Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-09-27, 17:58
  #37
Medlem
Varför ska de annama svenskhet?
Om de hatar Sverige och svenskar samt bara är här för att snylta på välfärden och jävlas med oss svenskar, så tycker jag att en enkel resa hem är mer passande.
Att över 95% saknar asylskäl verkar ju ingen av godhetsmupparna reflektera över.
Citera
2015-09-27, 17:59
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Finns som sagt inget krav för det, vilket förklaras ovanför. Normalfördelning.
Ja, men som sagt då idiot, varför ställer ni såna krav på de som INTE är svenskar då? Det är bara semantiskt skitsnack att det är STOOOOR skillnad mellan integration och assimilation. Lycka till med din rasbiologi!
Citera
2015-09-27, 18:03
  #39
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ja, men som sagt då idiot, varför ställer ni såna krav på de som INTE är svenskar då? Det är bara semantiskt skitsnack att det är STOOOOR skillnad mellan integration och assimilation. Lycka till med din rasbiologi!
Jag har redan förklarat det. Förstod du inte så läs igen. Det är skillnad på gruppernas normalfördelningar. Assimilitaion kräver att Invandrarnas normalfördelningar i varje given fråga blir så som svenskarnas, man ska alltså inte kunna skillja de två grupperna åt. Alla svenskar är redan del av de svenska normalfördelningarna så inget krav finns på dem att anpassa sig, de passar redan in.

Läs på om grupper och normalfördelningar om du fortfarande har problem efter detta då jag inte kommer på något enklare sätt att förklara det för dig.
Citera
2015-09-27, 18:12
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag har redan förklarat det. Förstod du inte så läs igen. Det är skillnad på gruppernas normalfördelningar. Assimilitaion kräver att Invandrarnas normalfördelningar i varje given fråga blir så som svenskarnas, man ska alltså inte kunna skillja de två grupperna åt. Alla svenskar är redan del av de svenska normalfördelningarna så inget krav finns på dem att anpassa sig, de passar redan in.

Läs på om grupper och normalfördelningar om du fortfarande har problem efter detta då jag inte kommer på något enklare sätt att förklara det för dig.
Det är SKITSNACK! Vilka är ni som "kräver" eller, som jag kallar det, tvingar andra att leva som NI vill? Vem har gett er rätten att göra det och samtidigt ta ifrån andra deras rättigheter?
Citera
2015-09-27, 18:54
  #41
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det är SKITSNACK! Vilka är ni som "kräver" eller, som jag kallar det, tvingar andra att leva som NI vill? Vem har gett er rätten att göra det och samtidigt ta ifrån andra deras rättigheter?
Jösses människa hur förvirrad är du? Ingen tvingar just nu någon, förutom svenskarna, till något. Det är integrering och multikulturalism som råder i Sverige nu. Det vi diskuterade ovanför är assimilering och effekterna av det. Kan du inte ens hålla koll på vad som pratas om så förstår jag verkligen att du inte hänger med i resonemangen.

Det är två skillda begrepp, hoppas du inser det nu.

Jag förespråkar dock assimilation. Jag anser att min rätt till mitt land är större än en främlings rätt till sitt land i mitt land. Det är inte rätt att tvinga invandrare att anpassa sig, men det är mer fel att tvinga svenskarna att ändra sig.
Citera
2015-09-27, 18:59
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jösses människa hur förvirrad är du? Ingen tvingar just nu någon, förutom svenskarna, till något. Det är integrering och multikulturalism som råder i Sverige nu. Det vi diskuterade ovanför är assimilering och effekterna av det. Kan du inte ens hålla koll på vad som pratas om så förstår jag verkligen att du inte hänger med i resonemangen.

Det är två skillda begrepp, hoppas du inser det nu.
Jag är inte förvirrad. Ingen tvingar svenskar till något. De betalar skatt. Det tycker de är roligt. Som sagt, inte alla svenskar firar knugens födelsedag. Eller kör runt i gamla jänkare. Det är så svenskar vill ha det, att kunna välja fritt vad de sysslar med på fritiden.

Det är SD-semantik som inte bidrar till något gott.
Citera
2015-09-27, 19:05
  #43
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jag är inte förvirrad. Ingen tvingar svenskar till något. De betalar skatt. Det tycker de är roligt. Som sagt, inte alla svenskar firar knugens födelsedag. Eller kör runt i gamla jänkare. Det är så svenskar vill ha det, att kunna välja fritt vad de sysslar med på fritiden.

Det är SD-semantik som inte bidrar till något gott.

Integrering är att tvinga svenskar att anpassa sig, det har vi redan talat om.
Att alla svenskar inte är identiska beror på normalfördelning, det har vi redan talat om.

Har du inget nytt att komma med så är samtalet över.
Citera
2015-09-27, 19:20
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Integrering är att tvinga svenskar att anpassa sig, det har vi redan talat om.
Att alla svenskar inte är identiska beror på normalfördelning, det har vi redan talat om.

Har du inget nytt att komma med så är samtalet över.
Nej, det är inte vad ordet integrering betyder.

Normalfördelning är ett annat intetsägande ord. Alla har olika tycken och smak, det är vad som gör oss unika.

Bra! https://www.youtube.com/watch?v=CnQ8N1KacJc Tänk Ungern, stängsel och taggtråd
Citera
2015-09-27, 19:28
  #45
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Nej, det är inte vad ordet integrering betyder.

Normalfördelning är ett annat intetsägande ord. Alla har olika tycken och smak, det är vad som gör oss unika.

Bra! https://www.youtube.com/watch?v=CnQ8N1KacJc Tänk Ungern, stängsel och taggtråd

Så, du anser att svenskarna och deras samhälle inte behöver ändras alls när flertalet andra kulturer samtidigt ska fungera i landet? Tror du på allvar att det alltid har hängt lappar på socialkontoren med arabisk text? Tror du att det alltid varit så att man INTE firat skolavslutningar i kyrkan? Det finns massor med exempel på förändringar som svenskar varit tvungna att acceptera. Det är vad integration istället för assimilation medför.

Uppenbarligen förstår du inte argumentationen där jag pratar om normalfördelning. Följ mitt ursprungliga råd och lär dig lite mer om det.

Det är inte lönt att diskutera när du inte känner till dessa saker. Det tillför liksom ingenting när du kommer med en invändning som inte ens stämmer.
Citera
2015-09-27, 19:44
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Så, du anser att svenskarna och deras samhälle inte behöver ändras alls när flertalet andra kulturer samtidigt ska fungera i landet? Tror du på allvar att det alltid har hängt lappar på socialkontoren med arabisk text? Tror du att det alltid varit så att man INTE firat skolavslutningar i kyrkan? Det finns massor med exempel på förändringar som svenskar varit tvungna att acceptera. Det är vad integration istället för assimilation medför.

Uppenbarligen förstår du inte argumentationen där jag pratar om normalfördelning. Följ mitt ursprungliga råd och lär dig lite mer om det.

Det är inte lönt att diskutera när du inte känner till dessa saker. Det tillför liksom ingenting när du kommer med en invändning som inte ens stämmer.
Att ha information på olika språk gör man av praktiska skäl, för att de som kommer hit inte kan andra språk. Det har inte mycket med kultur att göra. Det är likadant för dig om du flyttar till Kina. Du vill gärna ha information på åtminstone engelska så du i alla fall fattar något. Det där med att inte ha skolavslutningar i kyrkan är något som också drivits på av de sekulära i vårt samhälle. De vill också ha religionsfrihet. I ordets - enligt de - rätta bemärkelse.

Det finns ingen normalfördelning. Det är bara ett ord du använder för att rättfärdiga det du kallar svenskhet. Även om ingen vet eller kan förklara vad svenskhet är för varje människa är som sagt unik.

Känner till gör jag men jag tror inte på rasbiologi. Det är ingen vetenskap ni använder er av, det är bara rasistisk semantik.
Citera
2015-09-28, 01:30
  #47
Medlem
lirareflashbacks avatar
Invandrare skall NATURLIGTVIS anpassa sig till den svenska kulturen.
Inte bara snylta pa vår valfard.
Annars bye bye.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback