Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-01, 22:43
  #181
Medlem
Deca7000s avatar
jag skulle borrat i hans knän, dragit ut hans tänder..satt hans huvud i ett skruvstäd o vridit om..sett till att han får plågas länge o njuta av det..
sen vet jag att jag är nöjd..

men först o främst borde grabbarna slagit sönder han gjort hans volta till ett helvete..
2005-11-01, 23:15
  #182
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Du vet skillnaden på film och verklighet va?

Ja det vet jag, men det har ju ingen betydelse när innehållet i filmen lika gärna kunde vara sant. Det den vill bevisa, bevisar den bra.
Om du tror att oskyldiga bara döms på film så har du livligare fantasi än regissören till den filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
jag skulle borrat i hans knän, dragit ut hans tänder..satt hans huvud i ett skruvstäd o vridit om..sett till att han får plågas länge o njuta av det..
sen vet jag att jag är nöjd..

men först o främst borde grabbarna slagit sönder han gjort hans volta till ett helvete..

Jag tror inte ens du hade klarat av att skjuta någon, än mindre tortera någon. Det är ytterst få som är beskaffade med de egenskaperna och de luckorna i sin empatiförmåga som krävs för sådant. Tror att de flesta i samhället är rätt tacksamma för det med.
2005-11-01, 23:20
  #183
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Jag tror inte ens du hade klarat av att skjuta någon, än mindre tortera någon. Det är ytterst få som är beskaffade med de egenskaperna och de luckorna i sin empatiförmåga som krävs för sådant. Tror att de flesta i samhället är rätt tacksamma för det med.

Det just därför vi behöver dödsstraff, så att vanligt hederligt folk inte känner sig tvungna att göra det.
2005-11-02, 01:05
  #184
Medlem
Deca7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Jag tror inte ens du hade klarat av att skjuta någon, än mindre tortera någon. Det är ytterst få som är beskaffade med de egenskaperna och de luckorna i sin empatiförmåga som krävs för sådant. Tror att de flesta i samhället är rätt tacksamma för det med.


alla kan döda någon men ofta så måste den förmågan tränas fram..dörfär finns det soldater.. men klart man kan döda någno för att man själv inte mår bra eller inte mår bra psyk.. men men
2005-11-02, 07:04
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
...Vi lever i ett rättssamhälle...


Skojar du eller är du allvarligt skadad?
2005-11-02, 23:04
  #186
Medlem
Flinta82s avatar
Jag hoppas innerligt att personen som gjorde detta aldrig någonsin åker fast.
2005-11-02, 23:12
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Ursprungligen postat av lådvin
...Vi lever i ett rättssamhälle...

Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobbarn
Skojar du eller är du allvarligt skadad?


Jag tror inte han skojar, jag tror han ar sosse/kommunist = allvarligt skadad
2005-11-02, 23:39
  #188
Banned
PerVerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Jag tror inte ens du hade klarat av att skjuta någon, än mindre tortera någon. Det är ytterst få som är beskaffade med de egenskaperna och de luckorna i sin empatiförmåga som krävs för sådant. Tror att de flesta i samhället är rätt tacksamma för det med.

WTF!
Om en person (med berått mod) skulle döda någon i min familj eller någon som jag håller oerhört mycket av - då kan du fethajja att jag UTAN TVEKAN skulle kunna döda denna personen som hämnd.

Empatiförmåga, skitsnack - det handlar om sunt jefla förnuft!
2005-11-03, 00:13
  #189
Medlem
vinbras avatar
Ähum, enligt rubriken ska den här tråden handla om vem den mördade karatetränaren är, men här verkar det bara pågå allmänt gnabb - skärpning.
2005-11-03, 06:28
  #190
Medlem
En del av er är ta mej fan inte kloka. Ni skriker på blodshämnd. Det är ju samma tradition som en del invandrargrupper har.

Inte fasen skjuter man kallblodigt ner ens en mördare av bara hämd, däremot kan man i sina hämdlystna fantasier kanske leka med tanken. Men alla friska normala människor vet var gränsen går och har en självklar spärr mot att sätta sådana tankar i verket.

Själv gissar jag att detta är en uppgörelse i den undre världen och att det inget har med hans tidigare mord att göra.
2005-11-03, 06:56
  #191
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Eftersom diskussionen i den här tråden verkar har urartat, och det dessutom finns en tråd som täcker diskussionen i forumet för Kriminologi & Juridik, så låser jag den här tråden. Möjligtvis kan jag tänka mig att flytta den, om någon skulle vilja få den öppnad igen. Men tillsvidare så är butiken stängd för idag.

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=262720

/moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback