Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-21, 22:46
  #1
Avstängd
Prepare.Anuss avatar
Muslimer ifrån mellanöstern blir uppviglade av koranen att utföra dom mest vidriga terrorhandlingar.

Mest är det texter som säger att muslimer ska döda alla som inte är muslimer som är problemet.

Eller texter som att muslimer ska döda homosexuella.

Texter som säger åt muslimerna att ta vanliga kvinnor som inte är muslimer som sex slavar.

Problemet ligger i okunskapen om guds existens skulle jag vilja påstå om man ska gå till roten av problemet.

Måste man till exempel göra youtube videos och visa ogillande och föreslå att muslimerna skriver om koranen för att den ska passa in i en mer fredlig värld?

Kom med förslag vad ska man göra för att motverka den muslimska terrorismen?

Spränga moskéer verkar vara för kontraproduktivt, vi måste givetvis visa att vi har den moraliska high ground tror jag. Men det är svårt att visa det för folk som tror att dom kommer att skadas i en brinnande sjö om dom inte lyder koranen..

Vad göra?

Det är kanske inte direkt fantasin som är påhittad i koranen som jag går emot. Det är våldet och ondskan som faktiskt finns inom Islam.
__________________
Senast redigerad av Prepare.Anus 2015-09-21 kl. 22:48.
Citera
2015-09-21, 22:58
  #2
Medlem
Shurikans avatar
Det har gått så långt... Att jag tycker några tusen napalm-laddade flygplan skulle göra susen.
Citera
2015-09-21, 23:01
  #3
Avstängd
Prepare.Anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurikan
Det har gått så långt... Att jag tycker några tusen napalm-laddade flygplan skulle göra susen.

Jag tänkte precis säga i tråden att vi skulle försöka lösa problemet med ett annat mer humant sätt än att bara utrota varandra på grund av vem som har bäst idéer...

Dagens 3e världskrig kretsar kring idéer och inte religionen i sig då religion är guds ide och därför är en ideologi.... om gud nu finns.. Jag tycker att vi ska se om vi har bättre idéer faktiskt vi människor alltså, om gud finns så måste han väl få ut någonting av att vi existerar och att vi då bör visa framfötterna för att få evig lugn och ro i hans himmel?
Citera
2015-09-21, 23:10
  #4
Avstängd
Prepare.Anuss avatar
En sak jag tycker är märkligt med Just profeten muhammed till skillnad från alla andra profeter är att muhammed inte kunde skilja på en negativ och en positiv energi. Änglar och demoner.

Falsk profet som gått djävulens verk till mötes frågas kom?
Citera
2015-09-21, 23:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepare.Anus
En sak jag tycker är märkligt med Just profeten muhammed till skillnad från alla andra profeter är att muhammed inte kunde skilja på en negativ och en positiv energi. Änglar och demoner.

Falsk profet som gått djävulens verk till mötes frågas kom?
Ja, han är en antikrist av många, en falsk profet vilka Jesus varnade för skulle komma efter honom (nb för troende kristna).

För att återgå till topic: Ban the coran, samt stoppa den islamiska invällningen över våra europeiska gränser. Hårda straff för terrorsympatier, utvisning så ofta det går. Enda sätten att begränsa den muslimska terrorismen. Stoppa den helt är nog för sent men på sikt kanske, om riktigt kraftfulla metoder tas till.
Citera
2015-09-21, 23:23
  #6
Medlem
lirareflashbacks avatar
Tyvarr tror jag inte att man kan gora sarskilt mycket at det eftersom muslimerna sjalva inte ser nagot fel med deras religion och allt det onda den medfor.
Basta vi i europa kan gora ar att inte ta emot alla miljoner med muslimer som är pa vag hit, eller tyvarr redan ar pa plats.
Annars blir europa det nya Mellanöstern, med allt elande det innebar just pga islam och muslimer.
Citera
2015-09-21, 23:35
  #7
Avstängd
Prepare.Anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Tyvarr tror jag inte att man kan gora sarskilt mycket at det eftersom muslimerna sjalva inte ser nagot fel med deras religion och allt det onda den medfor.
Basta vi i europa kan gora ar att inte ta emot alla miljoner med muslimer som är pa vag hit, eller tyvarr redan ar pa plats.
Annars blir europa det nya Mellanöstern, med allt elande det innebar just pga islam och muslimer.

Om du som kvinna skulle ha män kring dig som slår dig om du inte lyder?

Om staten i landet dödar männen för att dom inte lyder Islam?

Skulle inte du också då låtsas om som att det inte är nått fel med ideén för att man går och tror att överhögheten vet och kan bäst?
Citera
2015-09-22, 10:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Tyvarr tror jag inte att man kan gora sarskilt mycket at det eftersom muslimerna sjalva inte ser nagot fel med deras religion och allt det onda den medfor.
Basta vi i europa kan gora ar att inte ta emot alla miljoner med muslimer som är pa vag hit, eller tyvarr redan ar pa plats.
Annars blir europa det nya Mellanöstern, med allt elande det innebar just pga islam och muslimer.
+1. Och då vill jag tillägga att jag alltid varit för att hjälpa människor i nöd (flyktingar). Men nu är livbåten full.
Citera
2015-09-22, 11:22
  #9
Medlem
Svammels avatar
26000 + terrordåd sedan 9/11 and still counting. I den fredliga religionen Islams namn. Nä.. Det finns inte mycket man kan göra. Det skulle isåfall vara om dessa indoktrinerade stackare kan komma på rätt spår av någon förnuftig Imam - Stormufti ? -med stort inflytande. Dont hold your breath though ..
__________________
Senast redigerad av Svammel 2015-09-22 kl. 11:29.
Citera
2015-09-22, 15:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
26000 + terrordåd sedan 9/11 and still counting..
Åfan, så pass många... finns källa?
Citera
2015-09-22, 16:20
  #11
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Åfan, så pass många... finns källa?


Sitter inte på källan.. Något jag såg .
Men sökte lite på Google nu

http://www.theguardian.com/uk-news/2...s-global-index


Som du ser är det ingen rolig historia. Kurvan går brant uppåt på sista åren.. Dock skall sägas att den länkade infon avser statistik fram till 2013.. Ca 18 K terrorbrott . Med tanke på den branta kurvan är nog inte 26 K omöjligt till dags dato.

18000 döda bara 2013.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback