Så spelet närmar sig släpp (september 14) och det verkar som att Larian återigen har gått all in, precis som de gjorde med DOS1 och Divinity 2. DOS 1 sålde runt 2 miljoner ex och det verkar som att de har bränt allt de har på tvåan. Spelstudion har tredubblats i storlek och antagligen även så kostnaden. Det ser hur som helst ut just nu som att de inte har kastat alla pengarna i sjön utan istället investerat klokt nog i att förbättra en redan bra produkt i en spelnisch med liten konkurens.
Förhoppningsvis överlever Larian även det har släppet och kan fortsätta vara en förebild i en allt mer avskalad och banal industri där vinstintressen från ägarna förstör snart sagt alla påkostade spel som släpps. Spelindustrin är idag i desperat behov av företag som Larian där kunden är i fokus och inte aktieägarnas avkastning.
Här är en presentation av spelet med Sven Vinke som grundade Larian.
https://www.twitch.tv/videos/171389752