• 1
  • 2
2005-10-29, 00:11
Medlem
Bråkmakarns avatar
Hej hej

Jag tror knappt att jag har tuggat tuggummi sen jag gick i högstadiet och köpte stimorol när jag skulle gå på disco - man ville ju ha en fräsch andedräkt när man raggade på brudarna.

Varje dag ser jag massor av människor som ser ut som kor som bara står och tuggar och tuggar. Varför tuggar man tuggummi? Finns det över huvud taget nån anledning?

Mitt intryck är att snaskiga kärringar, fjortisar, och såna som försöker sluta röka (nicotinellare) är dom största konsumenterna.

/ Bråkis
Citera
2005-10-29, 00:13
Medlem
DaPigeons avatar
Får bättre andedräkt, det är gott och man har nåt att pilla med om man har tråkigt.
Sägs även vara bra för tänderna.

Edit: Tog bort quoten, kändes onödig.
Citera
2005-10-29, 00:15
Medlem
L_Ss avatar
Tuggar när man ska träffa flickvännen, för en bätre andedräkt.
Citera
2005-10-29, 00:21
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_S
Tuggar när man ska träffa flickvännen, för en bätre andedräkt.

Inte för folk som häckar framför datorn hela dagarna med andra ord? Och ja, jag har irriterat mig själv på fenomenet en längre tid...
Citera
2005-10-29, 00:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
för att sockerfria tuggumin är bra för tänderna och sen kan det till viss del ta bort sötsuget. Det är gott också
Citera
2005-10-29, 01:01
Medlem
Max Mavens avatar
Tar nästan alltid ett tuggummi efter jag ätit, för att bli av med eventuell dålig andedräkt, dessutom så känns det rätt bra i munnen. Tuggar dock aldrig särskilt länge på samma tuggummi.
Citera
2005-10-29, 01:02
Medlem
Chigarans avatar
Jag älskar tuggummi, och jag är varken fjorton, kärring eller rökare som ska sluta.
Jag tuggar helt enkelt för att jag inte har nåt annat att göraOch så är det sjukt kul att blåsa bubblor
Citera
2005-10-29, 01:04
Medlem
För att irritera sin omgivning.
Citera
2005-10-29, 01:50
Medlem
M2ks avatar
Vana~ovana. Därför att tuggummit finns.
Kolla gamla filmer, tuggummit har en historia.
Men jag tror den bleknar bort. Värdelöst imho.

PS. Med undantag för raggare från Borlänge, Mariestad
m fl efterblivna orter som stannat i utvecklingen. Där kommer
det att tuggas länge än.
Citera
2005-10-29, 17:26
Medlem
Richaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Hej hej

Jag tror knappt att jag har tuggat tuggummi sen jag gick i högstadiet och köpte stimorol när jag skulle gå på disco - man ville ju ha en fräsch andedräkt när man raggade på brudarna.

Varje dag ser jag massor av människor som ser ut som kor som bara står och tuggar och tuggar. Varför tuggar man tuggummi? Finns det över huvud taget nån anledning?

Mitt intryck är att snaskiga kärringar, fjortisar, och såna som försöker sluta röka (nicotinellare) är dom största konsumenterna.

/ Bråkis
varför sitter folk och knäcker fingrarna? svar: tidsfördriv som sedan har blivit en ovana..
Citera
2005-10-30, 16:37
Medlem
offe_mans avatar
Skall upp till DreamHack nu i Nov. och undrar om ngn här har testat 'Jolt-tuggumimi'? Är det gott? Hjälper det mot trötthet?
Citera
2005-10-30, 17:10
Medlem
Jag tar alltid ett tuggummi efter maten. Man vill ju inte stinka gammal mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in