Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-04, 18:47
  #13
Moderator
najass avatar
Du milde!

OK, en sista chans. Det är uppenbart så att du själv tror att du ställt några konkreta frågor avseende din avstängning i ditt tidigare svammel här. Det har du ju förvisso inte gjort men vi antar det för diskussionens skull.

Orsaken till at du blir avstängd är att du bryter mot reglerna. Detta gör du gång på gång på gång på gång. En tanke för dig att fundera på är att ett hyfsat säkert tecken på viss intelligens är förmåga att förändra beteenden som visat sig vara ofruktbara...

Som tidigare förklarats för dig i tråden så har du brutit mot regel 1.06 och 1.07 vilket gett dig avstängningar. Dessutom har du dragit på dig en mycket stor mängd varningar på kort tid vilket lett till avstängning för ohörsamhet.

Ohörsamhet innebär alltså i detta fallet ohörsamhet mot regelverket.

Den senaste dryga månaden sedan du kom tillbaka från din tidigare avstängning har du lyckats dra på dig inte mindre än 4 Varningar för OT. Jag har kollat dessa.

Varning 1. Grotesk rant om din aversion om homosexualitet + ett förvirrat stycke om fysiskt våld, asiatiska jättar och "fjantiga hjältefilmer" i en tråd med ämnet Ateismens tro på att hjärnan är Gud (och skaparen) i människan

Varning 2. I tråden Teismen för 100 år sedan (anno 1919) Här skriver du två inlägg helt åt skogen OT där du dels berättar att du tidigare varit avstängd och dels skriver att du inte vill diskutera med vissa i tråden.

Varning 3. Återigen i tråden Ateismens tro på att hjärnan är Gud (och skaparen) i människan går du helt OT genom att ägna ett inlägg till att bara förklara att du inte tänker svara på inlägg.

Varning 4. I tråden Frågor och funderingar angående Islam blir du varnad för 3 st OT-inlägg. I det första tramsar du om ordet får, och ägnar resten åt inlägget att diskutera en annan FB:are. I det andra börjar du återigen diskutera moderators-åtgärder i tråden. I det tredje "svarar" du en annan FB:are men berör inte med ett ord trådämnet och de frågor FB:aren ställer utan ägnar hela inlägget åt att smutskasta FB:aren.

Efter att ha kollat igenom dessa Varningar, trådarna de tillkommit i samt övriga raderade inlägg och moderatorsåtgärder i dessa trådar framstår två saker som fullkomligt kristallklara.

1) Du har med råge förtjänat din senaste avstängning. Om något har moderatorerna varit för släpphänta och bara raderat massor av dina övriga OT-inlägg utan att ge varningar.

2) Övriga FB:are springer i cirklar runt dig hela tiden i diskussionerna och din dåliga argumentationsförmåga och oförmåga att förstå regelverket gör ju att dessa med lätthet provocerar fram OT-inlägg från dig. De lurar dig helt enkelt. Konstant. Eftersom du uppenbarligen skriver först och tänker sedan så drabbar det dig om och om och om igen.

Observera nu att det inte är en adekvat strategi för dig att komma med definitioner på ord eller termer som vi använder på Flashback och hävda att vi använder dom fel. Som förklarats för dig massor av gånger är det helt ok att du anser att vissa ord bör användas på ett visst sätt, det hjälper dock inte dig i det faktum att du får finna dig i att hålla dig till regelverket när du är här.

Slutligen; svaret på din fråga i rubriken är att det inte är fråga om småsint moderation som leder till avstängning utan det är upprepade brott mot Flashbacks regelverk som leder till avstängning.
Citera
2015-10-04, 18:52
  #14
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Beming
Jo, jag själv diskuterar mer än hjärna ämnet som behandlas i trådstarten - låt oss börja med att du besvarar några frågor bland de tidigare inläggen, okej? ("ok" är ett gammalt bevis på om att allt är som det ska, vid själva korrekturläsningen av en text)

Tror du att du är någon "magic man" som trollar bort dig bara genom att skriva "Gott så", följt av en bön om att få ett avslut? Det är ett simpelt trick - det är du som måste ge dig... så dum är du väl ändå inte?

Ska småsint moderation leda till avstängning (anjoh66, religionsmoderator)?


mvh
Mattias, som inte ska ses som någon "anjoh66", vilket är en förvillad "sak"... bland pastahattar och spaghettistrån i det "fähus" han försöker driva framåt i verkligheten
Du är fullt tillåten att tycka att en moderator agerar småsint, du är också fullt tillåten att tycka att en moderator är helt dum i huvudet. Eftersom ingen enskild moderator är ensam ansvarig för en avstängning så spelar det ingen roll om en moderator är småsint eller inte. Alla moderatorerna har möjlighet att tycka till och rösta om en avstängning, samt alla brott mot 1.xx regler (1.01-1.09). Om resultatet blev på avstängning så tittar en admin på resultatet och om denne håller med så godkänner denne avstängningen.

Forumets admins styr forumet, vi är inte en demokrati och vi har nte påstått det heller. Admin har alltid sista ordet. Demokratur är inte heller tillämpbart. Utöver att vi inte påstår att vi är en demokrati, så är det inte en etikett som går att tillämpa på ett privatägt forum. Precis som forumet inte kan hålla på med censur, då det redan i sin definition går att finnas att det utövas av statliga myndigheter eller motsvarande. Inte att den som driver ett forum tycker att något inte borde finnas med. Det är inte censur att ett forum för Sagan om Ringen vägrar diskutera Star Trek.

Din fråga är således felställd, ett retoriskt knep som inte går igenom här. Vad som är en mer korrekt fråga är "kan mn bli avstängd pga en småsint moderator?" och där är svaret nej. Du blir avstängd för att du bryter mot reglerna.
Citera
2015-10-04, 20:46
  #15
Medlem
M.Bemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Beming
Ska småsint moderation leda till avstängning (anjoh66, religionsmoderator)?
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du milde!...
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Du är fullt tillåten att tycka...
Jaha... frågan var ställd till (och gällande) anjoh66, en moderator på religionsforumet. Hur kommer det sig att ni, najas och Emerain svarar på mina frågor/min fråga gällande honom - men aldrig tar upp den aktuella moderation och den småsinthet jag talar om i frågan ställd här ovan? Det handlar om en redan gjord moderation (som resulterat i 6 månaders avstängning av mig), men varför försvarar ni den?

Jag, som aldrig låter mig vilseledas av två hön-konton, något som inte är annat än "-or" i slutänden, när man ser det ni skriver. Hur vore det om att ha ett eget omdöme och tro på "-er" själva istället... och vända bedömningen mot den det handlar om - och bli realister?

Ska inte ni låta anjoh66 försvara sin egen småsinthet i denna tråd?

mvh
Mattias, som tillber Höner, dag som natt (och "or", kallar man hålen i osten, ett väderstreck ni inte respekterar i er tro på västvärldskulturen)
Citera
2015-10-04, 21:11
  #16
Moderator
najass avatar
Ptjaha, nu målar du alltså ännu mer in dig i hörn här. Efter att ha tjatat om att du inte får svar på dina frågor så menar du alltså nu att det var fel personer som svarade

Hade du varit läskunnig så hade du sett att du fått två svar angående "småsintheten".
Citera
2015-10-04, 21:20
  #17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Beming
Jaha... frågan var ställd till (och gällande) anjoh66, en moderator på religionsforumet. Hur kommer det sig att ni, najas och Emerain svarar på mina frågor/min fråga gällande honom - men aldrig tar upp den aktuella moderation och den småsinthet jag talar om i frågan ställd här ovan? Det handlar om en redan gjord moderation (som resulterat i 6 månaders avstängning av mig), men varför försvarar ni den?

Jag, som aldrig låter mig vilseledas av två hön-konton, något som inte är annat än "-or" i slutänden, när man ser det ni skriver. Hur vore det om att ha ett eget omdöme och tro på "-er" själva istället... och vända bedömningen mot den det handlar om - och bli realister?

Ska inte ni låta anjoh66 försvara sin egen småsinthet i denna tråd?

mvh
Mattias, som tillber Höner, dag som natt (och "or", kallar man hålen i osten, ett väderstreck ni inte respekterar i er tro på västvärldskulturen)

Du ändrar då frågeställningar och förklaringar på hur du egentligen menade vartefter det passar dig, vartefter du får mothugg och vartefter du märker att du inte kommer längre med den ståndpunkt du just då hade. Det ser ärligt talat bara korkat ut.

Hade du enbart velat ha svar från anjoh66, så skulle du självklart tagit det i PM med honom/henne. Allt enligt Flashbacks sedvanliga procedurer (nej, visst nej - du är ju inte kapabel att ta till dig dylikt).

Nu är du nere på den nivån att du påstår att det enbart är anjoh66 du vill ha svar ifrån (vilket du dessutom har fått, vilket du antagligen inte ens har uppmärksammat). Tragiskt. Startar du en tråd är det väl självklart att vem som helst (däribland jag) svarar.

Trattmongo!
Citera
2015-10-04, 22:20
  #18
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Beming
Jaha... frågan var ställd till (och gällande) anjoh66, en moderator på religionsforumet. Hur kommer det sig att ni, najas och Emerain svarar på mina frågor/min fråga gällande honom - men aldrig tar upp den aktuella moderation och den småsinthet jag talar om i frågan ställd här ovan? Det handlar om en redan gjord moderation (som resulterat i 6 månaders avstängning av mig), men varför försvarar ni den?

Jag, som aldrig låter mig vilseledas av två hön-konton, något som inte är annat än "-or" i slutänden, när man ser det ni skriver. Hur vore det om att ha ett eget omdöme och tro på "-er" själva istället... och vända bedömningen mot den det handlar om - och bli realister?

Ska inte ni låta anjoh66 försvara sin egen småsinthet i denna tråd?

mvh
Mattias, som tillber Höner, dag som natt (och "or", kallar man hålen i osten, ett väderstreck ni inte respekterar i er tro på västvärldskulturen)

Jag har som sagt redan svarat angående den påstådda "småsintheten" och ser ingen anledning att upprepa mig som en papegoja.
Citera
2015-10-04, 22:55
  #19
Medlem
Skriuws avatar
Sicket gnäll shit happens. Bogomil har oftast stenkoll på det han skriver om så då funkar det inte att sväva iväg OT. Man blir inte avstängd för ingenting. Jag åkte på ett Hat-trick idag, för inlägg i samma tråd, på samma sida tom. Fick tom två varningar för samma inlägg tror jag, men jag är lika glad för det

Mina inlägg var vackra men åt helvete OfT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback