Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-27, 18:41
  #1
Medlem
OU812vanhalens avatar
Jag har mycket spyware, berättar mitt program superantispyware, runt ca 200 om dagen , som jag rensar bort, startar om datorn och dagen efter är det likadant.
Jag körde med malwarebytes, men det hittar inget.
Detta har kommit efter uppgraderingen till windows 10, för mina surfvanor är samma som jag hade innan på windows 7 (Aftonbladet, ebay, blocket, tradera, bankärenden, Idg, M3 & Flashback).

Är det något att bry sig om ?
Kan jag ta bort det permanent med ett annat program ?
Vi pratar om s.k. "ad aware tracing cookies".

Tacksam för svar.
Citera
2015-09-27, 20:17
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Lixom alltså, cookies får alla surfare - hela tiden, om du inte blockerar dem. Det är inte spyware i egentlig mening. Läs lite mer i ämnet så klarnar det.
Citera
2015-09-27, 20:26
  #3
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Jag har mycket spyware, berättar mitt program superantispyware, runt ca 200 om dagen , som jag rensar bort, startar om datorn och dagen efter är det likadant.
Jag körde med malwarebytes, men det hittar inget.
Detta har kommit efter uppgraderingen till windows 10, för mina surfvanor är samma som jag hade innan på windows 7 (Aftonbladet, ebay, blocket, tradera, bankärenden, Idg, M3 & Flashback).

Är det något att bry sig om ?
Kan jag ta bort det permanent med ett annat program ?
Vi pratar om s.k. "ad aware tracing cookies".

Tacksam för svar.

Det är S.A.S i ett nötskal numera - det är inte mycket mer än en kakrensare dessa dagar som varnar för/om potentiellt farliga kakor. Inget att bry sig om alltså.

Du kan blockera kakorna från att installeras beroende på webläsare med ett tillägg.
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-09-27 kl. 20:29.
Citera
2015-09-28, 16:12
  #4
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det är S.A.S i ett nötskal numera - det är inte mycket mer än en kakrensare dessa dagar som varnar för/om potentiellt farliga kakor. Inget att bry sig om alltså.

Du kan blockera kakorna från att installeras beroende på webläsare med ett tillägg.

Tack för svaret !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback