Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-30, 05:01
  #1
Medlem
SlapBasss avatar
Jag håller på och försöker spela in lite gamla idéer jag haft ett tag. För att göra detta använder jag ett Kawaii vst genom samplerprogrammet Kontakt 5 som jag laddar genom FL Studio 11. Jag spelar in med ett midi-keyboard och gör lite finjusteringar i piano roll. Jag lyssnar igenom allt i FL Studio och känner mig relativt nöjd med resultatet. När jag sedan sparar projektet som en ljud fil(Wav/Mp3) för att lyssna på vid senare tillfälle så låter inte det som det gjorde i FL Studio.

Tonlängden på ackorden i början av låten har förkortats från halvnoter till staccatto åttondelar vilket förstör hela känslan i början av låten. Jag öppnar upp FL projektet som jag även hade sparat som flp fil och när jag lyssnar på det i fl studio så låter allt rätt. Jag kollar i piano roll och allt ser rätt ut.

Jag provar att spara ny fil efter ny fil. Jag kopierar allt från projektet och gör ett nytt projekt där ja klistrar in piano roll innehållet. Trots detta blir det samma resultat. Jag provar även att flytta på ackorden som får konstig tonlängd till slutet av låten, då funkar istället början av låten men inte slutet av låten. Vad tusan!? Jag blir galen!!!

Någon som varit med om detta och vet vad jag ska göra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback