2018-02-03, 01:12
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Martin Timell, en obehaglig jävel.
Här är ett par klipp där han hotar komikern Albin Olsson per telefon.

Del 1:
https://youtu.be/RvhBsfUsmmY

Del 2:
https://youtu.be/AjaU8BmX-bQ
Intressant klipp. Hoppas för bövelen att han inte läser den här tråden. Vågar inte tänka på hur arg han skulle bli.
2018-02-03, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Intressant klipp. Hoppas för bövelen att han inte läser den här tråden. Vågar inte tänka på hur arg han skulle bli.

Det gör han säkert. Han har säkert skrivit i den också. Han är narcisistisk och har stort kontollbehov. Den här tråden har funnits sen 2004 och det står så mycket skit om Martin Timell att det tar ett helt liv att läsa tråden. Om inte Martin läser här så gör hans bror Anders det. Läste en intervju med Anders Timell där han sa att han och brorsan brukade kolla porrfilm och runka ihop. De skickade också porrklipp till varann. Stört att göra och stört att berätta i en intervju.
2018-02-03, 15:16
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Hoppas Martin Timell frias från alla anklagelser, men dom rabiata feministerna ger sig nog inte förrän den vita mannen är utrotad. Vad gäller Lulu Carter så har hon inte hög trovärdighet i mina ögon som f.d. alkoholist och kund på psykakuten.

Det är ett sjukt drev mot Martin Timell som pågår, samtidigt som t.ex. Lotta Bromés och Soran Ismails sextrakasserier tystas ned i media. Martin må ha betett sig illa, men det får finnas gränser.
Instämmer. Det är just bristen på konsekvensneutralitet som gör att drevet mot Timmel tappar trovärdighet. Man skyddar och tystar ner när en viss typ av person (Soran) oinbjudet tryckt ner sin kuk i en kvinnas hals samtidigt som man outar och drevar på när en annan typ av person (Timmel) oinbjudet stoppat in sitt långfinger in i en kvinnas underliv.

Brotten är likartade men vad är då skillnaden? – Jo, den första personen är en ung SVT-gullad invandrare som byggt sin karriär på att vara politiskt rättroende – medan den sistnämnda personen är en svensk gubbe som inte har signalerat PK-åsikter i samma utsträckning. Det är inte trovärdigt att bristen på likartad behandling från media beror på någonting annat än detta.

Vilka tror man att man lurar?
2018-02-03, 17:15
Medlem
Att det skulle vara synd om Timell som försöker att föringa att han beter sig som en skitstövel genom att säga att han bara är en snickare. Jag blir vansinnig över sånt snack. Jag tycker att det finns flera bottnar i detta, dels sexövergreppet, kontrollbehovet av sin fru och hans beteende mot arbetskamrater och andra i hans närhet. Inget av dessa saker är ok och jag vill inte se honom i rutan mer och jag vill att människor ska få jobba och bli behandlade som kollegor på ett respektfullt sätt. Jag tycket han har gjort sitt, inga förmildrande omständigheter finns..
2018-02-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hur är det med ryktena att han varit våldsam mot henne tidigare? Är det bara rykten eller kan det finnas någon substans i det i skenet av vad som har hänt?
Sällan rök utan eld. Om det vore ett löst rykte borde frugan talat ut i media och bedyrat att så inte varit fallet. För alla som sett klippet med den ilskna Martin fattar nog att han har ett gräsligt humör. Han gapar, skriker och hotar folk men kunde väl inte puckla på kollegorna. Frugan fick nog ta smällen när han kom hem i upplösningstillstånd?
2018-02-04, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Frugan fick nog ta smällen när han kom hem i upplösningstillstånd?

Ja det var ju långt ifrån första gången hon fick dingel av Martin isåfall.
2018-02-04, 21:29
Medlem
Haha, vad tycker ni om Martin Timells val av en kvinnlig försvarsadvokat?
2018-02-05, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fb.sthlm
Haha, vad tycker ni om Martin Timells val av en kvinnlig försvarsadvokat?

Han kan ju alltid ta bowlinggreppet på henne om han inte får ut nåt annat av det.
2018-02-05, 10:19
Medlem
Obehagliga personer dessa Timell-figurer. Man borde kolla pa foraldrar - deras farsa exempelvis...
2018-02-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parsons
Obehagliga personer dessa Timell-figurer. Man borde kolla pa foraldrar - deras farsa exempelvis...

Ja det har troligen hänt nåt stört i deras uppväxt. Dominant far med skev kvinnosyn är nog ingen dålig gissning.
2018-02-06, 03:10
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Du kan ju inte hoppas att tjejer som är någons mamma, syster eller dotter utsätts för något illa förstår du väl. Bara för att dem är syskon med någon sexist. Redigera.

fight kidnapping with kidnapping

Det var obv retoriskt men varför förklarar jag detta ...
2018-02-11, 19:47
Medlem
Isnatts avatar
Lyssnar på Nemo Hedéns poddintervju av Martin som släpptes i höstas.
När man vet hur drevet gått efteråt och hör honom prata om hur han mår ibland INNAN det och hur illa han tagit vid sig om ryktena om att han slår sin fru (som hans barn berättat för honom) så kan jag inte annat än undra hur han mår nu.
Han säger bla att han ibland inte vill leva och att hans fru då hjälper honom upp och att vara ute och röra på sig är hjälpande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in