Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-24, 18:28
  #1
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det kommer väl inte direkt som en överraskning för oss som iakttagit hur högerextremister ifrån hela Europa samlades i St. Petersburg, att Ryssland stödjer svenska nazister. Vi känner också till att många, såväl högerextremister som vänsterextremister frotterat sig med Putler och verkat i den feodalt imperialistiska ryska pisstatens intressen. Välkänt är också det lån som franska "front national" fått ifrån en rysk bank.

Men nu finns det alltså konkreta belägg för detta, som direkt rör Sverige och den svenska interna säkerheten. Det är den sk "Svenska motståndsrörelsen" som bildat en politisk gren och som mottagit pengar av "den ryska imperiska rörelsen".

http://www.svd.se/svenska-nazister-b...pp-av-ryssland

Det finns också andra som rotat i Rysslands förehavanden:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/ru...pa/a/23524234/

Ryssland befinner sig alltså redan i krig med väst i ett krig utan formell krigsförklaring.

Diskutera hur vi skall hantera detta hot som är en del av den ryska hybridkrigföringen mot väst.
Citera
2015-09-24, 18:37
  #2
Avstängd
Milan.Sevos avatar
Vad är problemet med att ryska frihetskämpar stödjer svenska frihetskämpar?

Så att alla vet, ryska frihetskämpar stödjer inte Putin, TS försöker få det till att Putinregimen stödjer svenska nazister.
Citera
2015-09-24, 18:45
  #3
Medlem
patriot8s avatar
Svenska dagbladet anklagar Motståndsrörelsen för att gå "Rysslands ärenden."
Citera
2015-09-24, 19:35
  #4
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Jag kan tänka mig att man gör det för att destabilisera eller underminera konkurrenter.

Alltså skulle jag inte bli förvånad om man även donerar pengar åt andra riktningar också.
Citera
2015-09-24, 20:01
  #5
Medlem
Sveamusselands avatar
Både Gudmundsson och Motståndsrörelsen, som förnekar (patriot8:s länk), kan inte ha rätt i frågan, en av dem talar osanning.
Men så fort en ryss är inblandad ska man misstänka lögn o lur.
Citera
2015-09-24, 20:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Vad är problemet med att ryska frihetskämpar stödjer svenska frihetskämpar?

Så att alla vet, ryska frihetskämpar stödjer inte Putin, TS försöker få det till att Putinregimen stödjer svenska nazister.

Det är sant. Putin och hela Förenade Ryssland partiet ses som förrädare av ryska nationalister i Ryssland.


Ryska nationalister röstar på ryska nationalistiska partier och politiker som redan sitter i det ryska parlamentet Duma. Samt blir sponsrade ifrån dessa riktiga höger politiker i form av vapen, lokaler, mark områden och utrustning ifall inbördeskrig skulle ske i Ryssland.
Citera
2015-09-24, 20:49
  #7
Avstängd
Lille.Stockholms avatar
Vad har Ryssland med det att göra? Det finns ISIS-anhängare bland "svenska" araber and so fucking what? Innebär det att Sverige stödjer ISIS?

Däremot är det sanningen att Ryssland stödjer nationalistiska partier runt om Europa. Att Ryssland har goda relationer med t.ex. Front national är nog ingen någon hemlighet direkt.
Citera
2015-09-24, 21:18
  #8
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Ok? Och vad fan gör svenska motståndsrörelsen då? När tänkte dom sätta igång? Om dom nu får så jävla mycket pengar?
Citera
2015-09-24, 21:23
  #9
Medlem
zebraonions avatar
Detta är ett led i Rysslands försök att splittra sina plågoandar i väst. Man är intresserad av att ha nästan självgående små celler av motstånd som kan tänkas motarbeta västerländska regeringar på alla plan: ideologiskt, ekonomiskt, militärt.

Västvärlden blir mindre konservativ, mer liberal? Ja då sponsrar Ryssland allt som kan tänkas vara emot det. Det är som Komintern, fast nyare. Hade jag varit svensk nazist så hade jag dragit mig från att ta pengar från Putin, eller någon i Ryssland öht.
Citera
2015-09-24, 21:25
  #10
Medlem
Jermuks avatar
Ryssland är Sveriges arvfiende. Att som svenskt politiskt parti ta emot ryska pengar för politskt agerande i Sverige är landsförräderi.
Citera
2015-09-24, 21:52
  #11
Avstängd
Milan.Sevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Detta är ett led i Rysslands försök att splittra sina plågoandar i väst. Man är intresserad av att ha nästan självgående små celler av motstånd som kan tänkas motarbeta västerländska regeringar på alla plan: ideologiskt, ekonomiskt, militärt.

Västvärlden blir mindre konservativ, mer liberal? Ja då sponsrar Ryssland allt som kan tänkas vara emot det. Det är som Komintern, fast nyare. Hade jag varit svensk nazist så hade jag dragit mig från att ta pengar från Putin, eller någon i Ryssland öht.

Vad är det inte ni förstår? Putin har inte sponsrat några svenska nazister. Däremot har ett rysk nationell organisation sänkt pengar till en svensk.

Vi kan ju kolla på vad ledaren för RIR tycker om Putin.

Citat:
Vad tycker ni om Putin och vad tycker era kamrater?
— Vi tycker illa om honom. Han är USA:s marionett och så anser även alla våra kamrater. Det finns dock vissa naiva personer i bland annat Novorossia som ser honom som hjälte och befriare. Så är inte fallet i verkligheten.[
https://www.nordfront.se/intervju-me...ationalist.smr
Citera
2015-09-24, 22:01
  #12
Avstängd
Milan.Sevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Både Gudmundsson och Motståndsrörelsen, som förnekar (patriot8:s länk), kan inte ha rätt i frågan, en av dem talar osanning.
Men så fort en ryss är inblandad ska man misstänka lögn o lur.

Gudmundsson ljuger.

1) Putin fängslar och förföljer ryska nationalister.
2) Ryska nationalister ser på Putin ungefär som ni Sd:are ser på Reinfeldt.

Med denna fakta ser du det fortfarande som troligt att Putin-regimen stöder svenska nazister? Eller att ryska nazister stödjer Putin?

Gudmundsson är en lögnare som fick öppet mål att hetsa mot motståndsrörelsen som "landsförrädare" som borde fängslas för att man kommer slåss för Putin vid en påstådd rysk invasion av Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback