Underbart. Det fanns inga ungdomar som behövde en smålägenhet, eller? Att ändra regelverket för svenska ungdomars skull fanns inte på kartan, men för invandrare går det bra.
utvecklingen går att förutspå. När invandrarna flyttar in kommer de äldre inte vilja bo där. Snart har invandrarna tagit över huset.
Underbart. Det fanns inga ungdomar som behövde en smålägenhet, eller? Att ändra regelverket för svenska ungdomars skull fanns inte på kartan, men för invandrare går det bra.
utvecklingen går att förutspå. När invandrarna flyttar in kommer de äldre inte vilja bo där. Snart har invandrarna tagit över huset.
De var inte attraktiva nog åt seniorerna, hur ska då flyktingarna kunna bo där, då deras krav är än högre? Det är rent rasistiskt att komma på tanken att husera flyktingar i sådana undermåliga bostäder.
De var inte attraktiva nog åt seniorerna, hur ska då flyktingarna kunna bo där, då deras krav är än högre? Det är rent rasistiskt att komma på tanken att husera flyktingar i sådana undermåliga bostäder.
Hört rykten om att det var svinhög hyra och inget vidare fräscht i dessa.
De där lägenheterna stod tomma för att hyran var för hög för pensionärerna. Kommunen hyr dem i andra hand av Akelius, och när en åldring dör så lyxrenoverar Akelius lägenheten och höjer hyran till max. Om jag minns rätt så täcker en pensionärs bostadsbidrag 93% av hyran upp till 5000 kronor för en ensamstående och 6200 kronor för ett par. Det räcker inte på långa vägar. Det roliga är att eftersom kommunen gått med på ett urbota dumt avtal med Akelius så får Akelius in sina pengar oavsett om lägenheten är tom eller inte. Det är faktiskt bättre för Akelius att de står tomma för då slits de inte. Det är som att elda för kråkorna ur kommunens synvinkel. Slipskreaturen som utgör moderaternas hjärntrust i Täby Kommun är inte ett dugg bättre på att hantera pengar än haschrökande vänsterpartister.
Mycket är sagt redan, men ni som hoppas att 10-miljonersvillorna ska märka av det här är ute o cyklar lite.
Täby centrum är ett miljonprogramsområde. Då det består till största delen av bostadsrätter så saknas tensta-misären, men ett betonggetto likväl. De som bor där är pensionärer, frånskilda, ungdomar blandat med välfungerande invadrarfamiljer. Snittinkomsten är bland de lägsta i kommunen. Låg-medelklass typ. Området har den högsta andelen sd-väljare i Täby om jag minns rätt. De dyra villorna ligger på betryggande avstånd, de som bor där kommer inte märka av hotellgästerna ett dugg.
På kort sikt kommer döttrarna som går på dansskolan Sway möjligen vars lite oroliga, men kommunen ska fixa ny lokal närmast omgående, och till dess ska det vara folk som håller koll vid dörren så inga obehöriga dyker upp..
Reinfeldt "bor" i närheten, men den lägenheten köptes förmodligen mest för att ha någonstans att stoppa reavinstpengarna från hans och Filippas husförsäljning. Han sitter inte där på balkongen och ölar direkt.
Det finns redan sedan tidigare en källarmoské i området, tro det eller ej.
Då det som sagt bor välfungerande invandrare där, så har det inte varit något folk märkt av om de inte letat.
De som är mest oroliga gissar jag är rodamco som äger centrumet (något vitare centrum lär inte gå att hitta utanför city, så villahemmafruarna lär bli kvar) , och möjligen kommunen/byggherrarna som ska börja bygga lägenheter på galoppfältet nästa år. Kommer de våga bygga så många hyresrätter de tänkt?
De som är mest oroliga gissar jag är rodamco som äger centrumet (något vitare centrum lär inte gå att hitta utanför city, så villahemmafruarna lär bli kvar) , och möjligen kommunen/byggherrarna som ska börja bygga lägenheter på galoppfältet nästa år. Kommer de våga bygga så många hyresrätter de tänkt?
Jag var med familjen i täby C förra veckan och handlade och vi tog ett gemensamt beslut att från och nu är det bara internet som gäller. Har testat att handla på Zalando redan istället för i de fysiska Gant och Tommy Hilfiger butikerna på plats, och även om det är roligt att gå runt och klämma på grejer så går det fan inte ens att shoppa längre när man har stora drivor av svartingar runt om kring sig hela tiden. Visst Täby C är vitast i Stockholms län, men vad hjälper det om stora gäng muslimer driver runt där om dagarna för att våldta något svenskt barn eller råna och misshandla ett annat svensk barn?
Jag kan inte tolerera att det smyger runt muslimer där som vill våldta min dotter mitt på dagen mitt i centrumet.
Frugan och ungarna är med på det hela, vi röstar med plånboken och handlar bara online nu, täby Centrum har tagit första steget mot att bli ett kista centrum och kan dra åt helvete.
Vi tillhör top 2% och är långt ifrån de enda som fått nog.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!