Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-04, 12:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Ja okej. Så bara för att jag vill ha fler tips så gör det automatisk vätskan till fett? Jag vet vad det är. Så istället för tjafsa och tro hit o dit så kanske du kan hålla dig till tråden? Puss

Nej, men utan en tillhörande bild är det lätt att få intrycket att du ser "vattnig" ut och så länge du får i dig tillräckligt med vätska och inte överäter kolhydrater och salt varje dag är det nog inte underhudsvätska som orsakar det utan snarare att du inte ligger på den kroppsfett% du tror att du gör. Spegeln berättar oftast mer sanning än en impedansvåg, kalipermätare eller vilken annan metod med hög felmarginal man nu väljer att använda sig av.

Mitt tips är att fortsätta deffa, så ska du se att "vattnet" minskar
Citera
2015-10-04, 18:07
  #14
Medlem
Dr.Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasseTheBass
Nej, men utan en tillhörande bild är det lätt att få intrycket att du ser "vattnig" ut och så länge du får i dig tillräckligt med vätska och inte överäter kolhydrater och salt varje dag är det nog inte underhudsvätska som orsakar det utan snarare att du inte ligger på den kroppsfett% du tror att du gör. Spegeln berättar oftast mer sanning än en impedansvåg, kalipermätare eller vilken annan metod med hög felmarginal man nu väljer att använda sig av.

Mitt tips är att fortsätta deffa, så ska du se att "vattnet" minskar

Hur stor felmarginal kan en kalipermätare ha? Jag låg på 7% bf på senaste mätningen, men jag känner mig som sagt inte som 7%. Killen som mäter mig har tävlat inom fitness och coachar många, han är ganska kunnig med andra ord och han påstår att det är vätska jag har kvar, han känns ändå ganska pålitlig inom ämnet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback