Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-19, 18:39
  #1
Medlem
Hej,

Mestadels spelat akustisk gitarr men tänkte ge mig på elgitarr här nu så köpt hem iRig och AmpliTube Slash.
Jag är ett GnR fan så därför lär jag mig / spelar jag mkt guns låtar men har svårt att få soundet att bli riktigt likt.

Någon som har använt sig av AmpliTube Slash versionen ?
Hur ställer jag t.ex in så att soundet blir likt Sweet Child o Mine ?

Finns det några andra tricks och knep jag bör känna till när jag använder denna appen?
Citera
2015-09-19, 23:36
  #2
Avstängd
folvidons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Hej,

Mestadels spelat akustisk gitarr men tänkte ge mig på elgitarr här nu så köpt hem iRig och AmpliTube Slash.
Jag är ett GnR fan så därför lär jag mig / spelar jag mkt guns låtar men har svårt att få soundet att bli riktigt likt.

Någon som har använt sig av AmpliTube Slash versionen ?
Hur ställer jag t.ex in så att soundet blir likt Sweet Child o Mine ?

Finns det några andra tricks och knep jag bör känna till när jag använder denna appen?

Om du vore ett GnR fan så borde du vetat om att Slash för just det albumet lånade en hotroddad JMP-Marshall topp som var unik och som sedan ''försvann''. Därav är Apetite for Destruction-soundet väldigt svårimiterat då man inte bara kan köpa en liknande topp och låda och få ett liknande ljud.

Är inte bekant med Amplitube men jag skulle rekommendera att om du vill lära dig spela gitarr så köper du riktiga prylar. räkna med att få lägga ut minst 20k för att få dugliga prylar. Jag ligger nog idag på 75k+ men då har jag topnotchgrejer.
Citera
2015-09-20, 11:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Om du vore ett GnR fan så borde du vetat om att Slash för just det albumet lånade en hotroddad JMP-Marshall topp som var unik och som sedan ''försvann''. Därav är Apetite for Destruction-soundet väldigt svårimiterat då man inte bara kan köpa en liknande topp och låda och få ett liknande ljud.

Är inte bekant med Amplitube men jag skulle rekommendera att om du vill lära dig spela gitarr så köper du riktiga prylar. räkna med att få lägga ut minst 20k för att få dugliga prylar. Jag ligger nog idag på 75k+ men då har jag topnotchgrejer.

Såpass insatt är jag inte tyvärr så det var ny information, men tack för det

Jag räknar inte med att få ett 100% korrekt ljud, jag spelar trots allt bara hemma för skojs skull.
Men jag är nybörjare på det här och vet inte hur jag ska ställa in t.ex förstärkaren så att det blir rätt ljud.
Så alla tips är välkomna.

Och om det är någon som är bekant med amplitube slash så skriv gärna, jag läste att man ska få en "Wah Dist" FX pedal i appen men jag har ingen sådan ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback