Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-01, 13:56
  #1
Medlem
Som sagt vilken mobil ska jag köpa för en budget på cirka 6000? Sneglat lite på z3+, S6, Iphone 6 och alla verkar ju ha sina för och nackdelar.
Vilken av dessa mobiler alternativt någon i liknande standard är mest tålig, har stabil mjukvara och blir inte svindyr att reparera om skärmen spricker?
Vilken typ av försäkring är bra om den blir stulen/jag tappar den i backen?
Citera
2015-10-01, 14:18
  #2
Medlem
Svampskogens avatar
Hört att oneplus 2 ska vara väldigt bra för sitt pris, vet dock inget säkert så kolla upp den först
Citera
2015-10-01, 14:20
  #3
Avstängd
Paffiserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snokfan
Som sagt vilken mobil ska jag köpa för en budget på cirka 6000? Sneglat lite på z3+, S6, Iphone 6 och alla verkar ju ha sina för och nackdelar.
Vilken av dessa mobiler alternativt någon i liknande standard är mest tålig, har stabil mjukvara och blir inte svindyr att reparera om skärmen spricker?
Vilken typ av försäkring är bra om den blir stulen/jag tappar den i backen?

Flesta har Iphone 6, så det är ju nästan som att varför inte ha facebook om alla är där istället för MSN som gick ut 2006 mer eller mindre.

Den viktigare frågan när du just jämför Iphone och Samsung+Sony generellt, då ska du tänka på iOS vs Android, då det formar hur du lär använde din mobil på ett vardagligt sett. Och iOS står en bit före sina rivaler inklusive Android.

Måste påpeka att Z3 har en grymt överlägsen kamera men det kanske inte spelar någon stor roll för dig? Z3an är även mest tålig. Och därefter kommer Samsung Galaxy 6, bättre kamera. Men kamera är inte det viktigaste.

Sök på nätet just kring dessa 3, jämför de specifika områdena inom mobilen du vill sen bestämmer du dig helt enkelt, alla dessa 3 är bra mobiler du lär bli nöjd oavsett. Lycka till
Citera
2015-10-01, 16:57
  #4
Medlem
Tack för svaren, mjo lutar nog åt Z3+, eventuellt Z5 compact men ska vänta och se hur reaktionerna är på Z5, kan ju hända att den är bättre än Z3+
Citera
2015-10-01, 19:07
  #5
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snokfan
Tack för svaren, mjo lutar nog åt Z3+, eventuellt Z5 compact men ska vänta och se hur reaktionerna är på Z5, kan ju hända att den är bättre än Z3+
Ta en titt på fairphone 2 som släpps snart.
Gjord för att repareras. Man köper reservdelar direkt från tillverkaren (som är från europa)
Citera
2015-10-02, 11:59
  #6
Medlem
Något att tänka på är att Z3+, Z5 och Samsung S6 har glas både bak och fram, inte så tåligt om man tappar dem. Glas är dessutom halt och risken ökar därför att den åker i backen. Jag vet dock inte vad du tycker om att ha skyddande och mer greppvänliga covers för att lösa detta problem.

Är du osäker på om du vill ha iOS eller Android bör du ta dig en rejäl funderare innan du bestämmer dig. Skillnaden mellan dessa OS är så stor att det valet är minst lika viktigt om inte viktigare än valet av själva telefonen.
Citera
2015-10-08, 17:53
  #7
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snokfan
Som sagt vilken mobil ska jag köpa för en budget på cirka 6000? Sneglat lite på z3+, S6, Iphone 6 och alla verkar ju ha sina för och nackdelar.
Vilken av dessa mobiler alternativt någon i liknande standard är mest tålig, har stabil mjukvara och blir inte svindyr att reparera om skärmen spricker?
Vilken typ av försäkring är bra om den blir stulen/jag tappar den i backen?

Om du är rädd för att tappa den i backen/spräcka skärmen skulle jag varmt avråda dig från iPhone, det är hemskt ofta jag ser spruckna iPhones på stan... Jag har haft Samsung i alla år, och har aldrig tagit sönder den trots att de har åkt i backen många gånger.
Citera
2017-07-28, 09:38
  #8
Medlem
[quote=jagharingenfantasi|54956756]Om du är rädd för att tappa den i backen/spräcka skärmen skulle jag varmt avråda dig från iPhone, det är hemskt ofta jag ser spruckna iPhones på stan... Jag har haft Samsung i alla år, och har aldrig tagit sönder den trots att de har åkt i backen många gånger.[/QUOTE

Jaså. Har tappat min iPhone4 här och där, även på stenplattor - inte minsta spricka på 6 år. Tror att det är fodralet; ett påtryckt plastskal, som räddat den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback