Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-06-11, 11:52
  #61
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jag börjar störa mig rejält på att användaren "Merlin the wizard" trissar upp priset på alla jävla filmer hela tiden, bara för att kunna sälja sina egna till fantasisummor... Det värsta är att det finns väl inget att göra åt det?

Hur menar du? Trissar han upp priserna på andras auktioner?
Citera
2016-06-11, 17:33
  #62
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Hur menar du? Trissar han upp priserna på andras auktioner?

Ja, för att göra marknaden svårare så att han/hon själv kan sälja filmerna dyrare sen. Är själv intresserad av att köpa en "svår" film just nu, för några dagar sen fanns två med köp nu-pris, 250 respektive 299 kr, och en med lågt utropspris. Jag la de med köp nu i minneslistan och ett bud på den sista. Idag upptäckte jag att Merlin the wizard har köpt båda med köp nu, och leder även budgivningen på den tredje... sen säljer personen själv filmen med köp nu, för nästan 1000 kr...
Citera
2016-06-11, 17:39
  #63
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Ja, för att göra marknaden svårare så att han/hon själv kan sälja filmerna dyrare sen. Är själv intresserad av att köpa en "svår" film just nu, för några dagar sen fanns två med köp nu-pris, 250 respektive 299 kr, och en med lågt utropspris. Jag la de med köp nu i minneslistan och ett bud på den sista. Idag upptäckte jag att Merlin the wizard har köpt båda med köp nu, och leder även budgivningen på den tredje... sen säljer personen själv filmen med köp nu, för nästan 1000 kr...

Jag tänker inte fråga vilken film det gäller, men ett pris på 1000 kr känns ofta i överkant gällande mycket film. Särskilt när du hänvisar till vilka priser den hade om du köpt dem direkt. Jag tänker att en kan relatera det här till budgivning på LP-skivor, något jag haft ett större intresse utav. Jag förstår din frustration och jag tycker att han i såna fall spelar oärligt.Jag hoppas alltid att det biter dem i röven i slutänden, då de minskar marknaden.
Citera
2016-06-12, 01:26
  #64
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag tänker inte fråga vilken film det gäller, men ett pris på 1000 kr känns ofta i överkant gällande mycket film. Särskilt när du hänvisar till vilka priser den hade om du köpt dem direkt. Jag tänker att en kan relatera det här till budgivning på LP-skivor, något jag haft ett större intresse utav. Jag förstår din frustration och jag tycker att han i såna fall spelar oärligt.Jag hoppas alltid att det biter dem i röven i slutänden, då de minskar marknaden.

Ja... så jävla tråkigt med folk som förstör för andra!
Citera
2017-08-10, 14:29
  #65
Medlem
letar som fan efter den svenska filmen sista kontraktet. när den väl finns på dvd på tradera så är den uppe i som mest 2500kr. vem betalar en sån summa för en film. jag hade nog gett mest 300- 400 kr som mest
Citera
2017-08-10, 15:58
  #66
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy-seagal
letar som fan efter den svenska filmen sista kontraktet. när den väl finns på dvd på tradera så är den uppe i som mest 2500kr. vem betalar en sån summa för en film. jag hade nog gett mest 300- 400 kr som mest
Tillgång och efterfrågan..
Citera
2017-08-10, 19:46
  #67
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy-seagal
letar som fan efter den svenska filmen sista kontraktet. när den väl finns på dvd på tradera så är den uppe i som mest 2500kr. vem betalar en sån summa för en film. jag hade nog gett mest 300- 400 kr som mest

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Tillgång och efterfrågan..

Minns att jag haft den på VHS, utgår från att det är ett något vanligare format.
Citera
2017-08-10, 23:42
  #68
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Minns att jag haft den på VHS, utgår från att det är ett något vanligare format.
Jag har den på vhs och jag tror även att dvdn står i hyllan.
Citera
2017-08-12, 14:42
  #69
Medlem
Rakiis avatar
Nu talar jag visserligen inte om varken Tradera eller ett svenskt släpp, men den amerikanska VHS-utgåvan av den gamla och märkliga B-filmen Tales from the Quadead Zone gick loss för ungefär 700 dollar på eBay har jag för mig för något/några år sedan. Anledningen till den saftiga prislappen är att VHS:en är limiterad till ett fåtal hundra exemplar som roterar runt bland samlare i världen (främst då USA) och är hiskeligt svår att få tag på rent allmänt, både som retail VHS som påpekats och som torrent. Ingen film som majoriteten har hört talas om och som majoriteten utav skräpfilmsentusiasterna hört talas om heller än mindre har sett...

Jag har sett filmen för en tre år sedan (tror jag att det var) som en ful VHS-rip på nedtankad från en torrentsajt och ja, märklig film minst sagt, lite Manos: The Hands of Fate-atmosfär och vibbar, lite obehaglig och kuslig i all sin konstighet emellanåt. Regissören gjorde väl enbart den och någon till film som är ungefär lika "dålig" och svår att hitta, om den ens finns att få tag på. Men som sagt, efterfrågan styr marknaden och i fallet med Tales from the Qadead Zone så styr marknaden uppenbarligen, folk är ju villiga att betala enorma summor om man har råd för dammiga VHS-kassetter som ingen har hört talas om.

Roligt tycker jag och en härlig, nischad hobby som gör att gamla praktverk lever kvar och frodas bland en liten klick människor. Deras entusiasm smittar ju onekligen av sig på mig själv även om jag aldrig skulle få för mig att betala de summorna, drar mig väl vid 500-600kr sträcket för åtråvärda filmer på VHS och DVD. Men tyvärr har mitt samlande avtagit marginellt och numera är filmsamlandet utbytt emot samlande av leksaker och diverse Legofigurer. Nåväl...
Citera
2018-07-27, 17:41
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Tillgång och efterfrågan..

nu så här ett år efter så tänkte jag svara med att bolaget Studio S kommer släppa Sista Kontraktet igen på DVD med några andra svenska klassiker. så nu kanske priset faller på den gamle utgåvan nu när dem släpper den på ny
https://www.discshop.se/filmer/dvd/s...raktet/P159436

några av dem andra filmerna dem ska släppa är Uppdraget, Lyftet, Limpan, Dante Akta"re För Hajen, Bomsalva och några till
Citera
2018-07-27, 20:12
  #71
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy-seagal
nu så här ett år efter så tänkte jag svara med att bolaget Studio S kommer släppa Sista Kontraktet igen på DVD med några andra svenska klassiker. så nu kanske priset faller på den gamle utgåvan nu när dem släpper den på ny
https://www.discshop.se/filmer/dvd/s...raktet/P159436

några av dem andra filmerna dem ska släppa är Uppdraget, Lyftet, Limpan, Dante Akta"re För Hajen, Bomsalva och några till
Åhå, vad trevligt. Det får bli inköp av Lyftet, Uppdraget och Limpan framöver.
😀
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback