Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-30, 18:19
  #1
Medlem
Har cirka två veckor kvar nu innan det är matchdags, och jämfört med tidigare förberedelser så har det varit fullt med småskador och trytande träningsvilja som har satt lite käppar i hjulen denna gång.
Är i stort sett 1 månad mellan kommande match och föregående match, vilket känns i både kropp och psyke.

Jag har gått ner en hel del i intensitet för att få bukt med skadorna innan det är dags, men samtidigt så har jag försökt att hålla igång nog mycket för att ändå utvecklas så mycket som möjligt under den tiden som man ändå tränar.

Jag försöker hålla mig till ett gympass (där är 30min säckträning medräknad) och ett kampsportspass (BJJ/SW/MMA/Thai) per dag, men jag känner att jag kan göra mycket mer.

Så frågan jag har är; Vad bör jag prioritera? Att gå in 10000% nu sista 10 dagarna och kanske riskera att inte vara skadefri come fight night, eller fortsätta som jag gör nu plus lite extra cardio för att förbereda pumpen lite?

Det handlar om shootfighting, och jag känner mig väl förberedd men vet med mig att jag skulle kunna köra ett till pass med valfritt slagsmål bara viljan finns och skadorna inte skriker.
Citera
2015-09-30, 18:39
  #2
Medlem
Vad är det för skador du har.. Så man kan utgå från det. Att vara tipp topp 100 inför alla fighter är inget man kan räkna med. Ömma revben smalben osv är att räkna med.. hehe

Har match om 3 dagar. Har varit sjuk fram till måndes i en vecka men ska köra på ändå ( MT )

Men om jag hade varit du så hade jag kört korta intensiva pass. vare sig det är på säck eller fys.

Kör på korta intensvia intervallpass. Kör en del styrka men det är inget prio tycker jag.

4 dagar innan fighten så lugnar du ner det hela. Inga hårda pass INGEN stryrka eller max ansträngningar och bara kör tekniskt.
Citera
2015-10-11, 15:14
  #3
Medlem
Hur går det ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback