Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-26, 11:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Jag länkar om Lissabonfördraget! Intressant läsning, dock rätt så lång och komplicerad. Min tanke är att det har verkligen avskurit medlemsländernas möjligheter gällandes den inre styret, egna beslut om sin suveränitet. Jag blir mörkrädd när jag ser dagens asylproblem och förstår att mycket har blivit bestämd juridisk redan när fördraget stiftades.
Jag var för EU men är emot idag! Ibland måste man praktisk uppleva saker att kunna välja.

Tror att EU har kommit in i en återvändsgränd. Den sjuka maktutövningen över medlemsstater har blivit väldigt synlig först i Grekland och sedan vid den fruktansvärda, okontrollerade invällandet av en okontrollerbar mängd människor.

Att hundratusentals människlor utan identitet, parallelsamhällen som växer överallt, organiserad kriminalitet, terrorverksamhet har avslöjat EU-s syfte! Hoppas inom kort skall flera medlemsländer lämna in sitt ansökan om utträdet! EU som fredsprojekt har blivit en EU med syfte om fullständig destabiliserung beträffande medlemsländernas identitet. En del länder har redan förlorat också och det värsta att det gjorde de helt frivilligt!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lissabonf%C3%B6rdraget
först introducerades det som en konstition som folk skulle rösta på om de ville ha den men det blev ett nej, man sen introducerade det som Lissabonfördraget man använde man totalitära taktiker för att få det igenom
https://www.youtube.com/watch?v=BdqJa_5ui0o
Citera
2015-09-26, 14:41
  #14
Medlem
Luktar dåligt maskerad skoluppgiftshjälp över hela tråden. Hur kan du hata något utan att veta varför? Ge oss några exempel på vad du inte gillar med EU så ska jag försöka hjälpa dig men du måste ändå ha någon idé om vad som är så dåligt med det.
Citera
2015-09-26, 14:44
  #15
Medlem
EU använder Sverige som en soptipp, allt som dom övriga länderna inte vill röra med tång hamnar i Sverige. Och det kostar oss pengar och många liv.
Citera
2015-09-26, 15:32
  #16
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Luktar dåligt maskerad skoluppgiftshjälp över hela tråden. Hur kan du hata något utan att veta varför? Ge oss några exempel på vad du inte gillar med EU så ska jag försöka hjälpa dig men du måste ändå ha någon idé om vad som är så dåligt med det.

Varför plural? Vem representerar du? En grupp eller dig själv? Vilka Exempel vill du ha? Ingen aning men jag tycker att EU (grundtanken var varit annat från början) står idag för en brutal kapitalism där människan är degraderad till en objekt, en Konsument, en icke tänkande varelse som skall tjäna maktens behov (en brokig samling av riskkapitalister, multiföretag som ser europeiska ländernas tillgångar som sina egna) och har bedrivit en indoktrinering av folket i ofattbara propotioner.

En del som är skolad utan den nyliberalistiska tänkandet har förhoppnigsvis också förnuft att förstå konsekvenserna av detta på längre sikt. För den som är skolade i denna nyliberalistiska andan har Ingen framtid (om inte står högst i denna sjuka hierarkin). Kapitalism är Ingen välgörenhet, EU-s makt är byggd att säkra kapitalet i så få händer så möjligt.
Länder med starka nyliberala ideer kommer att få enorma inbördes Problem där det egna folkets insikt är det största hotet. Att sabotera ett sjukt samhälle har alltid visat sig effektivt när klyftan har blivit tillräckligt stort.

Länder med mer konservativa, starka nationsvänliga värderingar har bättre chans att frigöra sig från EU-s allt större inflytande.
En sak är klar: EU skall reformeras - eller begravas!
Citera
2015-09-27, 13:08
  #17
Medlem
Hej alla igen, jag har redan en mängd argument om varför jag hatar eu. Men jag skulle behöva veta eran synvinkel på eu, några har skrivit att jag är typ en blåst idiot osv, men a det är jag inte.

Här är några anledningar varför jag hatar eu:

Varje år tar EU ca 1200 miljarder av européers skattepengar, 60 % av alla beslut i Sveriges kommuner bestäms i eu. År 2005 röstade både Frankrike och Nederländerna nej till eu:s nya grundlag men ändå gick den igenom. Om en svensk lag står i strid med en EU-lag är det eu lagen som gäller. Och en gång när vi I Sverige förhalade att införa en galen EU-lag hotades vi med böter, 400 000 kr per dag!!! Sedan får vi alla dessa tiggare, att folk kan åka ner till Tyskland som 18 ÅRINGAR och köpa starksprit. Massa kriminella som smugglar droger via Danmark utan någon som helst gräns-kontroll.

Tack.
Citera
2015-09-27, 13:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zasse2
Åf*n vad bra att du hatar EU utan att veta varför!
Vill du ha ett Nobelpris nu?!
Varför hatar du EU? För att någon sagt att EU är dåligt? INGEN hatar något utan att veta varför förutom en naiv idiot!

Ta reda på varför DU HATAR EU!
Anmnars ta dig och kör i diket med ditt skit! Äckel!

Klart jag vet varför, se mina tidigare inlägg i denna tråd!!!!
Citera
2015-09-27, 22:53
  #19
Medlem
Zasse2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristnafanatikern
Klart jag vet varför, se mina tidigare inlägg i denna tråd!!!!

Ber om ursäkt för mitt synnerligen grova inlägg som skrevs under vissa influenser!

Att EU är ett mer överstatligt än mellanstatligt samarbete är enligt mig det största argumentet. Bryssel har alldeles för stor makt över medlemsstaterna som är tvungna att böja sig inför EU-demokratin.
Citera
2015-10-06, 07:56
  #20
Medlem
Svensk vapenindustri hade mått bättre av krig i närområdet då hade be kunnat nyanställa och fler hade fått jobb.
Utan EU ökar möjligheterna för krig i Europa.
Citera
2015-10-06, 11:40
  #21
Medlem
Du kan säga att EU bara ställer krav och förespråker andra länder välfard. Och i praktiken förorsakar bara nya problem. Som i Moldavien nu. De hade det inte så bra, men sedan undertäckningen av associations avtal del med EU gick det ändå sämre. Förverkligar man andra antalets krav, ska situationern försämras mer. Moldaviens folk ska bli helt onöjd med de förändringar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback