Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-02, 17:44
  #1
Medlem
PUSClFERs avatar
Divinity: Original Sin blev en succé när det släpptes 2014, och en uppföljare hamnade på ritbordet ganska direkt. I samband med detta startades även en Kickstarter-kampanj med avsikt att skrapa ihop extra pengar för att kunna lägga in fler tillägg till uppföljaren, och igår avslutades kampanjen med samtliga mål uppnådda. Vilka dessa tillägg är går att läsa på deras Kickstarter-sida (Där finns även en video som visar upp och förklarar lite hur spelet kommer att te sig).

I dagsläget är det sagt att uppföljaren ska släppas runt december 2016.
Citera
2016-09-16, 18:51
  #2
Medlem
Funderar på om jag ska köpa detta? Vill ha ett turordningsbaserat spel och det finns inget på Steam som ser det minsta intressant ut, Toment kommer ju först 2017 och jag orkar inte vänta så länge.

Någon som har spelat detta ännu och kan ge sitt intryck av spelet? Jag vet att det bara är alfa och första 1/4 av spelet men i brist på annat kan det kanske bli höstens räddning.
Citera
2016-09-16, 19:26
  #3
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Funderar på om jag ska köpa detta? Vill ha ett turordningsbaserat spel och det finns inget på Steam som ser det minsta intressant ut, Toment kommer ju först 2017 och jag orkar inte vänta så länge.

Någon som har spelat detta ännu och kan ge sitt intryck av spelet? Jag vet att det bara är alfa och första 1/4 av spelet men i brist på annat kan det kanske bli höstens räddning.
Har du spelat ettan? Om inte så är det ett väldigt bra RPG-spel, och det kan ju vara kul att ha spelat igenom ettan innan man ger sig på tvåan.

http://store.steampowered.com/app/373420/

Själv avvaktar jag med att spela tvåan tills det är färdigt. Vill inte förstöra min spelupplevelse eller tröttna på spelet innan det är färdigt.
Citera
2016-09-16, 19:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Har du spelat ettan? Om inte så är det ett väldigt bra RPG-spel, och det kan ju vara kul att ha spelat igenom ettan innan man ger sig på tvåan.

http://store.steampowered.com/app/373420/

Själv avvaktar jag med att spela tvåan tills det är färdigt. Vill inte förstöra min spelupplevelse eller tröttna på spelet innan det är färdigt.

Ettan har jag spelat igenom ja (flera gånger). Det som lockar med att spela alfan är att man får möjligheten att påverka utvecklarna, det är ännu minst ett halvår kvar till spelet släpps och läser man mellan raderna vad utvecklarna själva har sagt så verkar det dröja långt in på 2017 innan spelet blir klart.
Citera
2016-09-22, 12:47
  #5
Medlem
köpte EA, direkt när det kom. Gillar verkligen serien. spelat igenom 1an fler gånger. rekommenderas starkt. är svårt att hitta allt som går att hitta. även striderna kan kännas lite övermäktiga i början innan man lärt sig systemet.

2an är ju en efterföljare där man spelar andra sidan mot ettan.

tvåan ger än mer värde att spela om med olika karaktärer.

alltid kul att hitta nya vägar att komma fram.
Citera
2017-09-01, 18:16
  #6
Medlem
Så spelet närmar sig släpp (september 14) och det verkar som att Larian återigen har gått all in, precis som de gjorde med DOS1 och Divinity 2. DOS 1 sålde runt 2 miljoner ex och det verkar som att de har bränt allt de har på tvåan. Spelstudion har tredubblats i storlek och antagligen även så kostnaden. Det ser hur som helst ut just nu som att de inte har kastat alla pengarna i sjön utan istället investerat klokt nog i att förbättra en redan bra produkt i en spelnisch med liten konkurens.

Förhoppningsvis överlever Larian även det har släppet och kan fortsätta vara en förebild i en allt mer avskalad och banal industri där vinstintressen från ägarna förstör snart sagt alla påkostade spel som släpps. Spelindustrin är idag i desperat behov av företag som Larian där kunden är i fokus och inte aktieägarnas avkastning.

Här är en presentation av spelet med Sven Vinke som grundade Larian.

https://www.twitch.tv/videos/171389752
Citera
2017-09-03, 14:05
  #7
Medlem
Fotzens avatar
Någon som vet om det kommer att släppas en version till ps4 ?
Citera
2017-09-13, 22:45
  #8
Medlem
Release imorgon

https://www.youtube.com/watch?v=xL7_...ature=youtu.be
Citera
2017-09-20, 11:06
  #9
Medlem
Djoonass avatar
Inga recensioner från FB än?
Citera
2017-09-20, 17:12
  #10
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djoonas
Inga recensioner från FB än?
Högsta betyg på FZ (2 pers tycker till) "Mästerligt"
Man bör gilla D&D och omgångsbaserade strider.
Citera
2017-09-21, 15:07
  #11
Medlem
Djoonass avatar
Har inte lirat ettan än, men är galet taggad, verkar vara ett kanonlir!
Citera
2017-09-23, 18:44
  #12
Medlem
Ett utav dom bättre spelen jag spelat. Kan inte slita mig från det.

Var många år sen sedan jag började spela på kvällen för att någon timme senare inse att solen har börjat gå upp.

10\10 från mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback