Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-01, 19:05
  #1
Medlem
Ja, det är alltså i Tyskland som försändelsen stannade.
Antar att deras tull/polis har tagit paketet.
Detta är över en vecka sedan och jag är väldigt nojig över vad som kommer hända.

Jag har flera frågor..

Meddelar tysk polis svensk och lämnar över ärendet?

Är brottet grovt? (det gäller ju flera tusen flubromazolam)

Hur kontaktar svensk polis mig?

Blir det husrannsakan? (de kan lätt se att flera paket "gått igenom" från samma avsändare)

Används narkotikahund vid ev. husis? Isåfall är det ju ingen ide att (försöka) gömma grejorna.

Jag har också flera lagliga rc´s hemma. Vad gör polisen om/när de hittar dem?

Vad kan straffet bli? (de kan hitta MYCKET hemma hos mig!) Är luspank så jag sitter hellre i fängelse


Tilläggas kan att jag betalat med mitt kreditkort. Så kan ej spela oskyldig.
Och jag känner ingen/kan inte förvara det jag har någon annanstans vad jag kommer på.
Har MÅNGA andra olagliga benzos här. Så blir det husis är det kört.

Hoppas på er kära flashbackares kunskap och eventuella råd och tips.

Peace!
Citera
2015-10-01, 19:08
  #2
Medlem
robinmusics avatar
Det kommer inte hända idag. men så fort svenska tullen får nys om detta så får du besök.

Tullen har anställda runt hela Sverige för just såna här saker.

håll tummarna för att du inte får interpol på dig.

En bekant åkte över till finland och sålde sub typ 20 resor, han blev tagen av interpol till slut.
Citera
2015-10-01, 19:10
  #3
Medlem
Sereenas avatar
Du behöver hitta nånstans utanför huset att hålla grejjerna tills det är överlirat.
Citera
2015-10-01, 19:53
  #4
Medlem
tack alla for era svar!

ROBINMUSIC:tack för ditt svar! Det låter på dig som att det borde bli ganska snart!
Och det låter som en väldigt dålig sits. jag har panik och vet inte vad jag skall gora.


SEREENA; tack för ditt svar, jag tänker mycket på det också, men jag har inte ens spade och det regnar mycket här och jag har ingen säker "behållare". Jag Kanske borde kolla på sånt och det snabbt.

Jag uppskattar era råd jättemycket

Pm: Gärna eller skriv tips, råd eller erfarenheter

Mycket vänligt av er atts svara

Tach
Mvh
MAKKA DAMM
Citera
2015-10-01, 19:58
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakkaDamm
men jag har inte ens spade och det regnar mycket här och jag har ingen säker "behållare".
Något fel på en liten petflaska?
Citera
2015-10-01, 20:04
  #6
Medlem
Kan bankfack vara ett alternativ till dina droger? Det får väl inte öppnas hur som helst av utomstående, eller är polisen undantagen den regeln?
Citera
2015-10-01, 20:10
  #7
Medlem
tACK aRNE Anka!!

Jag söker alltså tips,erfarengeter och petflaska men flera förseglade plast osv kanske inte är endum ide!


Kepp advices coming .


Ilove you all!
Citera
2015-10-01, 20:28
  #8
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakkaDamm
tACK aRNE Anka!!

Jag söker alltså tips,erfarengeter och petflaska men flera förseglade plast osv kanske inte är endum ide!


Kepp advices coming .


Ilove you all!

Zip påsar, packa "påse i påse" några varv och hitta nånstans du kan gömma undan grejjerna där risken är minimal att nån letar/kollar, gärna nånstans under tak.
Citera
2015-10-01, 21:48
  #9
Medlem
http://www.domstol.se/Domstolar/hels...riktlinjer.pdf

Där kan du läsa om vart gränserna för ringa/normal/grovt går samt vad en viss mängd av en viss drog kan beräknas ge för fängelsestraff.
__________________
Senast redigerad av nilltre 2015-10-01 kl. 21:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback