Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-03, 09:44
  #1
Medlem
pelleludds avatar
Råkade ut för en incident för ett tag sen och undrar lite vem som skulle åka fast om man polisanmälde.

Var ute på studentpubben efter en sittning. Hade precis kommit dit och skulle sätta mig med mina vänner. Nickar mot en klasskamrat som sitter vid ett annat bord och vänder henne sedan ryggen. Helt plötsligt ser jag i ögonvrån att hon springer mot mig och försöker bita mot mitt ben. Jag blir totalt livrädd då vi har lite historia sen innan. Så kör handen i hennes hår trycker ner henne mot golvet och säger att om hon inte lägger av så slår jag henne i huvet med flaskan jag håller i min hand. Sen släpper jag henne.

Hela grejen hände på bara några sekunder.

Lite historia. Den här tjejen har i rollspelssammanhang utan anledning tagit stryptag på mig. Blev as rädd då också men trodde då att det var enligt spelets regler. Hon brukar även ha vampyrtänder på sig till vardags så trodde hon skulle skada mig allvarligt.


Är det bara jag som åker dit om det skulle bli en anmälan? även om hon hoppade på mig först och även har en historia av att vara gränsöverskridande mot mig?

Vi båda är tjejer och hon är ca 15 cm längre än mig och antagligen lika många kilon mer.


Båda har efter händelsen mått väldigt dåligt. Jag då hon hoppa på mig och jag verkligen trodde hon skulle skada mig och hon för att jag hotade med att slå henne med en flaska.
Citera
2015-10-03, 10:02
  #2
Medlem
Om du bara tryckte ner hennes huvud, och inte gjorde något mer efteråt, så gissar jag att det räknas som nödvärn. Du har rätt att försvara dig mot angrepp. Ni kanske borde prata ut med varandra om er relation, varför blir det så här?
Citera
2015-10-03, 10:09
  #3
Medlem
pelleludds avatar
Vet faktiskt inte varför det blev så. Har i efterhand fått reda på att hon bara skulle försöka rycka av ett märke från min studentoverall. Vilket jag inte hade den blekaste aning om att det hände.

Har pratat med varandra vid flera tillfällen. Men personen vägrar inse att hon gjort fel. Hon säger bara att det är jag som är hemsk och vidrig. Hört att hon pratat med folk om att hon inte polisanmäler för att hon inte vill förstöra mitt liv vilket får mig att tröttna på skiten. Så funderar på att göra en polisanmälan själv. Och med det hoppas på att få henne utslängd från skolan så jag slipper att ha att göra med henne nästan dagligen.
Citera
2015-10-03, 10:29
  #4
Medlem
inte så smart att anmäla. det blir nog du som får sluta då.
försök behärska dig nästa gång eller sök vård. du har problem
Citera
2015-10-03, 15:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelleludd
Vet faktiskt inte varför det blev så. Har i efterhand fått reda på att hon bara skulle försöka rycka av ett märke från min studentoverall. Vilket jag inte hade den blekaste aning om att det hände.

Har pratat med varandra vid flera tillfällen. Men personen vägrar inse att hon gjort fel. Hon säger bara att det är jag som är hemsk och vidrig. Hört att hon pratat med folk om att hon inte polisanmäler för att hon inte vill förstöra mitt liv vilket får mig att tröttna på skiten. Så funderar på att göra en polisanmälan själv. Och med det hoppas på att få henne utslängd från skolan så jag slipper att ha att göra med henne nästan dagligen.

Din "historia" med henne är alltså någon form av vampyr-lajv där du inte fattade vad som hände och blev rädd.

I incidenten i fråga så beror det helt på vad som faktiskt hänt. Som du beskriver det är det möjlig ofredande från hennes sida och olaga hot från din sida.

Ditt brott är "värre" än hennes och efter vad du beskrivit om hennes vampyr lajvande så är det ju tydligt att du helt missbedömt och överreagerat.
Även om det varit ett faktiskt angrepp så gick du för långt.

En polisanmälan för hur du själv beskriver hur det gått till hade jag inte rekommenderat och du får dessutom tänka på att "angreppet" lär knappast beskrivas på samma sätt från henne och troligen inte heller från eventuella vittnen.
Eventuella konsekvenser blir troligen värre för dig än för kvinnan.

Mitt råd är att du släpper det hela och går vidare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback