Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-09-28, 23:24
  #25
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Kanske dags att sätta upp passerläsare & lås på personaltoaletten. Då kan man titta vilken personal som sitter länge på toa. (räcker med en magnetkontakt, då kan man se hur länge personen sitter där)

Känns som en rätt extrem åtgärd? Det är inte ett mord det handlar om, än så länge iaf Men visst ska man vara så radikal kan man ju lika gärna sätta upp kameror och mikrofoner i varje hörn, GPS-sändare på de anställda osv..

Jag skulle iaf aldrig acceptera att någon övervakade mina toalettbesök...
Citera
2015-09-28, 23:32
  #26
Medlem
sebnies avatar
Men herregud? Det handlar nu inte om att titta in i en toa med en kamera eller något, utan bara att logga vem som använder toaletten.
Så himla kränkande eller konstigt är det inte att gå på toaletten. Det hade varit en HEELT annan sak att titta in i toaletten.

Och vill man "dölja" det så att förövaren inte märker att han blir "spårad" så kan man införa det under förespeglingen att det börjat förekomma att patienter missbrukar personaltoaletten och för att förhindra att obehöriga använder toaletten så är toaletterna numera låsta.

För att förhindra att förövaren inte använder "patienttoaletterna" så installerar man atrappkameror i patienttoaletterna. Dvs kameror som är fejk, givetvis med skylt och allt så det ser äkta ut. Förövaren vet ju givetvis inte att kamerorna är oäkta och inte kan filma. Man kan då hänvisa till klotter eller liknande.
Citera
2015-09-28, 23:41
  #27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Men herregud? Det handlar nu inte om att titta in i en toa med en kamera eller något, utan bara att logga vem som använder toaletten.
Så himla kränkande eller konstigt är det inte att gå på toaletten. Det hade varit en HEELT annan sak att titta in i toaletten.

Och vill man "dölja" det så att förövaren inte märker att han blir "spårad" så kan man införa det under förespeglingen att det börjat förekomma att patienter missbrukar personaltoaletten och för att förhindra att obehöriga använder toaletten så är toaletterna numera låsta.

För att förhindra att förövaren inte använder "patienttoaletterna" så installerar man atrappkameror i patienttoaletterna. Dvs kameror som är fejk, givetvis med skylt och allt så det ser äkta ut. Förövaren vet ju givetvis inte att kamerorna är oäkta och inte kan filma. Man kan då hänvisa till klotter eller liknande.


Du tror inte det skulle bli ett jävla rabalder om man installerade kameraatrapper vid patienttoaletter?
Och det är garanterat inte bra för arbetsmoralen ifall chefen sitter och räknar hur många minuter varje anställd är på toa.

Ska man övervaka något så är det väl platsen där medicinen stjäls, men antar att du inte tänkte på det då det inte är lika integritetskränkande.
Citera
2015-09-28, 23:48
  #28
Medlem
sebnies avatar
CD: Rabalder? Ja, om det hade varit riktiga kameror, men inte för kameraatrapper.

Vad jag menade är att nu har vi kommit fram att det inte går att övervaka platsen där medicinerna förvaras (exempelvis med passagesystem eller andra former av låst förvar), eftersom det i ett nödläge är viktigt att medicinerna är åtkomliga och att operationssalar uppenbarligen av samma anledning står olåsta.
Kameror på ett sjukhus kräver tillstånd, så därför föreslog jag atrapper.

Men att sätta atrapper inne på personaltoaletterna skulle göra så beteendet upphörde och det vill man ju inte, utan man vill ju ha fast gm. Därför är det viktigt att komma fram till någon "dold" övervakning som tjuven inte märker, och som inte är integritetskränkande.

Och om övervakning av operationssalarna är uteslutna av nödskäl, och läkemedelsrummen redan är övervakade och att det inte försvinner något därifrån utan det försvinner när medicinen ligger öppet i operationssalarna, så måste man titta efter någon annan gemensam nämnare för stölderna.

Och det är att opiaterna uppenbarligen brukas i personaltoaletten för att dölja missbruket. Då får man rikta ev "övervakning" där.


Och loggning av toalettbesök via passagesystemet är inte integritetskränkande.
Och nu menar jag inte att man sitter och räknar minuter, utan nu menar jag mer att om man ser "aah, mellan klockan 14:00 och 15:00 försvann det opiater från sal 4B" då kollar man loggarna ifall det är något "märkligt" personaltoalettbesök mellan 14 och 15.
__________________
Senast redigerad av sebnie 2015-09-28 kl. 23:51.
Citera
2015-09-28, 23:54
  #29
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
CD: Rabalder? Ja, om det hade varit riktiga kameror, men inte för kameraatrapper.

Vad jag menade är att nu har vi kommit fram att det inte går att övervaka platsen där medicinerna förvaras (exempelvis med passagesystem eller andra former av låst förvar), eftersom det i ett nödläge är viktigt att medicinerna är åtkomliga och att operationssalar uppenbarligen av samma anledning står olåsta.
Kameror på ett sjukhus kräver tillstånd, så därför föreslog jag atrapper.

Men att sätta atrapper inne på personaltoaletterna skulle göra så beteendet upphörde och det vill man ju inte, utan man vill ju ha fast gm. Därför är det viktigt att komma fram till någon "dold" övervakning som tjuven inte märker, och som inte är integritetskränkande.


Och loggning av toalettbesök via passagesystemet är inte integritetskränkande.
Och nu menar jag inte att man sitter och räknar minuter, utan nu menar jag mer att om man ser "aah, mellan klockan 14:00 och 15:00 försvann det opiater från sal 4B" då kollar man loggarna ifall det är något "märkligt" personaltoalettbesök mellan 14 och 15.


Fattar du hur folk skulle reagera på kameror inne på toaletter? Du tror att det inte skulle bli rabalder för att det är atrapper? De ska alltså vara verkliga nog för att lura en ur personalen, men det ska vara uppenbart för patienter och deras anhöriga att det är atrapper?

Istället för att sätta upp en övervakningskamera i operationssalen? (möjligt att det inte heller skulle vara så lätt, folk tenderar av nån konstig anledning att itne gilla att bli filmade varken när de jobbar eller när de ligger medvetslösa)
Citera
2015-09-29, 10:01
  #30
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
CD: Rabalder? Ja, om det hade varit riktiga kameror, men inte för kameraatrapper.

Vad jag menade är att nu har vi kommit fram att det inte går att övervaka platsen där medicinerna förvaras (exempelvis med passagesystem eller andra former av låst förvar), eftersom det i ett nödläge är viktigt att medicinerna är åtkomliga och att operationssalar uppenbarligen av samma anledning står olåsta.
Kameror på ett sjukhus kräver tillstånd, så därför föreslog jag atrapper.

Men att sätta atrapper inne på personaltoaletterna skulle göra så beteendet upphörde och det vill man ju inte, utan man vill ju ha fast gm. Därför är det viktigt att komma fram till någon "dold" övervakning som tjuven inte märker, och som inte är integritetskränkande.

Och om övervakning av operationssalarna är uteslutna av nödskäl, och läkemedelsrummen redan är övervakade och att det inte försvinner något därifrån utan det försvinner när medicinen ligger öppet i operationssalarna, så måste man titta efter någon annan gemensam nämnare för stölderna.

Och det är att opiaterna uppenbarligen brukas i personaltoaletten för att dölja missbruket. Då får man rikta ev "övervakning" där.


Och loggning av toalettbesök via passagesystemet är inte integritetskränkande.
Och nu menar jag inte att man sitter och räknar minuter, utan nu menar jag mer att om man ser "aah, mellan klockan 14:00 och 15:00 försvann det opiater från sal 4B" då kollar man loggarna ifall det är något "märkligt" personaltoalettbesök mellan 14 och 15.

Det där faller på sin egen orimlighet, det förstår du säkert själv om du tänker efter lite
Citera
2015-09-30, 14:07
  #31
Avstängd
Brain Formulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Kanske dags att sätta upp passerläsare & lås på personaltoaletten. Då kan man titta vilken personal som sitter länge på toa. (räcker med en magnetkontakt, då kan man se hur länge personen sitter där)

Tror inte det är helt okej att kartlägga anställdas toalettbesök.

Misstänker du någon kan du ju kolla efter stickmärken på armarna. Jag hade en kompis med ett liknande jobb som också stal. Men bara avlagda plåster och rester från ampuller. Åkte aldrig dit vad jag vet.
Citera
2015-09-30, 21:23
  #32
Medlem
Om det är fentanyl och morfin så borde det absolut synas på personen som använder detta, försök att kolla folks ögon när du pratar med dem. Är dem:

glansiga, hängande ögonlock, mörk runt ögonen eller har de små pupiller.

Lyssna även på rösten, ofta pratar de som tagit opiater/opioider "djupare från halsen" med mörk/hes röst.

Och kolla kroppspråket, är dem ihopsäckade, ser dem väldigt trött ut, sega rörelser, segtänkt eller kliar sig väldigt mycket eller är röd i huden som att dem kliat sig som galningar.

Finns många saker att se på, annars så bör väl inte chefen ha något problem med att säga att de vill ha drogtest för att det försvunnit mediciner på jobbet?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback