Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-06, 09:11
  #145
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det spelar ingen roll om hon ville det, det är ändå våldtäkt o förbjudet. Vet inte hur det går till på dina fester dem flesta tycker inte det är acceptabelt det som du menar

1) För att det ska vara våldtäkt måste åklagaren bevisa att männen insåg eller borde ha insett att kvinnan a) inte kunde samtycka eller b) var i en "särskilt utsatt situation" aka inte vågade säga nej till sex.

2) Vad tror du att poängen med att gå på fester är för unga kvinnor? Att få ligga.

3) Tänk om kvinnan ville ha sex med de här 4 killarna hur skulle hon ha visat det annars? Borde hon ha sagt "kan inte ni killar sätta på mig tillsammans"? Problemet med det är i) kvinnor är inte bekväma med att säga sånt rakt ut ii) killarna hade sannolikt sprungit iväg då hade hon inte fått ligga.

4) Kvinnors instinkt är att visa att de är tillgängliga och låta mannen ta för sig till exempel genom att "vara för full för att säga nej", "jag har ingenstans att sova i natt", "jag vill inte ha sex men jag ställer upp för att killen tjatar" och så vidare.

5) Inse att om du sätter kåta pojkar och flickor i samma rum och lägger till alkohol då kommer sånt här att hända. Om du tycker att det är ett brott då är du emot att unga kvinor och män umgås ensamma?
__________________
Senast redigerad av Babianen 2015-10-06 kl. 09:14.
Citera
2015-10-06, 09:22
  #146
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) För att det ska vara våldtäkt måste åklagaren bevisa att männen insåg eller borde ha insett att kvinnan a) inte kunde samtycka eller b) var i en "särskilt utsatt situation" aka inte vågade säga nej till sex.

2) Vad tror du att poängen med att gå på fester är för unga kvinnor? Att få ligga.

3) Tänk om kvinnan ville ha sex med de här 4 killarna hur skulle hon ha visat det annars? Borde hon ha sagt "kan inte ni killar sätta på mig tillsammans"? Problemet med det är i) kvinnor är inte bekväma med att säga sånt rakt ut ii) killarna hade sannolikt sprungit iväg då hade hon inte fått ligga.

4) Kvinnors instinkt är att visa att de är tillgängliga och låta mannen ta för sig till exempel genom att "vara för full för att säga nej", "jag har ingenstans att sova i natt", "jag vill inte ha sex men jag ställer upp för att killen tjatar" och så vidare.

5) Inse att om du sätter kåta pojkar och flickor i samma rum och lägger till alkohol då kommer sånt här att hända. Om du tycker att det är ett brott då är du emot att unga kvinor och män umgås ensamma?
Du har själv skrivit att kvinnor och män inte bör umgås.
Du påstår att 90% av alla kvinnor inte vill ha sex. Varför går kvinnor på fest (de flesfa gör drt då och då, särskilt i ungdomem. Det är oftast de utstötta som inte går på fest i tonåren) då om det nu är syftet med att gå på fest?
Dessutom har du sagt att alla kvinnor vill vara horor och porrstjärnor. Hur ska man kunna vara det om man inte har sex?
Citera
2015-10-06, 17:22
  #147
Medlem
m0gges avatar
Man undrar ju varför vissa mer elr mindre försvarar dessa killar. Varför skulle inte svenskar kunna gruppvåldta en kvinna, bör väl vara mer uppseendeväckande att hitta liv på Mars än att fyra svenskar skulle gruppvåldta en kvinna. De har ändå blivit åtalade för våldtäkt enl. stämningsansökan som postades tidigare. Jag ska inte uttala mig huruvida de är skyldiga eller ej, det får TR avgöra vid rättegång - om de frias är det alltså en annan historia - men i vissa fall här på forumet hänger man ut folk och dömer dem på förhand redan när de sitter häktade.. Lite knepigt kan tyckas..
Citera
2015-10-06, 18:44
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastStands
Nja, inte första gången svenskar begår gruppvåldtäkt men det är väldigt ovanligt bör tilläggas.

Källa på det?
Citera
2015-10-07, 02:43
  #149
Avstängd
Jesuischarlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0gge
Man undrar ju varför vissa mer elr mindre försvarar dessa killar. Varför skulle inte svenskar kunna gruppvåldta en kvinna, bör väl vara mer uppseendeväckande att hitta liv på Mars än att fyra svenskar skulle gruppvåldta en kvinna. De har ändå blivit åtalade för våldtäkt enl. stämningsansökan som postades tidigare. Jag ska inte uttala mig huruvida de är skyldiga eller ej, det får TR avgöra vid rättegång - om de frias är det alltså en annan historia - men i vissa fall här på forumet hänger man ut folk och dömer dem på förhand redan när de sitter häktade.. Lite knepigt kan tyckas..

Saken är ju den att dessa fyra utpekades redan från början som både skyldiga och som etniska svenskar. Det har nu bevisats att åtminstone en inte alls är svensk, de andra har "svenska" namn men har inte säkerställts vara etniska svenskar. Hur det är med ev. skuld måste vi avvakta utvecklingen för att bedöma.
Citera
2015-10-07, 02:47
  #150
Avstängd
FromAfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0gge
Man undrar ju varför vissa mer elr mindre försvarar dessa killar. Varför skulle inte svenskar kunna gruppvåldta en kvinna, bör väl vara mer uppseendeväckande att hitta liv på Mars än att fyra svenskar skulle gruppvåldta en kvinna. De har ändå blivit åtalade för våldtäkt enl. stämningsansökan som postades tidigare. Jag ska inte uttala mig huruvida de är skyldiga eller ej, det får TR avgöra vid rättegång - om de frias är det alltså en annan historia - men i vissa fall här på forumet hänger man ut folk och dömer dem på förhand redan när de sitter häktade.. Lite knepigt kan tyckas..

Det kan hända att "svenskarna" är rasblandade eller tattare med svenska namn.

Ingen svensson håller på så i gäng om dom inte är drogade eller grovt porrskadade, den kristna kulturen säger nej.
Citera
2015-10-07, 02:53
  #151
Avstängd
Jesuischarlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Det kan hända att "svenskarna" är rasblandade eller tattare med svenska namn.

Ingen svensson håller på så i gäng om dom inte är drogade eller grovt porrskadade, den kristna kulturen säger nej.

Judar var ett annat förslag tidigare i tråden. Adam, David och Markus är alla bibliska namn.
Citera
2015-10-07, 02:56
  #152
Avstängd
FromAfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Judar var ett annat förslag tidigare i tråden. Adam, David och Markus är alla bibliska namn.

Vilket även låter som pingstvänner men dom brukar knulla av sig i Nyhemsveckan innan dom blir vi-avstår-från-sex-tills-vi-gifter-oss kristna.

Nyhemsveckan=kristet ungdomsläger.
Citera
2015-10-07, 04:03
  #153
Medlem
m0gges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Det kan hända att "svenskarna" är rasblandade eller tattare med svenska namn.

Ingen svensson håller på så i gäng om dom inte är drogade eller grovt porrskadade, den kristna kulturen säger nej.

Jo visst men jag förstår inte varför det skulle vara helt omöjligt för svenskar att göra så där, om de nu har gjort detta så kanske de själva var berusade eller som du själv säger, grovt porrskadade (kollat på för mkt gangbang-porr exempelvis)

Du har rätt angående kristendom och den kristna kulturen men kom ihåg att majoriteten av svenskarna ser sig som ateister. Det är ju inte särskilt många som lever efter en kristen kultur i Sverige..
Citera
2015-10-07, 04:20
  #154
Avstängd
FromAfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0gge
Jo visst men jag förstår inte varför det skulle vara helt omöjligt för svenskar att göra så där, om de nu har gjort detta så kanske de själva var berusade eller som du själv säger, grovt porrskadade (kollat på för mkt gangbang-porr exempelvis)

Du har rätt angående kristendom och den kristna kulturen men kom ihåg att majoriteten av svenskarna ser sig som ateister. Det är ju inte särskilt många som lever efter en kristen kultur i Sverige..

Det finns folk som beter sig illa oavsett nationalitet eller religion, det erkänns.

Däremot är en viss ras och en viss religion överrepresantativ (skitord som är för långt) när det gäller överfallsvåldtäkter.
__________________
Senast redigerad av FromAfar 2015-10-07 kl. 04:42.
Citera
2015-10-07, 04:49
  #155
Medlem
Att diskussionen huruvida våldtäktsmännen ursprung på något sätt ska förmildra deras handlingar är bortom mitt förstånd. De kräk som gör sånt här, är hatade och föraktade av de som en gång var deras vänner, vilken hudfärg de än har på kroppen. Vad de än har för efternamn. Jag kan för mitt liv inte begripa hur vissa här får det till att kvinnan velat ha sex med de här fyra männen eller att hon får skylla sig själv som blev full.. Om det vore någon du höll nära som var offret, skulle du ha resonerat likadant? När sånt här sker, bör det inte ignoreras och faras vidare med irrelevanta påståenden
Citera
2015-10-07, 10:56
  #156
Medlem
Antimentals avatar
Man tänker ju de flesta svenskar borde ha det i ryggmärgen att inte göra något sådant här. Svenskar känner väl sig stigmatiserade i högsta grad, speciellt män? Vi får väl se om detta är ett falskt fall eller om våldtäkten faktiskt inträffade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback