Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-03, 18:48
  #1
Medlem
God kväll Flashback.

Har fixat digital-tv från bredbandsbolaget. När jag kopplar boxen via hdmi till min TV får jag klockren bild men inget ljud. Har testat alla hdmi-ingångar, med olika kablar som jag vet fungerar på andra enheter men helt utan resultat. Har även testat alla möjliga ljudinställningar på både boxen och TV:n.

TV:n är en helt ny panasonic 50" 3D 4k smart tv. Har varit i kontakt med bredbandsbolaget men inte heller de visste vad felet var. De ska skicka en ny box men tror snarare felet ligger i TV:ns kompatibilitet.

Tacksam för svar!
Citera
2015-10-03, 18:57
  #2
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Har du kollat så att boxen är inställt till HDMI så att den inte är på Scart? Eller har du bara HDMI uttag i den?
Citera
2015-10-03, 19:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Har du kollat så att boxen är inställt till HDMI så att den inte är på Scart? Eller har du bara HDMI uttag i den?

De enda ljudinställningarna som finns för boxen är ljudformat HDMI/SPDIF där alternativen är stereo/stereo, dolby digital/dolby digital och stereo/dolby digital. Har testat alla men ingen ger ljud.
Citera
2015-10-03, 23:26
  #4
Medlem
ultramagnuss avatar
Du behöver förmodligen någon sorts EDID rewrite på din tv. Hör av dig till Panasonics support och hör om de kan göra det åt dig.

Har du någonting med hdmi som du kan dubbelkolla så att det verkligen är tvn som är felet. T. Ex. En gammal skärm med hdmi som du kan testa boxen i.
Citera
2016-01-07, 16:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martanftw
De enda ljudinställningarna som finns för boxen är ljudformat HDMI/SPDIF där alternativen är stereo/stereo, dolby digital/dolby digital och stereo/dolby digital. Har testat alla men ingen ger ljud.

Jag har exakt samma problem... Lyckades du lösa det?
Citera
2016-01-12, 09:01
  #6
Medlem
Waterlilys avatar
Kontrollera även i menyerna i TV:n så att inte de inbyggda högtalarna är frånkopplade.

Vänligen Näckrosen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback