2015-09-26, 15:01
Medlem
Flickpojkens avatar
hej jag har ftt fljande uppgifters vid en utlands betalning:

gatuadress
distrikt
Stad
Land

men de finns bara fyra rader i adressfltet.

vilken kan jag ta bort?
Citera
2015-09-26, 15:04
Medlem
Skulle betala utomlands fr ett halvr-r sedan. D var det 4-5 rader till fretaget och 4-5 rader til banken, jag hade precis som du fr mycket uppgifter och fr lite plats. Jag chattade med min banks kundservice och s hjlpte dom mig.Tog typ 3 min. Om du inte fr ngot vettigare svar hr s gr samma sak!
Citera
2015-09-26, 15:05
Medlem
Det gr bra att skriva flera uppgifter p samma rad, avskilj med ett kommatecken t ex stad +land br du f plats med p samma rad.
Citera
2015-09-26, 17:24
Medlem
Flickpojkens avatar
de r svrt att f in Great Britain (ja de va uppgiften jag fick inte England) stad p samma rad som stad. kan man utesluta land? de borde vl framg implicit? fr de frsta r banken i England (GB). och fr de andra vet en femring att staden ligger i GB.

jag tycker sklv de va mrkligt att de va GB som skulle anges och inte England. men hur som helst kan man plocka bort de och nja sej med:

gatuadress
distrikt
Stad

(och de finns allts tre adress flt inte fyra som jag sa i de frsta inlgget)
Citera
2015-09-27, 10:18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
de r svrt att f in Great Britain (ja de va uppgiften jag fick inte England) stad p samma rad som stad. kan man utesluta land? de borde vl framg implicit? fr de frsta r banken i England (GB). och fr de andra vet en femring att staden ligger i GB.

jag tycker sklv de va mrkligt att de va GB som skulle anges och inte England. men hur som helst kan man plocka bort de och nja sej med:

gatuadress
distrikt
Stad

(och de finns allts tre adress flt inte fyra som jag sa i de frsta inlgget)

Kanske "UK" som str fr United Kingdom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in