• 3
  • 4
2015-10-03, 13:07
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phixarn...
varför jag flyttade - jag ska göra mitt bästa för att försöka förklara så att verkligen ingen kan missuppfatta meningen. För att ha någonstans att bo!!!

Vissa verkar tro att jag gör någon nöjestripp runt om i Sverige.

Ok, om jag har förstått vissa rätt så är det alltså bättre möjligheter till en kostnad på 50k+/månad att bevilja ett akutboende för nån som har helt nedsatt arbetsförmåga med sjukskrivning. Än att bevilja normalt bidrag istället. Jag har lite svårt att greppa den föreställningen? Så kan någon gärna vidareutveckla det ?
Det finns bara två alternativ. Antingen så har det blivit fel och din överklagan(som jag förutsätter att du har lämnat in) kommer att ge dig rätt, eller så finns det någon detalj som gör att de inte kan bevilja. Antagligen är det pga att du ej har vistats i kommunen tillräckligt länge för att du ska anses som deras ansvar eller nåt sånt. Regler är inte alltid logiska och det är därför det gäller att ha koll på läget.
Citat:
38 år är jag....

Accepterat att jag är i en dålig situation det har jag gjort. Men att bli motarbetad från alla håll som ska finnas där när man som mest behöver det, ja då börjar jag allvarligt förstå att kriminaliteten ökar så offantligt i vårat land just nu...
Okej. Det första du behöver göra är att ta av dig offerkoftan. Annars kommer du ingenvart.

Vad har du för alternativ just nu? När blir du vräkt osv?
Citera
2015-10-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det finns bara två alternativ. Antingen så har det blivit fel och din överklagan(som jag förutsätter att du har lämnat in) kommer att ge dig rätt, eller så finns det någon detalj som gör att de inte kan bevilja. Antagligen är det pga att du ej har vistats i kommunen tillräckligt länge för att du ska anses som deras ansvar eller nåt sånt. Regler är inte alltid logiska och det är därför det gäller att ha koll på läget.

Okej. Det första du behöver göra är att ta av dig offerkoftan. Annars kommer du ingenvart.

Vad har du för alternativ just nu? När blir du vräkt osv?
Egentligen igår! Men när den jag hyr hos fick reda på vad det var för boende jag endast hade som alternativ, så gav hon mig lite mer tid tills att förvaltningsrätten har tagit beslut i frågan... Vilket är oerhört uppskattat.

Tro mig att jag ligger på och har gjort varje dag under en månads tid med socialen. För mig finns inga andra alternativ då jag även är svårt sjuk (somatisk sjukdom).

Tyvärr måste jag också säga att jag är så van vid att kriga på i motgångar, att det nästintill har blivit normalitet för mig....
Citera
2015-10-03, 14:24
Bannlyst
Varför kan ingen av dina kriminella vänner låna pengar till hyran?
Citera
2015-10-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
Varför kan ingen av dina kriminella vänner låna pengar till hyran?
Ja det är väl dit man är på väg besserwisser-nobodys friend....
Precis där jag ville att diskussionen skulle landa... För tydligen så är väl kriminalitet ett måste i vårat land!!!
Citera
2015-10-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ja det är väl dit man är på väg besserwisser-nobodys friend....
Precis där jag ville att diskussionen skulle landa... För tydligen så är väl kriminalitet ett måste i vårat land!!!
Ingen ironi, utan jag menar tyvärr allvar...
Citera
2016-01-26, 18:55
Medlem
Om du är sjuk och därför inte kan jobba så är det väl Försäkringskassan som ska bevilja dig bidrag? Såvida en läkare kommit fram till att du är så sjuk att du inte kan jobba? Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2016-01-26, 20:02
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajen961
Om du är sjuk och därför inte kan jobba så är det väl Försäkringskassan som ska bevilja dig bidrag? Såvida en läkare kommit fram till att du är så sjuk att du inte kan jobba? Eller är jag helt ute och cyklar?

Hela historien stinker fusk och lögn.

Här är alltså en person som enligt egen utsago är 100% sjukskriven men ändå går på soc, är man sjukskriven går man inte på soc. Det verkar alltså vara något eget hopkok av lögner och internet-diagnoser blandat med lättja.

Vidare sitter personen och söker andrahandsboende/inneboende på typ blocket i en annan stad än den där han bor trots sin usla försörjningsförmåga och trot eller ej så får han napp på ett centralt rum i Göteborg hos en kvinna i hans egen ålder. Trots stenhård konkurrens från andra hugade spekulanter väljer kvinnan att hyra ut till ett soc-fall från en annan kommun där det är oklart om hyran ens kan betalas. Deposition och sånt tjafs verkar inte vara betalt eller behövas, soc i den gamla kommunen betalar glatt de första 4500 kr. Personen flyttar då till Göteborg och råkar försäga sig och använda ordet sambo, soc nekar då försörjningsstöd då de vet att det är fusk och ljug och att storyn inte håller. De erbjuder istället ett temporärt boende för att känna TS lite på pulsen och syna bluffen.

TS tycker då synd om sig själv och det gör hans hyresvärd också efter en en dryg månad och säger det är lugnt du behöver inte betala någon hyra tills det är avgjort i förvaltningsrätten där TS själv säger att det kommer ta mycket lång tid att få besked.

Det är klart att det är TS flickvän som han flyttade in hos men ekonomin kanske inte är den bästa där heller så det är ju trevligt att få ett tillskott på 4 500 kr om man kan. Ingen vanlig uthyrare skulle acceptera något av det TS påstår sig ha gjort.

Du är synad av soc TS, trist för dig, bra för mig som slipper betala ditt snyltande.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in