Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-23, 21:00
  #1
Medlem
Har nyss fått hem en SSD-disk som jag tänkte montera i datorn.
Har några frågor bara.

Om jag plockar ut hårddisken som sitter i datorn nu utan att tömma den, kommer jag bara kunna byta tillbaka till den igen då om jag behöver jobba med något som finns på den?
Tänkte ifall datorn "låser" sig till den nya SSDn då jag installera OSX på den?

Om jag köper en "gör din hårddisk till en bärbar hårddisk-grej" med usb. Kommer jag kunna använda den mekaniska hårddisken som en extern disk till OSX då även om OSX också finns på den externa också?

Detta undrar jag för att jag inte har någon extern hårddisk att överföra allt på. Har inte råd att köpa någon heller.

Hoppas någon förstår vad jag menar.
Citera
2015-09-23, 21:52
  #2
Medlem
Kan ej användas på det sättet du vill. Säkerhetskopiera allt.
Citera
2015-10-14, 22:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4thisworld
Har nyss fått hem en SSD-disk som jag tänkte montera i datorn.
Har några frågor bara.

Om jag plockar ut hårddisken som sitter i datorn nu utan att tömma den, kommer jag bara kunna byta tillbaka till den igen då om jag behöver jobba med något som finns på den?
Tänkte ifall datorn "låser" sig till den nya SSDn då jag installera OSX på den?

Om jag köper en "gör din hårddisk till en bärbar hårddisk-grej" med usb. Kommer jag kunna använda den mekaniska hårddisken som en extern disk till OSX då även om OSX också finns på den externa också?

Detta undrar jag för att jag inte har någon extern hårddisk att överföra allt på. Har inte råd att köpa någon heller.

Hoppas någon förstår vad jag menar.

Du kan ju ta bort CD-läsaren i din Macbook och ersätta den med hårddisken. Kör SSD och standardhårddisken samtidigt på min. Inte komplicerat alls, kostar la typ 50 kr att köpa ett sådant set på ebay

Men annars ska det nog inte vara några problem, jag satte in min SSD med operativsystemet för min dator i min sambos dator och det funkade prima där med!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback