/orego...e-from-russia/
Citera
2015-10-04, 22:27
  #7
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat.

Håll er till ämnet!
Inlägg som inte hör till topic kommer att raderas.


//Moderator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback