Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-20, 00:46
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Låter som en riktigt inkompetent läkare. Finns ju en del att testa. Alvedon i större mängder är ju inte bra för levern precis och inte smärtstillande för fem öre och helt värdelöst vid nervsmärta! Tramadol kan hjälpa ett tag, för vissa tappar den effekt efter ett tag och för vissa så kan man stå på samma dos i åratal med god effekt. Individuellt det där. Finns Palexia också som är eftergångaren till Tramadol som skall fungera rätt bra mot nervsmärta. Har du testat Gabapentin eller Lyrica? Det brukar läkarna skriva ut utan krångel vid nervsmärta. För vissa funkar det kanon, för andra mindre bra. Kanske något för dig annars att fråga din läkare om? Jag lider själv av svår WED/RLS (restless legs) samt fintrådsneuropati vilket är minst sagt plågsamt. Har testat varenda medicin praktiskt taget med dåliga resultat. Äter just nu Targiniq, en stark opiat, samt kombinerar med Gabapentin vid behov men får ändå inte den effekt man vill ha. Har en tid hos en neurolog om ett tag där vi skall diskutera att kanske testa Metadon som sägs kunna ge god effekt vid nervsmärta samt vid svår WED/RLS (restless legs). Har också träffat en drös med stolpskott till läkare kan jag säga. Men har tur att ha en ganska bra just nu.
Var hittar man en bra neurolog? Jag får inte höra till neurologisk mottagning på sjukhuset eftersom jag ej har någon sjukdom. Har Bara nervsmärtor utan förklaring. Men vårdcentralen fattar inget om mina problem.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback