Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-26, 14:58
  #1
Medlem
AndersEklunds avatar
Hur ser det ut med tjetjenska maffian, är dom större än den etniska ryska maffian i ryssland, usa och andra delar av världen? Är dom allierade med varandra eller fiender pga konflikten som finns/fanns folkslagen i mellan?

Även Italienska maffian, läste på wiki att albanska maffian kört över dom i Milano. Vad är det för italiensk maffia i Milano? Känns ju lite skumt om några bönder till albaner ska kunna köra över den gamla historiska italienska maffian. Hur ser det ut i Neapel, Kalabrien och på Sicilien, tar albaner över där med och slutligen vilka är europas mäktigaste maffiaklan, det finns ju allt ifrån ryska, tjetjenska, Azeriska, georgiska, italienska maffian osv. Vilka styr? Vilka jobbar för vilka? vilka är allierade alt. fiender? Tycker maffian är väldigt intressant och vill veta mer om hur det sett ut och hur det ser ut.
Citera
2015-09-26, 20:30
  #2
Medlem
ixgamess avatar
Italienska maffian är fittor hela högen. Har haft att göra med en av dom. Han skulle sätta mig på kumla i 10 år. Det slutade med att han fick sitta 8 år på tidaholmsanstalten. Då dom läste hans dom + mycke annat blev det isoleringen. Han grät som ett barn fick jag brev om!! Efter avtjänad straff så blir det livstid utvisning från sverige....kan han springa tillbaka till sitt jävla cosa nostra tjalla gäng. Lite synd att jag inte får skriva hans namn här då det skulle behövas!!

Hans fru som är svenska + 2 barn har gått under jorden då dom är rädda för att nåt ska hända dom!!

Vill ni veta mer så har jag hans Pass framför mig.

född i Catania 1969 sicilian, Italy.
Citera
2015-09-26, 20:39
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Italienska maffian är fittor hela högen. Har haft att göra med en av dom. Han skulle sätta mig på kumla i 10 år. Det slutade med att han fick sitta 8 år på tidaholmsanstalten. Då dom läste hans dom + mycke annat blev det isoleringen. Han grät som ett barn fick jag brev om!! Efter avtjänad straff så blir det livstid utvisning från sverige....kan han springa tillbaka till sitt jävla cosa nostra tjalla gäng. Lite synd att jag inte får skriva hans namn här då det skulle behövas!!

Hans fru som är svenska + 2 barn har gått under jorden då dom är rädda för att nåt ska hända dom!!

Vill ni veta mer så har jag hans Pass framför mig.

född i Catania 1969 sicilian, Italy.


Jo jo... Kanske befinner du dig i fablernas värld?

Det är ingen maffia du har haft att göra med.

Du har hans pass? Det är givetvis hans äkta.... 😎👍


Jag har svårt att förstå syftet med den här tråden? Kopiera in din text i någon av alla trådar om maffian.
Citera
2015-09-26, 20:50
  #4
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Jo jo... Kanske befinner du dig i fablernas värld?

Det är ingen maffia du har haft att göra med.

Du har hans pass? Det är givetvis hans äkta.... 😎👍


Jag har svårt att förstå syftet med den här tråden? Kopiera in din text i någon av alla trådar om maffian.


Tråden handlar om Maffian b.l.a. om den italienska maffian. Att passet är äkta är 100% säkert. Du verkar inte tillföra någonting i denna tråden så var vänliga och bläddra vidare!
Citera
2015-09-27, 09:40
  #5
Medlem
Novus4212s avatar
I en annan tråd så nämnde jag en gång att jag hade suttit med en kille som var en Genovese. Ej i Sverige givetvis.

För detta fick jag en jävla massa påhopp att jag var en lögnare hit och dit speciellt från en individ som nu har varit avstängd på FB ganska länge.

Han var i 40 årsåldern och jag hade ganska många samtal med denna herre som var jävligt trevlig och hade tappat all tro på allt vad maffia hette.

Han berättade hur det verkligen låg till med maffian och att det var, som någon nämnde här, en organisation fullt med bitches (hans egna ord) för allt snack om heder, omerta, mm bara en illusion och snack som låter bra.

Folk i organisationerna sjöng som kanariefåglar så fort det brändes under fötterna lite grann och därav satt han inne nu.

Han sa för övrigt att maffian i USA rider väldigt mycket på det rykte som byggts upp genom Hollywood så att halva jobbet är gjort när man skall inkassera, etc.
Citera
2015-09-27, 11:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
I en annan tråd så nämnde jag en gång att jag hade suttit med en kille som var en Genovese. Ej i Sverige givetvis.

För detta fick jag en jävla massa påhopp att jag var en lögnare hit och dit speciellt från en individ som nu har varit avstängd på FB ganska länge.

Han var i 40 årsåldern och jag hade ganska många samtal med denna herre som var jävligt trevlig och hade tappat all tro på allt vad maffia hette.

Han berättade hur det verkligen låg till med maffian och att det var, som någon nämnde här, en organisation fullt med bitches (hans egna ord) för allt snack om heder, omerta, mm bara en illusion och snack som låter bra.

Folk i organisationerna sjöng som kanariefåglar så fort det brändes under fötterna lite grann och därav satt han inne nu.

Han sa för övrigt att maffian i USA rider väldigt mycket på det rykte som byggts upp genom Hollywood så att halva jobbet är gjort när man skall inkassera, etc.

Det är väl precis som i mc-klubbarna, alla är sig själv närmst och förråder varann när det kör ihop sig. När knarket etablerade sig så försvann hedern o samma takt som det börjades att punda. Nuförtiden stjäl de till och med fribreven.
Citera
2015-09-27, 12:33
  #7
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffopiffo
Det är väl precis som i mc-klubbarna, alla är sig själv närmst och förråder varann när det kör ihop sig. När knarket etablerade sig så försvann hedern o samma takt som det börjades att punda. Nuförtiden stjäl de till och med fribreven.

Absolut. Men i USA så har åklagarna också extremt mycket mer makt än motsvarande i Sverige och med helt andra straffskalor att leka med.

Dingla 20-30 år, eller längre, över någons huvud eller drastiskt mycket mindre tid mot att sjunga som en kanariefågel så brukar allt snack om heder och tystnad försvinna fort som satan.
Citera
2015-09-27, 16:42
  #8
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
I en annan tråd så nämnde jag en gång att jag hade suttit med en kille som var en Genovese. Ej i Sverige givetvis.

För detta fick jag en jävla massa påhopp att jag var en lögnare hit och dit speciellt från en individ som nu har varit avstängd på FB ganska länge.

Han var i 40 årsåldern och jag hade ganska många samtal med denna herre som var jävligt trevlig och hade tappat all tro på allt vad maffia hette.

Han berättade hur det verkligen låg till med maffian och att det var, som någon nämnde här, en organisation fullt med bitches (hans egna ord) för allt snack om heder, omerta, mm bara en illusion och snack som låter bra.

Folk i organisationerna sjöng som kanariefåglar så fort det brändes under fötterna lite grann och därav satt han inne nu.

Han sa för övrigt att maffian i USA rider väldigt mycket på det rykte som byggts upp genom Hollywood så att halva jobbet är gjort när man skall inkassera, etc.



Bra skrivet av dig!
Citera
2015-09-28, 02:39
  #9
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Italienska maffian är fittor hela högen. Har haft att göra med en av dom. Han skulle sätta mig på kumla i 10 år. Det slutade med att han fick sitta 8 år på tidaholmsanstalten. Då dom läste hans dom + mycke annat blev det isoleringen. Han grät som ett barn fick jag brev om!! Efter avtjänad straff så blir det livstid utvisning från sverige....kan han springa tillbaka till sitt jävla cosa nostra tjalla gäng. Lite synd att jag inte får skriva hans namn här då det skulle behövas!!

Hans fru som är svenska + 2 barn har gått under jorden då dom är rädda för att nåt ska hända dom!!

Vill ni veta mer så har jag hans Pass framför mig.

född i Catania 1969 sicilian, Italy.

Hur vet du att han var med i Maffian?? Sa han det? min granne som är 15 känner en i ryska maffian påstod han, När jag frågade vad han hette så var namnet såklart tvärsvenskt.
Vad har vi lärt oss? .. folk pratar mycket.

På tal om ryska maffian, är Tjetjenerna störst i Moskva?
Citera
2015-09-28, 15:37
  #10
Medlem
Italienska maffian består av en salig blandning av olika konstellationer. Det finns inte bara en maffia i Italien, det är en röra av olika folk och ursprung och dom slåss om varje Euro dom kan komma över.
Knarkare och svagsinta hela högen.
Citera
2015-09-28, 17:06
  #11
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Italienska maffian består av en salig blandning av olika konstellationer. Det finns inte bara en maffia i Italien, det är en röra av olika folk och ursprung och dom slåss om varje Euro dom kan komma över.
Knarkare och svagsinta hela högen.

Det är dina åsikter, jag är ute efter fakta hoppas jag du förstod?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback