Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-25, 16:28
  #13
Medlem
Pluppiplupps avatar
Nu ska jag vara helt ärlig och säga att jag genom åren har blivit allt mera cynisk. Att lägga en massa pengar på bistånd till Mellanöstern & Afrika hjälper inte ett dugg.

Skulle de lägga pengarna på att hjälpa barnen runt om i världen, framförallt i Sydostasien. Ja då kan jag köpa hela biståndet till fattiga länder.

De i Afrika & Mellanöstern har hamnat i den situation de är i idag p.g.a. att de inte behöver ta något ansvar. Inga krav ställs egentligen på någon förändring i dessa länder, och därför har vi nu denna "flykting" kris

Det är pengar i sjön!
Citera
2015-09-25, 16:33
  #14
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
Så 10.8 vs ca 10.3. Inte den gigantiska skillnaden jag hade hoppats på men bra ändå ju. Den dagen de vill lägga mer än Vänstern så blir SD intressanta. Lägger de 50% mer än regeringen får de kanske min röst vid nästa val.
Men du tar ju inte till dig det faktum att regeringens biståndspengar behålls i landet f.a. finansiera den underbudgetade immigrationen! Sveriges faktiska bistånd minskar kraftigt f.n.! Så skillnaden blir nästintill gigantisk! Så de 50% är redan uppnådda i praktiken...
Citera
2015-09-25, 18:31
  #15
Medlem
Tja, det är ju enkelt att göra det när man sitter i opposition, så man faktiskt slipper göra det. Med det sagt så är det ju komiskt och tragiskt att den största mottagaren utav Svenskt bistånd är Sverige självt, och då specifikt migrationsverket.

Men ja, ta det med en nypa salt vill jag påstå.
Citera
2015-09-25, 23:49
  #16
Medlem
lirareflashbacks avatar
Bra initiativ av SD.
Citera
2015-09-26, 00:16
  #17
Medlem
Jag satsar 7-gånger mer än SD på bistånd.
Sen lägger jag 50000 extra till Jimmie så han kan fixa sitt skeva garnityr.
Jaja, jag slänger väl in 10000 för Åkesson att gambla för online också då.
Visst är det lätt att slänga sig med pengar när man bara behöver fantisera......
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback