Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-21, 06:09
  #1
Medlem
napsterdreams avatar
Hej, jag sitter med en liten uppsats och jag behöver alla nackdelar ni kan komma på om EU, fördelar kan jag några men har problem med nackdelarna. Om någon bara kunde lista upp alla nackdelar!

Tack!
Citera
2015-09-21, 06:37
  #2
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterdream
Hej, jag sitter med en liten uppsats och jag behöver alla nackdelar ni kan komma på om EU, fördelar kan jag några men har problem med nackdelarna. Om någon bara kunde lista upp alla nackdelar!

Tack!

Ja du. Läs tidningarna och kolla på nyheterna vad som händer ute på våra vägar och torg just nu så får du en bra bild av det hela.

Klarspråk: Schengensamarbetet, Dublinförordningen.

En sökning på internet kommer ge dig en bättre inblick, än vad jag har tid eller plats för att ge dig här, om ovan nämnda förslag.

Det är de förslag jag känner för att räkna upp för den här gången.

Lycka till med uppsatsen.
Citera
2015-09-21, 13:23
  #3
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterdream
Hej, jag sitter med en liten uppsats och jag behöver alla nackdelar ni kan komma på om EU, fördelar kan jag några men har problem med nackdelarna. Om någon bara kunde lista upp alla nackdelar!

Tack!


En av de största nackdelarna är väl att beslutsrätten för det mesta tas bort från länderna och flyttas upp till EUs överstatliga nivå. Vi har tyvärr bara sett början på detta, enskilda länders självbestämmande rätt minskar kontinuerligt.

En annan nackdel är ju ekonomin, Sverige betala betydligt mycket mer än vi får tillbaks.
Citera
2015-09-21, 18:49
  #4
Medlem
Goldwaters avatar
En stor nackdel är ju att EU inte är demokratiskt legitimt. Till valet till EU-parlementet röstar inte ens 50% av väljarna. De flesta röstar alltså inte. Därtill har Europarådet och EU-kommissionen, icke folkvalda organ, en enorm makt i det fördolda. Insynen i EU är katastrofal. De kan besluta om precis vadsomhelst närsomhelst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback